2022-09-03, 18:25
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Du verkar lida av russofobi.
Ryssar är ett rejält folk, bra människor helt enkelt.
Ryssfobi är ett hittepåord från Kreml. Ungefär som när Rashid Musa säger islamofobi.
Citera
2022-09-03, 18:29
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Avskyr globohomo, utan att kunna definiera vad det är..

Glömde NATURLIGTVIS lägga till att dom svarar aldrig när man ber dom lägga fram fakta, bevis eller källor.
Citera
2022-09-03, 18:30
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Bitter man.
Serb.
Förvirrad vänstermänniska som hatar USA.
Dåliga internettroll.
Spot on!

Lägg till foliehattar typ plattjordare och antivaxxare så är det ganska komplett!
Citera
2022-09-03, 18:32
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Glömde NATURLIGTVIS lägga till att dom svarar aldrig när man ber dom lägga fram fakta, bevis eller källor.
Amen på detta!!

Har nog efterfrågat källor tusen gånger men har väldigt sällan fått ta del av något. De skriver gärna något klassiskt som:
- Det går inte att övertyga dig ändå.
- Jag hittar den inte längre
- Sök själv
- En motfråga för att man ska glömma vad man frågade
Eller nu senast något klassiskt i stil med:
It's Easier to Fool People Than It Is to Convince Them That They Have Been Fooled.

EDIT: Ett bevis som hände för 5 sek sen. Fan, så tragiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av panterino
Även om jag länkar en video skulle du inte tro på det som jag skrev till en annan användare här. Har du bestämt dig att det inte har inträffat då sitter du där oavsett och skakar på huvudet.
Citera
2022-09-03, 18:36
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Amen på detta!!

Har nog efterfrågat källor tusen gånger men har väldigt sällan fått ta del av något. De skriver gärna något klassiskt som:
- Det går inte att övertyga dig ändå.
- Jag hittar den inte längre
- Sök själv
- En motfråga för att man ska glömma vad man frågade
Eller nu senast något klassiskt i stil med:
It's Easier to Fool People Than It Is to Convince Them That They Have Been Fooled.

EDIT: Ett bevis som hände för 5 sek sen. Fan, så tragiskt.

Haha, du har ändå fått svar av dom när du ber om källa, mig svarar dom aldrig
Citera
2022-09-03, 18:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Detta är det mest homoerotiska inlägg jag läst på Flashback. Och det vill inte säga lite!
Inte ett försök att förlöjliga dina preferenser, tvärt om. Ja, du kan förstås vara en kvinna också.

Jag är kvinna såklart.
Citera
2022-09-03, 18:46
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag är kvinna såklart.
Och Antivaxxare!

En foliehatt mao. Och då stämmer du ju in på de flesta markörer som postats.
Citera
2022-09-03, 18:53
Medlem
Det har väl med rättvisa att göra. BRICS kämpar ju emot imperiet USA.

Finns kristna värdegrunder som påverkar också. Även många icke kristna har dessa värdegrunder som ju Ryssland försvarar.
Citera
2022-09-03, 19:01
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag är kvinna såklart.

Gotcha. Är det på allvar din uppfattning om ryska
män? (Om vi tillåter oss att generalisera).
Ena riktiga karlakarlar, men samtidigt med en mjuk och känslig sida. Romantiska, faderliga? Det är vår genomsnittlige ryss.

Inte ett alkoholiserat, bleksiktigt, ryggradslöst kräk som spöar på kärringen och våldtar henne när andan faller på? Utan att riskera påföljder.
Sådan är nämligen den verkliga bilden av den ryske mannen, om vi ska tro statistiken.
Men, återigen, om detta är din bild av en drömman, ja då är du hemma.
Senast redigerad av Black-butts-matter 2022-09-03 kl. 19:04.
Citera
2022-09-03, 19:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Gotcha. Är det på allvar din uppfattning om ryska
män? (Om vi tillåter oss att generalisera).
Ena riktiga karlakarlar, men samtidigt med en mjuk och känslig sida. Romantiska, faderliga? Det är vår genomsnittlige ryss.

Inte ett alkoholiserat, bleksiktigt, ryggradslöst kräk som spöar på kärringen och våldtar henne när andan faller på? Utan att riskera påföljder.
Sådan är nämligen bilden av den ryske mannen, om vi ska tro statistiken.
Men, återigen, om detta är din bild av en drömman, ja då är du hemma.

Nja kan inte riktigt hålla med om det sista skulle vara genomsnittet. Detta förekommer men det gör det även i Sverige. Nu är det svårt att jämför lilla landet Sverige med en typ en enormt Ryssland. Tänk om Sverige skulle vara lika stort som Ryssland hur hade det sett ut då?

Ryska mannen är mannen i familjen och ja han är dominant men alla slår inte och alla super inte. Det vi bara får se i Västerländsk media är att kvinnan är misshandlad hemmafru som hänger med barnen.

Snarare är det så att kvinnorna inte vill jobba utan det är mannens ansvar att försörja hela familjen. Därför är ryska kvinnan oerhört noga med att om inte mannen vill betala för allt är han snål och hon anser istället att han inte kommer vara kapabel att klara av att ta hand om hela ekonomin. Därför vid en dejt så testar oftast kvinnan hans ekonomi. Hon väljer dyra restauranger osv. Vill eller har han inte råd är han inte värd en andra dejt.

Även om kvinnan jobbar så är det hennes egna pengar. Hans pengar är också hennes pengar.

Mannen jobbar därför jämt ibland i dagar i sträck utan ledighet eller sömn. För att ha råd med sin familj och att göra som kvinna nöjd. Så det är inte alltid särskilt synd om kvinnorna dom får allt gratis medans hon sköter hemmet och barnet.
Om jag får säga mitt så är det mer synd om ryska mannen om man ska se på jämställdheten. Dom jobbar nästan ihjäl sig för att leva upp till kvinnans förväntningar.
Citera
2022-09-03, 19:16
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megabajs
Det har väl med rättvisa att göra. BRICS kämpar ju emot imperiet USA.

Finns kristna värdegrunder som påverkar också. Även många icke kristna har dessa värdegrunder som ju Ryssland försvarar.
Du har inte fattat att det finns mångfalt fler i USA med kristna värderingar än i Ryssland?

Tycker du det är fel med kristna värderingar?

Du kanske föredrar muslimska värderingar?

Kanske bara hur man behandlar kvinnor?
Citera
2022-09-03, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Du har inte fattat att det finns mångfalt fler i USA med kristna värderingar än i Ryssland?

Tycker du det är fel med kristna värderingar?

Du kanske föredrar muslimska värderingar?

Kanske bara hur man behandlar kvinnor?

Nej. Jag gillar kristna värdegrunder. Moral är viktigt. Och jag är inte kristen. Väst utplånar alla kristna värderingar. Ryssland försvarar dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in