2022-09-05, 12:47
Medlem
Ryska fascister plågar barn i Mariupol.
https://mobile.twitter.com/OlenaHalushka/status/1565996553210314754

Som sagt, bara hoppas på att partisaner kan få tag på alla inblandade och avsluta deras verksamhet för gott.
Citera
2022-09-05, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag älskar inte Ryssland, jag älskar fred. Hela det här kriget är idiotiskt och största idioten är Zelensky som låter sitt eget folk (nåja Ukrainas menar jag, Zelensky är ju khazar) utrotas för att slåss om mark de ändå skulle ha fått bo kvar på.

Det är Putin som oprovocerat har anfallit och mördar såväl ukrainare som ryssar.
Citera
2022-09-05, 12:50
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det här är lite offtopic men.., i.o.m att det ju är nog som du säger med de franska kärnkraftsverken.., och priset på gas tokrusar idag.., och de tyska lagren är före sin tid med fylla upp de..

..så kan jag inte bli att undra över : Borde det inte vara en mindre volym gas som säljs idag.., och ger stora svängningar i priset ?
Handlas för fullt just nu. Morgondagens spotpris kl.13.30 blir intressant.
https://www.elbruk.se/
Citera
2022-09-05, 12:51
Medlem
Taggads avatar
Den Ryska lögnkulturen igen.

Citat:
Ryssland pausar omröstning ”av säkerhetsskäl”
Ryssland har pausat planerna på en kritiserad omröstning i Cherson av ”säkerhetsskäl”, uppger statliga ryska medier enligt Reuters.

Omröstningen gäller huruvida staden ska tillhöra Ryssland och har kritiserats för att vara ”ett skenval”. Ockupanterna har sedan tidigare infört rubeln som valuta och kapat tillgången till icke-ryska medier.

Samtidigt uppger Ukraina att de ockuperande ryska styrkorna förbjuder invånare att lämna staden, och varnar för att ryska trupper redo att skjuta ihjäl dem som försöker.

https://omni.se/t/ryska-reaktioner/10029e67-3a4c-4f29-8930-95026041532f
Citera
2022-09-05, 12:52
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Typ så. Man mönstrade en kvarts miljon soldater, sedan 600000 civila som försågs med vapen. Nu behöver man fler.

Så är du igång och fantiserar igen och tror och tycker . I princip allt du skriver är irrelevant nonsens
Citera
2022-09-05, 12:53
Medlem
Citat:
Jag älskar inte Ryssland, jag älskar fred. Hela det här kriget är idiotiskt och största idioten är Zelensky som låter sitt eget folk (nåja Ukrainas menar jag, Zelensky är ju khazar) utrotas för att slåss om mark de ändå skulle ha fått bo kvar på.

Så du menar att Ukraina ska lägga ner sina vapen o låta ryssland köra över dom?
Klart som fan du gillar ryssland.
Hade su älskat fred hade du sagt att ryssland aldrig skulle invaderat. Att ryssland ska lägga ner sina vapen o vända hem IGÅR.
Senast redigerad av El-Strutso 2022-09-05 kl. 12:59.
Citera
2022-09-05, 13:00
Avslutad
Citat:
Hela det här kriget är idiotiskt och största idioten är Zelensky

Ja precis. Det är Zelenskys fel att Ryssland invaderade Ukraina 2014 trots att Zelensky inte ens var politiskt aktiv vid det tillfället ännu och ännu mindre president. Hela 2 olika presidenter har suttit vid styret sedan kriget började och innan Zelensky blev politiskt aktiv.

Mycket logiskt resonemang att en person som först blev politiskt aktiv flera år in i kriget också är den som på något sätt utan varken inflytande eller makt också var den som startade kriget.

Du verkar mycket klok och påläst.
Citera
2022-09-05, 13:03
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Den Ryska lögnkulturen igen.

Ryssland har pausat planerna på en kritiserad omröstning i Cherson av ”säkerhetsskäl”, uppger statliga ryska medier enligt Reuters.

Omröstningen gäller huruvida staden ska tillhöra Ryssland och har kritiserats för att vara ”ett skenval”. Ockupanterna har sedan tidigare infört rubeln som valuta och kapat tillgången till icke-ryska medier.

https://omni.se/t/ryska-reaktioner/10029e67-3a4c-4f29-8930-95026041532f

Det där är ett ryskt kvitto, på att Ukraina har framgångar vid Kherson. Likaså har även Putin givit sin välsignelse på att skjuta upp valet, man skulle inte våga ta det beslutet lokalt. Således ett personligt nederlag för honom.

...och Ukrainarna känner sig styrkta !
Citera
2022-09-05, 13:06
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Är inte Putin den största idioten för en fredsälskare som dig?

Det var ju Putin som anföll ett grannland militärt. Alltså borde han vara idiot #1.
Citera
2022-09-05, 13:06
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Det där är ett ryskt kvitto, på att Ukraina har framgångar vid Kherson. Likaså har även Putin givit sin välsignelse på att skjuta upp valet, man skulle inte våga ta det beslutet lokalt. Således ett personligt nederlag för honom.

Ja det är uppenbart att dvärgen börjar bli svettig nu!

Han börjar nog inse att det här är det största jävla misstaget någon rysk ledare nånsin gjort!
Citera
2022-09-05, 13:10
Medlem
tenebriss avatar
Citat:

ryssen vill desperat få igång förhandlingar igen, så de kommer inte göra något som Ukraina har satt ner foten emot. Inga folkomröstningar och inga skenrättegångar.

Sedan kommer det inte bli några förhandlingar ändå
Citera
2022-09-05, 13:11
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag tror de är på väg fortfarande.

Och nu kommer de att möta ett betydligt mindre motstånd. Jag kan inte förstå varför inte ukrainska armén drar sig tillbaka och omgrupperar sig i väst. Det har jag sagt hela tiden. Men det är väl som många tror nödvändigt för Kiev att visa upp något som liknar ett resultat inför stormötet med NATO-ledarna i Rammstein om några dagar.

Ok, vi väntar en vecka till. De kanske har en sån där stillasittande konvoj på gång igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in