2022-09-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Det är rent ut sagt fruktansvärt att hon utsätter sina barn för det här.

Menar det!

Läste tidigare att mängder av soc-anmälningar har gjorts?
Soc idag är ett jäkla skämt, så är inte förvånad om de inte gör så mycket åt situationen.
Citera
2022-09-04, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maradona1
Menar det!

Läste tidigare att mängder av soc-anmälningar har gjorts?
Soc idag är ett jäkla skämt, så är inte förvånad om de inte gör så mycket åt situationen.

Nej, anmälningarna läggs väl bara på hög. Vet att soc varit där flera gånger men så mycket händer inte.
Citera
2022-09-04, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Nej, anmälningarna läggs väl bara på hög. Vet att soc varit där flera gånger men så mycket händer inte.

Brukar vara så.
Utredning inleds, förälder förklarar sin oskuld och målar upp livet som en dans på rosor, och barnen säger inte så mycket då moder och fader eventuellt är deras tryggaste punkt i livet såvitt dom vet, socialtjänsten köper allt och räknar med att allt är okej, och lägger ner ärendet.

Eller, i annat fall att förälder/föräldrar inte vill ta hjälp av socialtjänsten, och soc i sin tur inte kan tvinga någon att ta emot hjälp, och därmed lägger ner, typ.
Citera
2022-09-04, 19:17
Medlem
baronvondumhufvuds avatar
Citat:
Brukar vara så.
Utredning inleds, förälder förklarar sin oskuld och målar upp livet som en dans på rosor, och barnen säger inte så mycket då moder och fader eventuellt är deras tryggaste punkt i livet såvitt dom vet, socialtjänsten köper allt och räknar med att allt är okej, och lägger ner ärendet.

Eller, i annat fall att förälder/föräldrar inte vill ta hjälp av socialtjänsten, och soc i sin tur inte kan tvinga någon att ta emot hjälp, och därmed lägger ner, typ.

Soc kan TYVÄRR tvinga folk att "ta emot hjälp".
Citera
2022-09-04, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baronvondumhufvud
Soc kan TYVÄRR tvinga folk att "ta emot hjälp".

Nej, det kan dom inte.
Däremot kan dom vidta andra åtgärder om motpart vägrar någon form av ”samarbete” med dessa.
Citera
2022-09-04, 19:24
Medlem
Citat:
Nej, det kan dom inte.
Däremot kan dom vidta andra åtgärder om motpart vägrar någon form av ”samarbete” med dessa.

Eh jo, dom använder den vidriga strafftvångsbarnamördarlagen LVU!!!

(FB) LVU är en strafflag som tillämpas fel
Citera
2022-09-04, 19:45
Medlem
Citat:
Eh jo, dom använder den vidriga strafftvångsbarnamördarlagen LVU!!!

(FB) LVU är en strafflag som tillämpas fel

Det jag menar, och därav att jag skriver ”vidta andra åtgärder”, dock i väldigt särskilda fall.

Krävs oftast extremt mycket innan de tillämpar LVU.
Citera
2022-09-04, 19:50
Medlem
Citat:
Det jag menar, och därav att jag skriver ”vidta andra åtgärder”, dock i väldigt särskilda fall.

Krävs oftast extremt mycket innan de tillämpar LVU.

Nej, Soc är inte kloka!

Ibland krävs inte mycket. Sockärringar är ett totalt opålitligt och inkompetent släkte som förstört många liv (även mitt).

Man ska göra allt för att försvåra deras arbete. vidriga människor som inte tvekar att skicka barn i fängelse.
Sverige är avskytt internationellt för detta beteende.
Senast redigerad av baronvondumhufvud 2022-09-04 kl. 19:57.
Citera
2022-09-04, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budschhhstank
Någon som vet om hon har en soc-lägenhet eller om hon har något bistånd för sitt boende?
På MrKoll står det ”Bor i boende av annan typ,
Bor ensam”. Försökte googla vad boende av annan typ är och kan bara dra slutsatsen att det handlar om att soc/kommunen äger lägenheten och att hon blivit ”placerad” där.

Men för att minska spekulation ville jag fråga om någon annan vet vad det innebär

Hon har en bostadsrätt som hon köpte för pengarna hon fick när hon o exet skildes o sålde den gemensamma villan. Hon betalade dock ingen vinstskatt och har nu en saftig skuld. Hon berättade att hon haft ”okända män som borrat sig in i lägenheten”. Jag misstänker kronofogden och utmätning.
Citera
2022-09-04, 20:01
Medlem
Citat:
Nej, Soc är inte kloka!

Ibland krävs inte mycket. Sockärringar är ett totalt opålitligt och inkompetent släkte som förstört många liv (även mitt).

Jag vet detta!

Men kan lova dig att deras brister är betydligt fler än deras sätt att göra rätt.

Med det sagt så är socialtjänsten mästare på att beblanda sig i, och sabotera familjer som aldrig ens hade behövt deras existens, medan de blundar för tydliga och allvarliga fel där omgående insatser krävs.

I detta fall anser jag att någon form av insats behövs, det handlar om en morsa som går bärsärk på nätet, offentliggör sig sexuellt osv både med barnen närvarande och även på internet, det är inte normalt.
Citera
2022-09-04, 20:17
Medlem
Citat:
Jag vet detta!

Men kan lova dig att deras brister är betydligt fler än deras sätt att göra rätt.

Med det sagt så är socialtjänsten mästare på att beblanda sig i, och sabotera familjer som aldrig ens hade behövt deras existens, medan de blundar för tydliga och allvarliga fel där omgående insatser krävs.

I detta fall anser jag att någon form av insats behövs, det handlar om en morsa som går bärsärk på nätet, offentliggör sig sexuellt osv både med barnen närvarande och även på internet, det är inte normalt.

aaa men nu har jag kollat lite på Gräddrumpan och hon kan faktiskt dra åt helvete. Fy fan.
Hårborste är ett okänt begrepp tydligen.
Citera
2022-09-04, 20:27
Medlem
Citat:
aaa men nu har jag kollat lite på Gräddrumpan och hon kan faktiskt dra åt helvete. Fy fan.
Hårborste är ett okänt begrepp tydligen.

Det jag menar!
Av det man ser på nätet så är hon ingen att förespråka som förälder.
Hon verkar lida av diverse grejer, men att ha barn i hennes miljö är definitivt inte att uppmuntra, därav att jag känner att man hade velat se lite större reaktioner hos socialtjänsten.

Är själv inget fan av soc, och själv ett LVU-Barn, så att förespråka soc är typ bland det sista jag egentligen skulle göra, men här krävs det fasen både utredningar, granskningar och överse eventuell lämplighet som vårdnadshavare!

Hon sitter friskt på TikTok och berättar att hennes barn är hemma och hon ligger i sängen och pimplar vin dagarna i ända?

Eller bara se över de videos hon lägger ut i bostaden när allt är upponervänt?

Hon skadar sina barn!
Omedvetet? Möjligt, men det är fasen inte rätt alltså! 😖
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in