Citat:
Ursprungligen postat av
Taggad
Mycket väl medveten om att Vladimir Putins historiska intresse fått honom att återuppta det Ryska begäret att växa på sina svagare grannars bekostnad, vilket historiskt givit den abnorma statsbildningen Ryssland (Elva (11) tidszoner) dess existensberättigande. Rysslands hundratals förtrycka folkgrupper har utsatts för kraftiga förryskningskampanjer som bäst går att beskriva som folkmord. Ryssland bryts ner av att inte parasitera och förslava delrepublikernas och dom gränsande ländernas folkgrupper. Inför att förtäras kan man förstå Putin som inte skyr några medel för nya metastaser .
Appropå "inbördeskrig i 8 år så skrev du efter annekteringen av Krim 2014:
(FB) Situationen i Ukraina just nu.
Och:
(FB) Situationen i Ukraina just nu.
Kan man ana en liten glidning från att älska USA till det utpräglade USA-hat vilket fått dig att handlöst kasta dig runt halsen på Putins ultranationalistiska Sovjetunionen 2.0?
En av anledningarna att hata Ryssland, det är världens största land med många stora och viktiga naturresurser, ren jävla avundsjuka. Det är inte lätt att stå för säkerheter kring dess gränser och det borde NATO för länge sedan haft överseende med och inte flyttat närmare efter sovjets fall. Överseende hade man inte utan planen var och är att förstöra och splittra Ryssland och plundra delarna. Förtrycka folkgrupper i Ryssland? Landet skulle inte fungera om så var fallet och det vet du, se bara på Ukraina vad förtryck och hat leder.
Trevligt och smickrande att du intresserar dig för min posthistorik. Det blir en saftig läsning för jag gillar att skriva mycket (så får du inte betalt så tycker jag synd om dig men kanske du lär dig något, vem vet).
Ja, jag är mycket medveten om obehagliga regimer i Ryssland, Ukraina, Turkiet, Saudiarabien, Qatar, Kina ... Men det är upp till folken där att fatta beslut om dessa regimer ska störtas inte vårt eller USAs.
Jag har samma inställning till USA idag och har vänner där och har inget hat mot folket. Därimot stinker USA:s psykotiska utrikespolitik sedan många många år, det är värt att hata för det har dödat miljoner människor. Det är ett fantastiskt land på många andra vis som nu tyvärr splittras ideologiskt mer och mer. Som det nu börjar se ut i USA så får jag nog omvärdera var jag skulle kunna tänka mig att bo och verka. Hade jag varit yngre så hade Ryssland varit lockande som äventyr, ett land som växer och där möjligheter fortfarande finns.