2022-09-04, 09:36
Medlem
SD borde kalla till pressträff och prata om Sossarnas diktaturledarskap som förde in Sverige i en osäkerframtid där vi helt plötsligt har valt block i något som kan eskalera till höjder som gör att Sverige som nation kan sluta att existera.
Citera
2022-09-04, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
SD borde kalla till pressträff och prata om Sossarnas diktaturledarskap som förde in Sverige i en osäkerframtid där vi helt plötsligt har valt block i något som kan eskalera till höjder som gör att Sverige som nation kan sluta att existera.

Bättre vet jag inte, kritiken mot SD må vara lite lätt överdriven, men det har i vissa avseenden varit ett moskvavänligt parti helt klart. Det får väl för fan SD stå för rakryggat?

Sen finns exakt samma problem i S också.

Båda partierna S likväl som SD har en del att förklara när skolor och sjukhus bombas i Ukraina.

I EU-parlamentet har väl SD i regel röstat moskvavänligt?

Var det inte nån ytterst märklig historia i sverigedemokraternas riksdagskansli för några år sedan med nån tjänsteman med rysk bakgrund som hade en massa falska identiteter, eller hur det var? Oerhört allvarligt, en klar säkerhetsrisk. Snubben hade väl först nekats uppehållstillstånd i Sverige men lyckats krångla sig kvar och fått stanna till slut. (Precis så som SD vill att det ska få gå till.)

Och inom Sossesfären finns en oerhörd moskvavänlighet också.
Senast redigerad av Macke85 2022-09-04 kl. 10:19.
Citera
2022-09-04, 10:23
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Alltså detta måste vara det mest patetiska och löjligaste Socialdemokraterna någonsin har tagit till för att försöka säkra makten. Det värsta är att det säkert finns vissa naiva svenskar som går på detta billiga tricket. Att länka konservativa och nationalistiska partier till Ryssland verkar vara en vanlig strategi just nu. Demokraterna i USA, och nu Socialdemokraterna i Sverige.

För det första verkar Ryssland inte vara det stora hotet som USA verkar få det till. Jag tror snarare bara att de försöker att försvara sig mot NATO. Dessutom är SD för NATO, så vad är problemet?

Detta är den typ av strategi som man använder sig av i diktaturer och i U-länder. Riktigt patetiskt och skamligt. Socialdemokraterna har verkligen tappat all trovärdighet bland vanligt folk.
Citera
2022-09-04, 10:35
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Betyder fortfarande inte att det är anständigt eller smart gjort av Sverigedemokraterna att kultivera banden till Kreml.

Bättre kontakter till en maffiastat (Ryssland) skulle plötsligt få alla problem att magiskt försvinna, tänker du?

Bättre vi låter ryska tanks rulla in och ta över, som du och andra SD-crackers vill:
David Bergqvist; "Putin, jag vet att du är en mycket god människa. Jag vädjar till dig: Kom hit och avsätt vår landsförrädare till stadsminister och återställ ordningen i ditt arma västliga broderland."
Vem är denne tombollen David B?
Citera
2022-09-04, 10:42
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
SD lade ned rösterna i februari för att EU skulle stödja Ukraina. Men det kanske mest berodde på att stödet hade gått till utlänningar…
Kanske kan det ha med att göra att SD ville skicka reella produkter istället och hade motionerat om det om jag inte är fel ute. Kanske kan det ha något att göra med att Ukraina, även om de försöker städa upp, fortfarande är korrupt och att skicka pengar kändes för osäkert?

SD har i EU under flera år skrivit om hotet från Ryssland och kommit med förslag. Väldigt många av dem har S varit emot.
Citera
2022-09-04, 10:50
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Vem är denne tombollen David B?
I vädjan till Putin så låter David väldigt mycket som Mattias Karlsson, så de två autisterna delar säkert mer än vänskap med varandra.
Citera
2022-09-04, 10:54
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
I vädjan till Putin så låter David väldigt mycket som Mattias Karlsson, så de två autisterna delar säkert mer än vänskap med varandra.
"Låter som". Dum gissning och dig litar jag inte ett dugg på i något som helst.

Någon annan som vet?
Citera
2022-09-04, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
"Låter som". Dum gissning och dig litar jag inte ett dugg på i något som helst.

Någon annan som vet?
En avsatt nazist är det. Var tidigare en lokal SD-topp. Som talat samstämmigt med Mattias Karlsson kring det mesta.
Citera
2022-09-04, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
För det första verkar Ryssland inte vara det stora hotet som USA verkar få det till. Jag tror snarare bara att de försöker att försvara sig mot NATO. Dessutom är SD för NATO, så vad är problemet?
En ypperlig chans blir det för Richthoff-sinnade SD-politiker att infiltrera och läcka vidare känslig data till Kreml. Knappast första gången i världshistorien det sker i så fall.
Citera
2022-09-04, 11:04
Medlem
Duvlorts avatar
Och enligt Ryssland var ju både Astrid Lindgren och Ingmar Bergman nazister, så vem kan man lita på?
Citera
2022-09-04, 11:33
Medlem
Citat:
Det är uppenbart efter att ha läst din historik hur dålig du är på att hålla dig till topic. Mod bör se över det.

Det är uppenbart att du är desperat en vecka innan valet och sitter och sprider propaganda och lögner.
Lustigt att du mer eller mindre sköter det som ett jobb också det kanske mod ska titta närmare på med tanke på att du slänger dig med uttryck som trollfabriker när du verkar höra till en själv.

Ibland får man gå off topic när det kommer till människor som du.
Citera
2022-09-04, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Det är uppenbart att du är desperat en vecka innan valet och sitter och sprider propaganda och lögner.
Peka då ut en lögn är du snäll. Och nej, jag är inte det minsta desperat. Varför skulle jag va det?

https://www.svt.se/datajournalistik/val2022/valjarbarometer-dag-for-dag/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in