2022-09-04, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Vet du ens hur det fungerar?
Du kan – om du orkar och vill – arbeta, studera eller arbeta ideellt och fortfarande ha kvar rätten till sjukersättning.

https://www.forsakringskassan.se/privatperson/sjuk/funktionsnedsattning-eller-langvarig-sjukdom/sjukersattning-
Jag har ingen aning om hur det fungerar.Tycker sara har kommit för lätt undan här i tråden och bevisligen klarar hon av att arbeta då hon åker land och rike runt sitter och skriver på facebook och på dumpens sida dagligen. Så någon nedsatt arbetsförmåga kan inte jag se.
Citera
2022-09-04, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eva1981
Jag har ingen aning om hur det fungerar.Tycker sara har kommit för lätt undan här i tråden och bevisligen klarar hon av att arbeta då hon åker land och rike runt sitter och skriver på facebook och på dumpens sida dagligen. Så någon nedsatt arbetsförmåga kan inte jag se.

Varför svara du ens om du inte orkar läsa svaret på föregående fråga? Är du både lat och korkad?
Citera
2022-09-04, 08:48
Medlem
Citat:
Varför svara du ens om du inte orkar läsa svaret på föregående fråga? Är du både lat och korkad?
Har läst och det var några punkter jag tyckte var intressant.

Anmäl förändringar! Du måste anmäla alla förändringar som kan påverka rätten till eller storleken på din ersättning. Det gäller till exempel om:
du börjar arbeta eller studera
du börjar arbeta i större omfattning än tidigare, till exempel om du får halv ersättning men börjar arbeta heltid
du får ideella uppdrag som tillkommer eller ändras i omfattning
du fortsätter att arbeta sedan ett beslut om vilande aktivitetsersättning har upphört
din arbetsförmåga förbättras, även om du inte arbetar
du får en ny eller ändrad utländsk pension, livränta eller liknade
du flyttar utomlands.
Citera
2022-09-04, 08:50
Medlem
goofers avatar
Citat:
Vet du ens hur det fungerar?
Du kan – om du orkar och vill – arbeta, studera eller arbeta ideellt och fortfarande ha kvar rätten till sjukersättning.

https://www.forsakringskassan.se/privatperson/sjuk/funktionsnedsattning-eller-langvarig-sjukdom/sjukersattning-
Jag är rätt säker när jag säger att det i Saras fall i princip är omöjligt att få ut pengar för sjukskrivning, förtidspension eller sjukpensionär.
Det ser fint ut på deras hemsida men reglerna är helt absurda idag iom att så många lurat till sig så mycket bidrag genom åren.
Det verkar inte vara något större fel på Sara så jag ser det som uteslutet att hon får livslångt bidrag.
Däremot kan hon ju erhålla tex studiebidrag.
Då får hon jobba.

Passus för att hon kanske lyckats lura någon psykolog att skriva henne som psyksjuk och därmed arbetsoförmögen men då tror jag hon hållit en lägre profil.
Citera
2022-09-04, 08:51
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Har läst och det var några punkter jag tyckte var intressant.

Anmäl förändringar! Du måste anmäla alla förändringar som kan påverka rätten till eller storleken på din ersättning. Det gäller till exempel om:
du börjar arbeta eller studera
du börjar arbeta i större omfattning än tidigare, till exempel om du får halv ersättning men börjar arbeta heltid
du får ideella uppdrag som tillkommer eller ändras i omfattning
du fortsätter att arbeta sedan ett beslut om vilande aktivitetsersättning har upphört
din arbetsförmåga förbättras, även om du inte arbetar
du får en ny eller ändrad utländsk pension, livränta eller liknade
du flyttar utomlands.

Hur vet du att hon inte har anmält att hon jobbar ideellt då?
Citera
2022-09-04, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Hur vet du att hon inte har anmält att hon jobbar ideellt då?
Har ingen aning spekulerar bara precis som alla andra gör här i tråden.
Citera
2022-09-04, 09:06
Medlem
Alla ni som älskar dumpen och tycker det är bra och rätt. Tänk till i 10 sekunder utan att blanda in hatet mot pedofiler. Är det riktigt att förstöra så många personers liv som sara gör. Tänk på alla fruar sambos och barn som blir drabbade helt oskyldiga. Hur många oskyldiga är vi uppe i nu?? 1000 gissar jag.
Citera
2022-09-04, 09:09
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Varför inte granska hennes familj och alla runtomkring henne. Precis som gäddornas familj blir granskade.
Zigenare har frikort och förekommer inte i register. Men var någon i tråden som sa att hon har en kamelryttare som en förälder. Men hennes barn har Staten tagit hand om. Kan teoretiskt bero på risk för sexuella övergrepp.
Citera
2022-09-04, 09:18
Medlem
Någon som har kvar länken till saras dom och i förundersökningen hon var med i.
Citera
2022-09-04, 09:29
Medlem
Citat:
Alla ni som älskar dumpen och tycker det är bra och rätt. Tänk till i 10 sekunder utan att blanda in hatet mot pedofiler. Är det riktigt att förstöra så många personers liv som sara gör. Tänk på alla fruar sambos och barn som blir drabbade helt oskyldiga. Hur många oskyldiga är vi uppe i nu?? 1000 gissar jag.
Den som borde tänka på sina fruar, sambos och barn är männen som tycker att det är bättre att tillbringa sin tid med att chatta och skicka bilder till 14-åringar istället för att umgås med sin familj.
De lurade fruarna, sambos och barn som fått allt avslöjat genom dumpen lär ju nu begripa en massa saker , varför männen varit för trötta och varför barnens tonårskompisar inte velat vara i bostaden när mannen varit hemma
Citera
2022-09-04, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Den som borde tänka på sina fruar, sambos och barn är männen som tycker att det är bättre att tillbringa sin tid med att chatta och skicka bilder till 14-åringar istället för att umgås med sin familj.
De lurade fruarna, sambos och barn som fått allt avslöjat genom dumpen lär ju nu begripa en massa saker , varför männen varit för trötta och varför barnens tonårskompisar inte velat vara i bostaden när mannen varit hemma
Men bör vi överlåta det till en person som har ett så pass digert och knagglig bakgrund som sara. Du får ju inte köpa ett luftgevär om du har minsta lilla på dig hos polisen. Men här ödelägger sara säkert tusen oskyldiga. Men hur många räddar hon!
Citera
2022-09-04, 09:46
Medlem
Citat:
Men bör vi överlåta det till en person som har ett så pass digert och knagglig bakgrund som sara. Du får ju inte köpa ett luftgevär om du har minsta lilla på dig hos polisen. Men här ödelägger sara säkert tusen oskyldiga. Men hur många räddar hon!
Inga vi som överlåtit något till Dumpen , de har helt på egen hand startat upp något utan att någon tillfrågats .
Uppenbarligen är det inte många som motsätter sig deras projekt förutom några på flashback varav några kan misstänkas själva vara personer som chattar med småflickor och som nu är frustrerade för att de inte törs fortsätta samt en och med anknytning till gädda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in