2022-09-05, 15:23
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Magdalena har nog något S i rockärmen att dra fram mot Ebba sista dagarna.

Om det inte är nudes, så tror jag inte det gör någon skillnad.
Citera
2022-09-05, 15:24
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Slakten på borgarna fortsätter. Om både L och Kd åker ut blir det nära kvalificerad majoritet för rödgröna. Då går det att ändra grundlagar utan val. Byebye Sd.

Du måste vara importerad eller tappad. Vad förväntar du dig ska hända i Sverige de kommande 10-15 åren om det fortsätter med en rödgrön regering?

Ska skjutningarna minska? Våldtäkterna? Rånen?

Hur tänker du ens?
Citera
2022-09-05, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Om det inte är nudes, så tror jag inte det gör någon skillnad.

Det spelar inte någon roll vad det är så länge det inte finns tid att reda ut.
Citera
2022-09-05, 15:28
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Det spelar inte någon roll vad det är så länge det inte finns tid att reda ut.

SD är väl i praktiken huvudmotståndaren nu enligt Sossarna.
Citera
2022-09-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Har du inte fattat att globalisterna gör allt vad dom kan för att avskaffa medelklassen, inte bara i Sverige, utan också i övriga Europa?

Kanske går det upp ett ljus för dig lagom till våren 2023, när massarbetslösheten slår till på allvar, och den överbelånade medelklassen inte längre kan betala räntorna på sina lån, gäller särskilt den urbana medelklassen i storstäderna. Inflationen biter sig fast och skatterna höjs. Vilken klass tror du kommer att få ta notan?

Europa? Har du missat att de är samma utveckling överallt? Medelklassen försvinner globalt och ersätts av ägare/skuldslavar
Citera
2022-09-05, 15:34
Medlem
Tolkar det som att Jimmie riktar en skarp varning till svenskarna. Detta val handlar inte om några diffusa frågor som skattesatser eller föräldradagar. Det är farligt att låta sossarna hållas framöver. Oavsett om man är vänster eller höger måste de bort.
Senast redigerad av Bushbuck 2022-09-05 kl. 15:40.
Citera
2022-09-05, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lloydfabege
Novus idag kl. 13.59.

51,2% rödgröna
48,2%

V 8,0
S 28,9
MP 5,5
C 8,8
L 4,2
KD 6,6
M 17,4
SD 20,0

Asch. En hel del fel där Novus.Jag som aldrig spelat la in en kombo när Sd väljarna här fortfarande gnällde pessimistiskt.

Sd kommer lägga sig ett rejält snäpp över 20%. Det här JÅ:s och SD:s val. Stödröstandet på Mp stod klart tidigt så de klarar spärren. M kravlar sig över 18% med en sista heroisk ansträngning och S hamnar under 29%.

Det här spelade jag på för 3 veckor sedan och verkar ge rejäl utdelning🙂Hade rätt förra valet o tänker ha rätt nu med.

Min enda oro är den elaka tjuvgubben i L. Fattar inte yxhögern att de måste rösta på honom? Ryker han så blir det ju ingenting.

Famförallt stjälper han hela mitt system. Försökte rösta på honom men stod inte ut. Någon annan måste göra jobbet.
Citera
2022-09-05, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Du måste vara importerad eller tappad. Vad förväntar du dig ska hända i Sverige de kommande 10-15 åren om det fortsätter med en rödgrön regering?

Ska skjutningarna minska? Våldtäkterna? Rånen?

Hur tänker du ens?

Kriminaliteten beror på orättvisor och rasism. Rasismen är enda kopplingen till flyktingarna, och den går bara i en riktning. Skjutningarna beror inte på flyktingarna.
Citera
2022-09-05, 15:37
Medlem
TUKs avatar
Kärnvapenmakten Ryssland invaderar Ukraina.
Ukrainaren: - Nu jävlar kör vi ut ryssen och tar tillbaka vårt land!

De rödgröna leder med nån procentenhet i några opinionsundersökning inför valet.
Flashbackkrigaren: - Det är kört! - Landet kommer gå under nu... - Jag har redan packat väskan och förbereder flytt utomlands. O.s.v..

Trots uppgivenheten hos vissa här tror jag entusiasmen för ett regeringsskifte kommer avgöra det här valet, eftersom det kommer motivera fler blågula att gå och rösta. Tippar 181 mandat för Kristerssons sida.
Citera
2022-09-05, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Kärnvapenmakten Ryssland invaderar Ukraina.
Ukrainaren: - Nu jävlar kör vi ut ryssen och tar tillbaka vårt land!

De rödgröna leder med nån procentenhet i några opinionsundersökning inför valet.
Flashbackkrigaren: - Det är kört! - Landet kommer gå under nu... - Jag har redan packat väskan och förbereder flytt utomlands. O.s.v..

Trots uppgivenheten hos vissa här tror jag entusiasmen för ett regeringsskifte kommer avgöra det här valet, eftersom det kommer motivera fler blågula att gå och rösta. Tippar 181 mandat för Kristerssons sida.
Det ser ju helt klart mörkt ut men detta är inte omöjligt att vända innan valdagen. Folk måste ju bara se till att rösta.
Citera
2022-09-05, 15:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Men vad mer ska behöva hända?

Det räcker ju tydligen inte med att barn våldtas och att skjutningarna slår nya rekord.
Folk tror att S har stoppat invandringen.
Citera
2022-09-05, 15:49
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Asch. En hel del fel där Novus.Jag som aldrig spelat la in en kombo när Sd väljarna här fortfarande gnällde pessimistiskt.

Sd kommer lägga sig ett rejält snäpp över 20%. Det här JÅ:s och SD:s val. Stödröstandet på Mp stod klart tidigt så de klarar spärren. M kravlar sig över 18% med en sista heroisk ansträngning och S hamnar under 29%.

Det här spelade jag på för 3 veckor sedan och verkar ge rejäl utdelning🙂Hade rätt förra valet o tänker ha rätt nu med.

Min enda oro är den elaka tjuvgubben i L. Fattar inte yxhögern att de måste rösta på honom? Ryker han så blir det ju ingenting.

Famförallt stjälper han hela mitt system. Försökte rösta på honom men stod inte ut. Någon annan måste göra jobbet.
L flirtar just nu febrilt med stockholmsmoderaterna. Samtidigt står majoriteten av Ms väljare redo att gå till SD om Ulf svänger i invandringsfrågan.

Stackars Ulf. Om L nu får liberaler från M som kompensation för de förvirrade stödröstare de tappade efter Johans utfrågning återstår att se, men att M allvarligt riskerar att fullständigt implodera de närmsta åren står klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in