2022-09-03, 07:38
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
De har styckat av köket. De har ett fönster väldigt högt upp på väggen, ovanför diskhon osv, som (förhoppningsvis) ger lite ljus till hans annars fönsterlösa rum.

Aha, ja, tack! Sökte i arkivet efter ”Lynns rum” men hittade bara från gamla lägenheten så verkar inte som hon nämner det mycket som rocky.horror påpekade ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa

Är det någon som har hunnit kika i deras bok? Är nyfiken men kommer inte köpa. Jag kan tänka mig att det är en bok som man bläddrar lite i once, men som sedan mest kommer att fungera som något slags löjligt table top design. För ni vet böcker är ju numera till för att fungera som en inredningspryl - inte för att läsas.
Ja, förhandsbeställde då jag tycker det är så roligt med inredningsböcker och var väldigt pepp.
Tyvärr en besvikelse. Taffliga skrivna texter, få tips (dock en ganska avslappnad inställning) men bilderna… så deppiga. Allt är så mörkt. Få tända lampor på bilderna, allt är som de har ett ”mollfilter” överlagt, nästan allt går i dova, matta jordnyanser.
Jag tycker att många inredningsinlägg från Elsa i bloggen bara strålar (om jag ska låta lite fånig, men ljusmässigt gör de det - så ljust, glatt, fina kontraster, upplyftande foton) - här är det som att besöka en deppig landsbygdsfetischistminimalist med strömavbrott.
Typexempel på bild:

http://www.bilddump.se/bilder/202209...251.1.114.jpeg

(Laddas tyvärr upp snett.)

Chocken blev stor (alltså - förstås inte!) när jag precis innan läst detta mysiga, glada inlägg, fotat i december:
https://elsa.elle.se/mosebacke/arets...n-apelsinkaka/
Bilderna i boken är tydligen fotade på sommaren men så dystra och färglösa att de snarare ser ut att vara sprungna ur en atomvintersession… 😬
OK, klart det fanns vackra miljöer också i boken. Men ja, jag blev besviken.
Citera
2022-09-03, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Haha, Elsa har en klänning med öppning på ryggen som sträcker sig in över midjan på releasefesten för Nyckeln till hemmet. På Instastories nu. Var det inte hon var väldigt anti cutoutmodet? 😅

Jag tycker hon passade bra i den!

Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Ja, förhandsbeställde då jag tycker det är så roligt med inredningsböcker och var väldigt pepp.
Tyvärr en besvikelse. Taffliga skrivna texter, få tips (dock en ganska avslappnad inställning) men bilderna… så deppiga. Allt är så mörkt. Få tända lampor på bilderna, allt är som de har ett ”mollfilter” överlagt, nästan allt går i dova, matta jordnyanser.
Jag tycker att många inredningsinlägg från Elsa i bloggen bara strålar (om jag ska låta lite fånig, men ljusmässigt gör de det - så ljust, glatt, fina kontraster, upplyftande foton) - här är det som att besöka en deppig landsbygdsfetischistminimalist med strömavbrott.

Bilderna i boken är tydligen fotade på sommaren men så dystra och färglösa att de snarare ser ut att vara sprungna ur en atomvintersession… 😬

Haha ” landsbygdsfetischistminimalist”, verkligen huvudet på spiken! 😂 Det mörka känns typiskt Miras foton (iaf utifrån vad jag sett på elsas blogg, följer inte mira), jag brukar ofta tycka att hennes foton är väldigt fina! Jag är en av dem som gillar det drömska i dem. Men det är ju skillnad på blogg och bok, kanske trist om hela boken innehåller foton vars estetik gör att man snarare känner att man kollar på gamla foton från skansengårdarna eller så, utan något som bryter av. Speciellt om inte texterna är så mycket att hänga i julgranen. Jag har inte tänkt läsa boken men kanske måste bläddra lite i den på biblioteket ändå.
Citera
2022-09-03, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xylokain
Jag undrar hur Elsas sköra ego reagerar på att bästisen Sofia Wood startat podd med Frida Lund och en annan vän. Livrädd att bli övergiven och att de andra tjejerna inte ska vilja leka med henne längre. Kanske ett nytt trauma att skriva upp bredvid föräldrarnas skilsmässa i vuxen ålder och att vara mellanbarn (cancer och att aldrig kunna få fler barn tycker jag faktiskt är ett legit skäl för ett trauma).
Nu har det bara kommit ett avsnitt men den är tusen gånger bättre än den Billgren/woods ytliga podd som har ”höst stilen, inred i höst, mat i höst repeterande, år efter år. Frida och den andra kvinnan kan ju i alla fall skoja om sig själva och har viss ironi, vilket Elsa och speciellt Sofia, inte är så bra på. Men men. Tror kanske inte jag blir en trogen lyssnare. Så ja, hade jag varit Elsa hade jag blivit lite Avis! Hehe.
Citera
2022-09-03, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Tyckte ändå Elsa var snygg i sin klänning, men håller med om att Sofias klänning (eller är det ett set?) inte var nån höjdare. Dock är hon väldigt snygg i den typen av halsringning som outfiten hade 😊

Håller helt med, överdelen är jättefin och den klär henne verkligen!
Citera
2022-09-03, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Aha, ja, tack! Sökte i arkivet efter ”Lynns rum” men hittade bara från gamla lägenheten så verkar inte som hon nämner det mycket som rocky.horror påpekade ovan.

Typexempel på bild:

http://www.bilddump.se/bilder/202209...251.1.114.jpeg

(Laddas tyvärr upp snett.)

Chocken blev stor (alltså - förstås inte!) när jag precis innan läst detta mysiga, glada inlägg, fotat i december:
https://elsa.elle.se/mosebacke/arets...n-apelsinkaka/

Tycker vanligtvis att Elsa tar väldigt fina bilder till bloggen, även om motiven oftast är för beiga för min smak, men det här var ju väldigt deppigt. Eller det är kanske Mira som fotat allihop?
Citera
2022-09-03, 18:56
Medlem
Varför bjöd inte Elsa med Sandra till Köpenhamn tror ni? Tycker synd om Sandra då hon så uppenbart blev bortvald.
Citera
2022-09-03, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Varför bjöd inte Elsa med Sandra till Köpenhamn tror ni? Tycker synd om Sandra då hon så uppenbart blev bortvald.

Ja jag tycker också synd om Sandra, hade också känt mig bortfall. Känns som att hon och Elsa inte umgås så mycket längre? Samtidigt åt de middag nyligen, och jag hade faktiskt varit sur på Elsa av att hon inte ens kunde fråga och tolkat det som att hon inte tycker att de är så bra kompisar längre. Köper inte riktigt att Frida inte tycker att det var en Elléresa, om det bara är Johanna B och Sandra som inte blev bjudna.
Citera
2022-09-03, 19:14
Medlem
Tyckte de inte att Sandra ”passade in” med de andra? Om det var fritt fram att bjuda med folk anser jag faktiskt att det är sjukt dålig stil av Elsa.
Citera
2022-09-03, 19:47
Medlem
Citat:
Tyckte de inte att Sandra ”passade in” med de andra? Om det var fritt fram att bjuda med folk anser jag faktiskt att det är sjukt dålig stil av Elsa.

Citat:
Dörren var som sagt vidöppen för alla att bjuda in vilka dom ville som går att läsa klart och tydligt i mitt dm. Så jag kan tyvärr inte ta ansvar över vilka som ”fick” komma eller inte. Det var inte ett ~stängt~ event direkt

Ja antingen är Elsa inte speciellt schysst, eller så ljuger Frida?
Citera
2022-09-03, 21:21
Medlem
Citat:

Håller med- märkligt alltså! Sandra och Elsa går ju way back…fast känns som de inte hänger lika mycket nu, tiderna ändras såklart men kanske har Elsa också ändrats på andra sett än bara kläd och interiörstilen senaste åren…

Tycker det var coolt och modigt av Sandra att kommentera det helt öppet på en vlogg, och jag tycker hon generellt alltid varit coolast, kanske för att hon har mera självförtroende än många av de ”beiga”?
Citera
2022-09-03, 22:06
Medlem
Citat:
De förlorar på vad de gjorde mot Sandra.
Får intryck av att de är avundsjuka att det går bra för Sandra.
Om jag vore Sandra så skulle jag bryta med de, samt även mot Elsa.
Hon är ingen sjysst kompis!
Karma åter karma mot Elsa och hennes kompanjoner, påminner mig om tjejers beteende i högstadiet!
Citera
2022-09-03, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
De förlorar på vad de gjorde mot Sandra.
Får intryck av att de är avundsjuka att det går bra för Sandra.
Om jag vore Sandra så skulle jag bryta med de, samt även mot Elsa.
Hon är ingen sjysst kompis!
Karma åter karma mot Elsa och hennes kompanjoner, påminner mig om tjejers beteende i högstadiet!

Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Ja jag tycker också synd om Sandra, hade också känt mig bortfall. Känns som att hon och Elsa inte umgås så mycket längre? Samtidigt åt de middag nyligen, och jag hade faktiskt varit sur på Elsa av att hon inte ens kunde fråga och tolkat det som att hon inte tycker att de är så bra kompisar längre. Köper inte riktigt att Frida inte tycker att det var en Elléresa, om det bara är Johanna B och Sandra som inte blev bjudna.

Gawd, hur gamla är du och ni som kommenterar? Lågstadiet kom och gjorde sig påmint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in