Citat:
Ursprungligen postat av
aribert
Det här valet är redan kört. Vi kan förvänta oss en ny DÖ. Sverige och övriga västvärlden går nu in i en djup resse med stigande arbetslöshet, hög inflation och stigande räntor, detta kommer att leda till kaos i landet.
De "ansvarstagande" partierna har inget annat att välja på än att slå sina påsar ihop.
Man för se fram mot valet 2026, och att M imploderar och det sker en överströmning till SD. Låginkomsttagare inom S som lever på marginalen har inget annat val än att rösta på SD, om det blir för jävligt ekonomiskt.
Jag ser ett problem med detta under den kommande mandatperioden.
Säg att det blir så som vi befarat. Kristersson kanske får kicken och ersätts av Odenberg som länge sagt att SD är "putinister".
Och vi får en S-C-L-M-regering med Maggan som Statsminister, eller någon typ av Septemberöverenskommelse.
Dom här anklagelser mot SD att de skulle vara ett "säkerhetshot" blir ju ett större problem om SD fortsätter att växa även efter valet.
Jag befarar samma läge som i USA där Biden nu riktar sig mot Trump-väljarna som det stora hotet. Det skulle inte förvåna mig om Maggan och hela Septemberöverenskommelsen sedan går ut med något liknande att det är inte bara SD som är ett "säkerhetshot" utan även dess väljare/sympatisörer.
Med det som undanmanöver kan de sedan rikta sig mot alternativa medier, och skicka SÄPO för att punktmarkera invandringskritiska "influencers" där högerdissidenter brukar samlas kring.
Och allt detta kan ju bara tryggas ytterligare med hög inflation, schemalagda strömavbrott, för att inte nämna alla andra problem som vi redan har i Sverige.