2022-09-05, 08:57
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Varför kan man inte göra en sådan jämförelse? Det är båda omoraliska och olagliga gärningar.

Hur vet du att den risken är större?? Måste helt ärligt saknas tillförlitlig statistik på det området.

Givetvis kan man jämföra just detta beteende, just beteendet, inte att brottets karaktär är den samma.

Dvs att Dumpen (med 200 villiga fejkprofiler) ev kan locka en "liten mört" till något han aldrig gjort om inte Dumpen funnits.
Lika med att någon som plockar upp just denna utlagda tusenlapp på gatan, att den aldrig skulle göra ett inbrott för samma tusenlapp.

Men när MegC inte vill förstå, då är det bästa du kan göra att inte alls föra en diskussion med bittra MegC.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-09-05 kl. 09:25.
Citera
2022-09-05, 09:21
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Är det bättre att låta gäddorna fortsätta ostört?

Problemet är att Dumpen sällan fångar gäddor, de flesta är små mörtar.
Citera
2022-09-05, 09:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ja , det skulle gå lika bra för ett antal av dem också det man kan se i domar där offren där vissa förövare utnyttjat ett antal unga med just funktionsvarianter,.
I en dom för inte för länge sedan var det flera offer med diagnoser varav en hade selektiv mutism , dvs oförmåga att kunna uttrycka sig och berätta

Det sätter ju det hela i ett annat perspektiv än det man oftast läser. Det är ju mycket fokus på "sex" men det hela handlar alltså om utnyttjande och kontroll av "försvarslösa" vilket tillsammans med "sex" blir helt vidrigt.
Citera
2022-09-05, 10:02
Medlem
Tillfredsställer kanske några dunkla sidor i hans egen natur..att angripa folk och ha rätten på sin sida ! Ja det gäller att ha ädla motiv ! Vem har inte blivit sexuellt antastad som barn..behöver inte bilda förening för det. Låt rättssystemet ta hand om dessa människor istället för att skapa lynchatmosfärer.
Citera
2022-09-05, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det sätter ju det hela i ett annat perspektiv än det man oftast läser. Det är ju mycket fokus på "sex" men det hela handlar alltså om utnyttjande och kontroll av "försvarslösa" vilket tillsammans med "sex" blir helt vidrigt.
Syns i chattarna, gäddorna ställer en massa frågor om vilken erfarenhet fiskarna har av sex , normala män skulle direkt tacka nej när de får besked om noll erfarenhet och inte som gäddorna börja beskriva vad de vill göra med 14-åringen utan erfarenhet
Citera
2022-09-05, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Det där ett vanligt och korkat resonemang här i tråden.

Pappa kör rattfull? Nej han kan vi inte sätta dit då bli barnen ledsna då dom inte kan få skjuts till ridskolan.
Mamma snattar parfym? Bästa att låta henne gå så att inte barnen blir retade i skolan.
Pappa har rånat en bank? Nej han kan vi inte låsa in för då kan inte han betala familjens hyra.

Alla handlingar har konsekvenser, bra eller dåliga. Om man väljer att ragga barn på nätet att våldta får man ta konsekvenser och det är bara individens ansvar ingen annan.

Att anmäla någon för brott är en helt annan sak än uthämtning på nätet - forna tiders skampåle/stupstock.
Nej vi har kommit längre i vår civilisation. Patrik &Sara och deras anhang skulle passa bättre i ett land i Mellanöstern eller Afrika, där man tar lagen i egna händer, öga för öga.
Det är rättsväsendet man bör vända sig till, inte någon folkdomstol. Ser du verkligen inte skillnaden?
Citera
2022-09-05, 10:38
Medlem
Stichys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att vuxna normala män söker kontakt med lätt utvecklingsstörda eller de med diagnoser för sex är välkänt sedan länge , ett av skälen till att vi förr steriliserade dessa var att det var svårt att hindra att de blev utnyttjade av normala män

Jag vet inte om män som söker sex med utvecklingsstörda faller under definitionen "normala män".. handlar högst troligt om avarter långt bortom ramen för "normala män"..
Citera
2022-09-05, 10:57
Medlem
menbrydigejs avatar
Hej, jag vill dela min upplevelse med gäddor lite lätt/kortfattat här: (Är idag en kvinna på 25 år)

Från åldern 11 hängde jag en del online (var ensam och mådde dåligt) Och fick varje dag en MASSA meddelanden från män som ville ses, se bilder m.m.

Det är vanligt att underåriga är nyfikna och hamnar på ställen online de inte egentligen bör vara på. Där kryllar det av män som VET Att underåriga finns tillgängliga.
De är ofta mycket manipulativa och drivs av sin hemska lust för unga. De vet hur man gör för att "lura/locka" den unga som ofta mår dåligt.

När jag som 11-14 åring hamnade på dessa sidor skrev alltid 30+st män om dagen som sa att de sökte underåriga tjejer. Det var blanda annat på QX och en chatt som hette "snyggastchatten" som ej finns idag. Snyggastchatten KRYLLADE av pedofiler.

Då jag själv mådde dåligt som så ung gick jag med dessa män i konversationerna, tog bilder, och mötte även några tyvärr där övergrepp skedde. Det är det dom vet kan ske, och det som dom önskar samt söker AKTIVT.

Jag är därför superglad över det Dumpen gör. Det behövs. Och det finns SÅ många fler män där ute som söker barn/underåriga (även kvinnor såklart, men inte lika ofta) Detta är ju en bråkdel av de som söker barn/-15 åringar som vi ser på Dumpen.

Männen som kontaktade mig var allt mellan 20-60 år. Oftast ca 35-45 år. Många pappor, gifta, lärare, m.m
De ville ofta leka pappa-dotter lekar, och majoriteten ville dominera den underåriga.

Önskar att dessa män skulle ha fått smaka på en uthängning också. De har påverkat mitt liv mer än jag nog vill förstå. Terapi återkommande i alla dessa år, PTSD, depressioner, alkoholism m.m som jag led av tills jag var 24. Är nykter idag och stark. Och glad att jag överlevde.

Dumpen behövs.
Senast redigerad av menbrydigej 2022-09-05 kl. 11:07.
Citera
2022-09-05, 11:11
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menbrydigej
Hej, jag vill dela min upplevelse med gäddor lite lätt/kortfattat här: (Är idag en kvinna på 25 år)

Från åldern 11 hängde jag en del online (var ensam och mådde dåligt) Och fick varje dag en MASSA meddelanden från män som ville ses, se bilder m.m.

Det är vanligt att underåriga är nyfikna och hamnar på ställen online de inte egentligen bör vara på. Där kryllar det av män som VET Att underåriga finns tillgängliga.
De är ofta mycket manipulativa och drivs av sin hemska lust för unga. De vet hur man gör för att "lura/locka" den unga som ofta mår dåligt.

När jag som 11-14 åring hamnade på dessa sidor skrev alltid 30+st män om dagen som sa att de sökte underåriga tjejer. Det var blanda annat på QX och en chatt som hette "snyggastchatten" som ej finns idag. Snyggastchatten KRYLLADE av pedofiler.

Då jag själv mådde dåligt som så ung gick jag med dessa män i konversationerna, tog bilder, och mötte även några tyvärr där övergrepp skedde. Det är det dom vet kan ske, och det som dom önskar samt söker AKTIVT.

Jag är därför superglad över det Dumpen gör. Det behövs. Och det finns SÅ många fler män där ute som söker barn/underåriga (även kvinnor såklart, men inte lika ofta) Detta är ju en bråkdel av de som söker barn/-15 åringar som vi ser på Dumpen.

Männen som kontaktade mig var allt mellan 20-60 år. Oftast ca 35-45 år. Många pappor, gifta, lärare, m.m
De ville ofta leka pappa-dotter lekar, och majoriteten ville dominera den underåriga.

Dumpen behövs.

Tack för ditt inlägg. Det är viktigt och du är stark som vågar berätta.

Jag tror att alla vi (som inte är helt bakom flötet) som har haft tonåringar (tjejer) har upplevt att gubbslem gärna vill sätta klorna i våra barn.

Att blunda och tycka att det är ”normalt” är att skita i sina barn och inte ta ansvar som vuxen.
Citera
2022-09-05, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stichy
Jag vet inte om män som söker sex med utvecklingsstörda faller under definitionen "normala män".. handlar högst troligt om avarter långt bortom ramen för "normala män"..
Män som räknas till normala borde jag ha skrivit dvs inte män som själva har utvecklingsstörning eller diagnoser som gör att de inte förstår att de gör något fel.
Syns i domar där det dömts till fängelse där offren varit inom lss att männen inte ansetts vara onormala och förstått att offret haft oförmåga att värja sig
Citera
2022-09-05, 11:22
Medlem
menbrydigejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Tack för ditt inlägg. Det är viktigt och du är stark som vågar berätta.

Jag tror att alla vi (som inte är helt bakom flötet) som har haft tonåringar (tjejer) har upplevt att gubbslem gärna vill sätta klorna i våra barn.

Att blunda och tycka att det är ”normalt” är att skita i sina barn och inte ta ansvar som vuxen

" Att blunda och tycka att det är ”normalt” är att skita i sina barn och inte ta ansvar som vuxen "

Väldigt bra sagt! Tack.

Jag blir så upprörd när jag tänker på alla dessa unga online som faller offer dagligen för dessa jagande hebefiler/pedofiler.
Den unga kan ej förstå konsekvenserna helt, medan den vuxna är helt medveten om vad hen gör.
Citera
2022-09-05, 12:24
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menbrydigej

Önskar att dessa män skulle ha fått smaka på en uthängning också. De har påverkat mitt liv mer än jag nog vill förstå. Terapi återkommande i alla dessa år, PTSD, depressioner, alkoholism m.m som jag led av tills jag var 24. Är nykter idag och stark. Och glad att jag överlevde.

Dumpen behövs.

Tack för att du delar din historia. Är glad att höra att du är nykter o stark idag.

Det du berättar belyser att detta inte är några män dumpen skapar som många vill påstå. Det berätta också om hur vilt internet var och är. Det krävs krafttag mot laglösheten på internet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in