2022-09-05, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slö
man får ju endå ge dig att dina "ryssen vinner nästa vecka" fantasier är strået vassar än deras, antar att du är den okunnige pessimisten och de får representera den okunnige optimisten.

men bättre än så blir det ju inte.....

edit , slog mig att du kanske varit lite off, men den där påhittade "d-day" stormingen av kärnkraftverket har avfärdats (inte för att det fannns något stöd för den öht) av wagner.

det går mycket mycket illa för ryssen i kherson, och även i donbass sen ca 48h.
Har inte satt någon tidsplan för den ryska militära segern jag menar att vi har att vänta. Då har du helt missuppfattat mig. Och ingen sådan har presenterats från ryskt håll heller. Jag kan tvärtom se fördelar i att dra ut på tiden och förlänga det här särskilt när det slår så hårt mot framförallt EU:s ekonomi.

Det jag talat om är ett sammanbrott av försvarslinjen österut i Donbass. Det verkar dröja något men jag ganska övertygad om att det kommer att ske snart. Ryssarna har flera problem här men de största är att det verkligen handlar om fortifikationer upprättade under åtta års tid samt den egenheten vi alla vet ukrainska armén ägnar sig åt. Man gömmer sig bakom civila strukturer.

Jag har också sagt att när detta sker kommer antagligen det som återstår av den ukrainska armén att vara kraftigt försvagat.
Senast redigerad av LaVerdadTodo 2022-09-05 kl. 09:14.
Citera
2022-09-05, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Globalister

Mer specifikt tack. Vem är ledare för dessa 'globalister'?
Någon torde väl vara högsta hönset?
Citera
2022-09-05, 09:13
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Antagligen för att ju förr de gör det desto mer kommer det finnas kvar av Ukraina. Det gäller inte minst vad som återstår av den manliga arbetsföra befolkningen.

Det kommer aldrig hända, de slåss för sin existens.
Vinner Ryssland upphör Ukraina att existera, som suverän stat, deras kultur utplånas.
Ryssarna har helt enkelt satt sig i en omöjlig sits och ställt Ukraina mot väggen så att de tvingas kämpa med kniven på strupen.
Vilket de för övrigt gör bra med benägen hjälp från väst…
Citera
2022-09-05, 09:17
Avstängd
Citat:
Har inte satt någon tidsplan för den ryska militära segern jag menar att vi har att vänta. Då har du helt missuppfattat mig. Och ingen sådan har presenterats från ryskt håll heller. Jag kan tvärtom se fördelar i att dra ut på tiden och förlänga det här särskilt när det slår så hårt mot framförallt EU:s ekonomi.

Det stämmer naturligtvis inte.
Seger krönikan går att läsa här (på putins statsmediabolag)
https://uz.sputniknews.ru/20220226/nastuplenie-rossii-i-novogo-mira-22994815.html

Citat:
Det jag talat om är ett sammanbrott av försvarslinjen österut i Donbass. Det verkar dröja något men jag ganska övertygad om att det kommer att ske snart. Ryssarna har flera problem här men de största är att det verkligen handlar om fortifikationer upprättade under åtta års tid samt den egenheten vi alla vet ukrainska armén ägnar sig åt. Man gömmer sig bakom civila strukturer.

hahaha, jo, var itne planen att offra sina bästa förband runt kiev och kharkiv för att ta donbass? eller väntar vi på den "avlednignsmanövern" fortfranade....

Citat:
Jag har också sagt att när detta sker kommer antagligen det som återstår av den ukrainska armén vara kraftigt försvagat.

så det blir mindre troligt för varje dag, det är iför ingen större skillnad mot hur misslyckat det ryska folkmordet i ukraina tett sig änsålänge.
Citera
2022-09-05, 09:17
Medlem
crusades avatar
Citat:
Korrekt!

Det har jag inte förstått. Eller sett någon tillstymmelse till.

Jag skall hjälpa dig.
https://deepstatemap.live/en#6.5/49.585/35.467
Citera
2022-09-05, 09:20
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Jag tror det är en fråga mer för EU:s ledare faktiskt. Så länge pengarna rullar in desto fetare blir Kiev-regimens medlemmars bankkonton. Så de har säkert inte bråttom. För EU är en ekonomisk katastrof att vänta om kriget i Ukraina drar ut på tiden.

Tror du EU donerar pengar rakt in på Ukrainska politikers konton? Då är du mer korkad än vad dina inlägg antyder...

Det är värdet på materialet som doneras som avses, NLAW, pansarskott, stridsvagnar, artilleri, osv,osv. Ukraina "får" inte detta gratis utan det räknas givetvis av från pengarna som doneras.

Svårt för en genomkorrupt ryss att begripa men så är det oavsett vad ditt manus säger.
Citera
2022-09-05, 09:20
Avstängd
Citat:
Hjälp från väst?

hjälp från väst får de ju redan.

Citat:
Vad som krävs är ett NATO-ingripande.
nato är en försvarsallians, så det krävs ett angrepp på en medlem i alliansen i den delen av världen som omfattas (tex gör ju inte falklandsöarna det.

Citat:
Är du med på det?

det är större delen av världen, det finns ju en resulution som syftar till det es-1/11
Citera
2022-09-05, 09:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
[…]

Det verkar dröja något men jag ganska övertygad om att det kommer att ske snart.

[..]

Du rör ju ihop det t.o.m. i en enda mening.

Dröjer det, eller sker det snart?
Citera
2022-09-05, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det stämmer naturligtvis inte.
Seger krönikan går att läsa här (på putins statsmediabolag)
https://uz.sputniknews.ru/20220226/nastuplenie-rossii-i-novogo-mira-22994815.html

hahaha, jo, var itne planen att offra sina bästa förband runt kiev och kharkiv för att ta donbass? eller väntar vi på den "avlednignsmanövern" fortfranade....

så det blir mindre troligt för varje dag, det är iför ingen större skillnad mot hur misslyckat det ryska folkmordet i ukraina tett sig änsålänge.
Det är tvärtom mer troligt om man ska gå på de ukrainska planerna för den fortsatta Kherson-offensiven.
Citera
2022-09-05, 09:25
Medlem
crusades avatar
Citat:

Ahhh! Du menar som de ryska soldater som har sin förläggning på bottenvåningen i en skola där skolbarnen är på våning 2?

https://twitter.com/Flash43191300/status/1566453094971482112?s=20&t=MXzmLsx16sbqH7iDsjVGyw
Citera
2022-09-05, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Jag skall hjälpa dig.
https://deepstatemap.live/en#6.5/49.585/35.467
Det senaste är att Ukraina tänker kasta in allt vad de har i Kherson-offensiven. Och nej, man har inte gjort några större territoriella framsteg.

Då Ukraina saknar artilleriövertag och flygunderstöd samt heller inte har förmåga att följa upp landvinningar kommer detta att sluta med en katastrof.
Citera
2022-09-05, 09:31
Medlem
Citat:
Hjälp från väst?

Vad som krävs är ett NATO-ingripande.

Är du med på det?

Behövdes inte i Afghanistan på 80-talet.
CCCP åkte på stordäng av en sorglig hoper analfabeter ändå.
Kommer naturligtvis inte att krävas i Ukraina 2020-tal heller.
Det är bara en fråga om tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in