2022-09-02, 17:58
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimbobo90
Nej köpte av en kompis kompis så fick en 4k box som fungerar hur bra som helst. Men har 2st tv hemma så hade gärna kunnat kolla på båda utan att behöva flytta boxen men säljaren har fixat så min Mac adress funkar. Fick nordic iptv att fungera i lg tvn men den appen va kass, funkade bara i 1 vecka och sen va man tvungen att betala... Sen gick det inte sätta på svensk undertext heller så känner inte för att betala för den :s letar efter en gratis app som funkar i tvn eller en app till telefonen som går att casta till cc. Vet ni någon?
Och om du ska kunna kolla på två olika ställen så är det Tivimate som gäller vad jag vet. Köp en Xaomi sticka för 500kr så har du löst problemet
Citera
2022-09-02, 21:31
Medlem
Citat:
Tivimates finns tyvärr ej i lg content store, inte heller extreme iptv. Jag förstår hur du menar och har testat detta men det funkar ej. Men t.ex smarters iptv så finna inte det alternativet utan bara username, password och URL. Men det funkar inte när jag skriver in exakt samma som i appen i telefonen där det funkar. Hel skumt. Söker man på iptv så finns bara 20st på min lg tv så är ganska begränsad. Har testat 5-6 olika men ingen funkar, väldigt tråkigt

Smarters iptv på LG och Samsung är gratis för dej som kund, men kostar för säljaren. Säljaren måste aktivera domänen hos smarters. Kolla med din säljare om dom har en url för smarters.
Citera
2022-09-02, 23:42
Medlem
Tjenare. Jag har blivit väldigt intresserad utav iptv på senaste. Vad för grejer behöver man exakt och skulle någon vänlig själ kunna länka till allt? Tror många nya personer skulle uppskatta det också.
Tack för nu.
Citera
2022-09-03, 08:08
Medlem
Citat:
Nej köpte av en kompis kompis så fick en 4k box som fungerar hur bra som helst. Men har 2st tv hemma så hade gärna kunnat kolla på båda utan att behöva flytta boxen men säljaren har fixat så min Mac adress funkar. Fick nordic iptv att fungera i lg tvn men den appen va kass, funkade bara i 1 vecka och sen va man tvungen att betala... Sen gick det inte sätta på svensk undertext heller så känner inte för att betala för den :s letar efter en gratis app som funkar i tvn eller en app till telefonen som går att casta till cc. Vet ni någon?

Köp en amazon fire tv stick 4k max och ta hem appen tivimate funkar kanoners, kör med en sån på sovrums tvn när man lämnar formuler boxen i vardagsrummet
Citera
2022-09-03, 18:30
Medlem
Ledsen att vara tjatig. Nu laddar ingen kanaler sedan en halvtimme.
Har fler denna upplevelse?
Citera
2022-09-03, 22:53
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Om jag läser denna tråd så är det troligtvis Bahnhof som är problemet tots att tråden är från 2016

Det finns ingen här som jobbar på Bahnhof som kan verifiera (eller dementera) om felet ligger där (Ja som ISP) eller om felet ligger hos mig.

Testade hos min polare idag om Viaplay Motor funkade men det gjorde det inte, den startade inte ens kanalen utan den sa att man inte kunde spela streamen, vi har samma IPTV leverantör men olika ISP, han har bredband 2 .

Ingen aning om vart felet kan vara... så skulle vara kul om någon på Bahnhof och gärna någon som sitter i NOC:en som verkligen kan kolla
Citera
2022-09-04, 12:02
Medlem
Welfares avatar
Håller på att bli tokig! Kör iptv via box tvip 605 och har gjort sedan några år utan problem. Sedan några månader tillbaka har jag problem. När jag tittar på serie eller film VOD så stängs filmen/serien av och den börjar om från början. Har provat det mesta för att lösa det hela. Slutade med att jag köpte en ny box och testar med ny leverantör. Får fanimig samma problem igen. Tacksam för någon idé om vad som kan lösa problemet, innan jag får tvångströja.
Citera
2022-09-04, 12:34
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Welfare
Håller på att bli tokig! Kör iptv via box tvip 605 och har gjort sedan några år utan problem. Sedan några månader tillbaka har jag problem. När jag tittar på serie eller film VOD så stängs filmen/serien av och den börjar om från början. Har provat det mesta för att lösa det hela. Slutade med att jag köpte en ny box och testar med ny leverantör. Får fanimig samma problem igen. Tacksam för någon idé om vad som kan lösa problemet, innan jag får tvångströja.

Har för mig att jag läst liknande inlägg om tvip boxar. Köpte du en ny Tvip eller en annan box/sticka?

Testa på en app på mobilen (t.ex Iptv Extreme) om VOD funkar bra.
Citera
2022-09-04, 13:32
Medlem
Welfares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har för mig att jag läst liknande inlägg om tvip boxar. Köpte du en ny Tvip eller en annan box/sticka?

Testa på en app på mobilen (t.ex Iptv Extreme) om VOD funkar bra.
Köpte en ny tvipbox. Har testat några olika leverantörer för att se vad jag är mest nöjd med. De två första jag provade fungerade helt ok. Nu när jag provar en tredje leverantör, som kör precis samma utbud som jag har på min gamla box, så börjar exakt samma problem igen, dvs att VOD bara stängs av och börjar om från början. Mycket knepigt.
Citera
2022-09-04, 15:05
Medlem
Någon som har en tvipbox 605 som vet om det går att göra någon inställning så boxen stängs av om man trycker på den röda on/off knappen? Den hamnar ju bara i vänteläge.
Citera
2022-09-04, 15:09
Medlem
Poddes avatar
Problem nu?
Citera
2022-09-04, 15:11
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Problem nu?