2022-09-04, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Varför är jag inte förvånad över din kommentar?

Just "en snygg kamp emot nazisterna i ukraina"

Nazism för ukrainare är främst att vara ryssfientlig. Allting handlar inte om judar även om dom vill tro det.
Citera
2022-09-04, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Yampil ryktas lite smått nu på kvällen ev är "contested" med. Dock inga av de större kanalerna som gått ut med det.
Det här låter som ett stort problem för Ryssarna (om det stämmer), jag tror inte det här var en front man hade räknat med. Nu måste de få dit någon halvt kompetent styrka som inte är upptagen med något viktigt för att stoppa blödningen snabbt.

Det lär väl inte finnas så mycket förberedda försvarslinjer bortom Yampil....
Senast redigerad av gorbag 2022-09-04 kl. 22:11.
Citera
2022-09-04, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Så... ett ryskt ledarskap är att föredra för att leva i frihet?

Hur kom du till den slutsatsen???

Man slutar aldrig förvånas över era slutsatser😄
Citera
2022-09-04, 22:11
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Hur kom du till den slutsatsen???

Man slutar aldrig förvånas över era slutsatser😄

Du påtalade ju tidigare att du vill Sverige ska vara ett fritt land.

Blir nog knappast så med dina visioner.
Citera
2022-09-04, 22:13
Medlem
Senast man hörde något om Putin var tt han inte skulle närvara på begravningen av Gorbatjov.

Vad gör Kreml nu, tycker det är tyst.
Citera
2022-09-04, 22:19
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Har han hittat Moskva eller?

Fast jag tog mig ändå tid att titta igenom klippet eftersom det var så färskt.

Om man nu bortser ifrån en propaganda grej om att "Ukraina beskjutit barn", och uppgifter om överdrivna ukrainska förluster, ssmt "hänsynslös ukrainsk taktik, och kommer ihåg att han fått sina kartuppgifter ifrån den ryska militären, så är det ändå ganska intressant att många ukrainska uppgifter och hans stämmer överrens:

Att rySSarna, väster om Dnjepro är avskurna.

Att deras situation är svår.

Att Ukraina framgångsrikt lyckats erövra en by i öster genom en skicklig flodövergång.

Att ryska förstärkningar i form av pansarfordon är på väg.

Intressant är också att han rapporterar om att:

RySSarna beskjutit ett fullproppat sjukhus i Mikolaev

Wagnergruppen blivit avbytt av någon "Achemed enhet".

Han avslutar med att ta avstånd ifrån allt våld i Ukraina.

Herregud, kan han då inte be sin jävla militär att dra sig tillbaka ifrån allt internationellt erkänt ukrainskt territorium?

(Jag kommer, tyvärr inte ha tid att skriva och följa med så mycket, då min semester nu är slut. )

Slava Ukraini!
Citera
2022-09-04, 22:21
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Nazism för ukrainare är främst att vara ryssfientlig. Allting handlar inte om judar även om dom vill tro det.

Fast då rör det sig ju inte om nazism, utan en sund avsky emot den ryska cancersvulsten. Dvs den ryska statsbildningen, ststsledningen och de rySSar som stödjer kriget i Ukraina.
Citera
2022-09-04, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Det här låter som ett stort problem för Ryssarna (om det stämmer), jag tror inte det här var en front man hade räknat med. Nu måste de få dit någon halvt kompetent styrka som inte är upptagen med något viktigt för att stoppa blödningen snabbt.

Det lär väl inte finnas så mycket förberedda försvarslinjer bortom Yampil....

Exakt så, det kommer sprida sig över hela östfronten där ryssarna försvagat nu.
Citera
2022-09-04, 22:25
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Sverige håller på och försvinna iom massinvandringen här som våra politiker tvingar på oss. Vad kan vara sämre än det? Det är inte Ryssland som är våra fiender utan våra politiker, vår media och andra femtekolonnare som sitter med makt. Koncentrera er på dom istället för att ta ställning i en fråga simningen rör er och som ni intendent insatta i!

Korrekt .. håller fullständigt med.. bättre att fly Europa, vilket Ryssland tillhör.

Men en del av rysk närvaro i Sverige kommer inte göra landet bättre. Det tror jag även du förstår?

Om inte är du löjlig...
Citera
2022-09-04, 22:28
Medlem
Citat:
Precis som ni så sitter jag i bästa fall med 3:e och 4:e hans uppgifter om det här kriget. Jag följer dom som visat sig ha rätt tidigare och har dom fel så noterar jag det.

Om jag får tro på dom jag anser är trovärdiga så är offensiven av Ukraina en katastrof. Man kan inte anfalla i stor skala i öppen terräng, utan flygunderstöd och minimalt eldunderstöd. Det säger sig självt. Ryssarna retirerar och Ukraina går i fällan och hamnar under granateld.

Det här är nog början på slutet för Zelensky.

Hur uppfattar du läget och hur tror du att det kommer gå?

Pratar du om dom värdelösa Ryssarna nu din stackare.
Det är oki för dig att drömma o tro saker.
Slutet för lilla putin närmar sig.
Citera
2022-09-04, 22:29
Medlem
Citat:
Nej det är ganska uppenbart att Kievregimen inte bryr sig om det ukrainska folket då man skickar ut 100 000-tals i köttkvarnen. Man offrar utan problem ukrainska soldater för att uppnå någon propagandavinst i ett krig som går urdåligt för dom. Vi får se hur länge till det dröjer innan militären gör statskupp i landet.

Återigen pratar lilla du om eyssarna. Tragiskt.
Citera
2022-09-04, 22:30
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Vad betyder ens det fetade på svenska?
Kan du förklara?

Anser Ukraina att det är nazism att vara ryssfientlig?
Källa på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in