2022-09-04, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag kan ju alltid bjuda på när skrivbordsnördar simulerade vad som skulle ha hänt om A-10 satts in emot den stora rySSka konvojen utanför Kyiv:

https://youtu.be/B0tZoo0uLh4
Hej "Ola" Ville bara säga att en del utav det "kollektivet"(Grim reapers) är föredetta stridspiloter samt att de då och då gästas utav aktiva piloter i DCS. Nej jag är ingen spelare jag, men däremot haft lite luft under vingarna för att tycka att det kan vara intressant eftersom deras "nördighet" är så nära verkligheten man kan komma . Ta sedan en titt på när de skall göra samma scenario med det totalt värdelösa flygetyget SU-25. Om än ännu mer intressant och sanningsenligt.
Citera
2022-09-04, 15:03
Medlem
walklikeacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Är inte detta den ryska nationalkaraktären?
Fa'an tro't! Man börjar ju på att fundera. Från tidig skolålder så är det patriotism och den ryska "sanningen" som är förhärskande. När dem väl kommer in i värnpliktsåldern så är det grov pennalism på bred front.
Ingenstans finns det utrymme att uttrycka sig kritiskt.
I krig så ska de drillas till att kunna begå krigsbrott som raska våldtäktsmän.
Citera
2022-09-04, 15:04
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Som sagt dem gömmer sig där och använder civila byggnader för att sina militära aktiviteter och har utrustning där.

T.ex. låt oss säga att Ryssland invaderar sverige och VDV förskansar sig på slottet och stadshuset. Ska det svenska försvaret då vänta snällt till dem har kommit ut då det är "civila mål" nej man behöver sakta men säkert förinta dessa trupper samtidigt som civila har tid att ta sig därifrån.
Borde väl du gilla, det kallas "hamas style".
Sluta med detta förbannade "DEM"!!!!!
Senast redigerad av Pausanias 2022-09-04 kl. 15:06.
Citera
2022-09-04, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Visst, men a) det var en udda grej och b) ryssen hade ju lite luftvärn trots allt.

A10 verkar vara byggd för luftherravälde på samma sätt som attackhelikoptrar.

Varför inte ge dem gamla A1 Skyraiders?

Behovet är från andra världskriget och Vietnam. Men luftvärnet är starkare idag utgår jag från.

I den videon finns alla varianter utav ryssarnas LV på plats. Både som aktiva enskilt samt i samarbete som de skall.
Citera
2022-09-04, 15:11
Medlem
Intressant men kort video på expressen som visar hur det ukrainska flygvapnet med sina ryska något föråldrade Mig-29 nu har utrustats med hypermoderna amerikanska höghastighetsrobotar och därmed blivit något att frukta för dom ryska inkräktarna.
För dom ukrainska piloterna är det utan tvivel rena julafton att få tillgång till dessa avancerade AGM-88 robotar och få använda dom mot den hatade ryssen.

Ukraina verkar ju hela tiden fylla på det man förlorar och då få allt mer avancerade prylar i sina militära förråd avseende både för luft och markstrider allt medan ryssen få ta allt äldre prylar ur sina som man tror om några månader sinade militära förråd.
Citera
2022-09-04, 15:14
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Intressant men kort video på expressen som visar hur det ukrainska flygvapnet med sina ryska något föråldrade Mig-29 nu har utrustats med hypermoderna amerikanska höghastighetsrobotar och därmed blivit något att frukta för dom ryska inkräktarna.
För dom ukrainska piloterna är det utan tvivel rena julafton att få tillgång till dessa avancerade AGM-88 robotar och få använda dom mot den hatade ryssen.

Ukraina verkar ju hela tiden fylla på det man förlorar och då få allt mer avancerade prylar i sina militära förråd avseende både för luft och markstrider allt medan ryssen få ta allt äldre prylar ur sina som man tror om några månader sinade militära förråd.

Men va? Ryssland har ju förstört fler flygplan än vad Ukraina hade vid krigets början. Säger Ryssland i alla fall. Hur gick deeeet till?
Citera
2022-09-04, 15:14
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det har rysshatarna känt i 4 månader nu men än så länge är inte ryssarna i närheten av en kollaps.
Kolla t.ex. Sievierodonetsk som rysshatarna ansåg att Ukraina hade framgångar och hur det ser ut nu.
https://www.youtube.com/watch?v=9yseFnoQb4c
Utan att kolla, kan man gissa att staden är helt utplånad?
Citera
2022-09-04, 15:16
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Har han interna fiender i Tjetjenien?
Massor! Han har stöttat fienden och terroriserat befolkningen.
Citera
2022-09-04, 15:20
Medlem
Sgt.Blands avatar
Kommer ut lite bilder nu från Vysokopilia på lite fångar man tagit. På den ena bilden ser det ut som att soldaten från UAF har en AT4:a på ryggen. Passar bra när de rycker fram mot Gammalsvenskby haha.

https://twitter.com/old_byz2/status/1566412676619812864
Citera
2022-09-04, 15:22
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Hej "Ola" Ville bara säga att en del utav det "kollektivet"(Grim reapers) är föredetta stridspiloter samt att de då och då gästas utav aktiva piloter i DCS. Nej jag är ingen spelare jag, men däremot haft lite luft under vingarna för att tycka att det kan vara intressant eftersom deras "nördighet" är så nära verkligheten man kan komma . Ta sedan en titt på när de skall göra samma scenario med det totalt värdelösa flygetyget SU-25. Om än ännu mer intressant och sanningsenligt.

Jag skall kolla det vid tillfälle! Intressant att de har tillgång till fd stridspiloter, vilket för det hela ännu närmare verkligheten!
Citera
2022-09-04, 15:24
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Kommer ut lite bilder nu från Vysokopilia på lite fångar man tagit. På den ena bilden ser det ut som att soldaten från UAF har en AT4:a på ryggen. Passar bra när de rycker fram mot Gammalsvenskby haha.

Ja, det verkar i alla fall röra på sig lite. RySSarnas situation blir allt mera desperat!🙂

https://youtu.be/vDNnlATlnR8
Citera
2022-09-04, 15:27
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

Haha...! Spetsnaz från 45:e specialförbandsbrigaden drog från staden och lämnade kvar tvångsrekryteringarna från "Folkrepubliken" Donetsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in