2022-09-03, 15:43
Medlem
Haha, den senaste presskonferensen är ännu ett patetiskt försök av sossarna att vinna över väljare. De vill framställa sig själva som handlingskraftiga, som att svenskarna behöver sossarna. Hoppas dock svennebanan inser att det är just sossarna som satt oss i den här skiten och gjort oss beroende av rysk gas.

Jävla drägg alltså. Hoppas verkligen svenskarna är smartare än så här.
Citera
2022-09-03, 15:44
Medlem
nabbolbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleasureBox
De ska alltså pumpa in hundratals miljarder i likviditetsgarantier och rädda företag.

Någon ekonom som kan förklara detta? Är det bra och vart kommer pengarna ifrån? Statskassan? Hur många miljarder finns där?
Vad är det negativa med detta beslut?
Alla miljarder.
Citera
2022-09-03, 15:49
Medlem
VARFÖR har sossar och vänsterpack gjort sig BEROENDE av rysk gas, DET är frågan ALLA borde ställa sig. Komiskt att sossarna pekar finger på SD och försöker beskylla dom för att vara ryssvänliga när det är sossarna som sålt ut vårt land till ryssarna.
Citera
2022-09-03, 15:51
Medlem
PleasureBoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabbolb
Alla miljarder.

Jo men det snackades om tusentals miljarder och det är väl i sånna här händelser det behövs? Skulle börsen ha kraschat på måndag annars? Kommer den Göra det ändå?

Känns som att sätta plåster på ett sönderskjutet knä
Citera
2022-09-03, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
VARFÖR har sossar och vänsterpack gjort sig BEROENDE av rysk gas, DET är frågan ALLA borde ställa sig. Komiskt att sossarna pekar finger på SD och försöker beskylla dom för att vara ryssvänliga när det är sossarna som sålt ut vårt land till ryssarna.

Det har de inte, de skyller på Ryssland bara. Sveriges elbrist beror på nedlagd kärnkraft och stor befolkningsökning i kombination. Vissa beskyller de stora IT jättarna som förbrukar mängder av energi i sina serverhallar, men de är oskyldiga. Norrland har vattenkraft i mängder som inte kan exporteras till södra Sverige ändå.
Citera
2022-09-03, 15:55
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Gasen kommer att gå in i ungern..nu får tyskarna böna och be ungern att få ta del av gasen.
Det är planen.
Splittringen i EU fortsätter.
Det blir spännade att följa .
Vi vet alla vilket karakstärmord EU har utsatt Ungern för .då Ungern ville fortstta med att vara en demokrati.
Citera
2022-09-03, 16:01
Medlem
Sossarna har verkligen satt Sverige djupt i skiten. Har så många frågor...

- Varför har sossarna gjort oss beroende av rysk gas?

- Varför har sossarna stängt ner kärnkraften som billigt och rent kunnat garantera el i oöverskådlig tid framöver.

- Vart ska alla miljarder komma ifrån för att kunna erbjuda det "räddningspaket" de svamlar om. Vem ska betala det? Ska alla arbetande människor och företagare bestraffas med ännu mer skatter? Detta samtidigt som miljarder och åter miljarder går åt till att betala bidrag till alla bidragsparasiter sossarna importerat senaste åren.

Sossarna är en katastrof för detta land. Dessa politiker är inkompetenta clowner som borde avsättas omgående och ställas inför rätta för sin inkompetens.
Citera
2022-09-03, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
Sossarna har verkligen satt Sverige djupt i skiten. Har så många frågor...

- Varför har sossarna gjort oss beroende av rysk gas?

- Varför har sossarna stängt ner kärnkraften som billigt och rent kunnat garantera el i oöverskådlig tid framöver.

- Vart ska alla miljarder komma ifrån för att kunna erbjuda det "räddningspaket" de svamlar om. Vem ska betala det? Ska alla arbetande människor och företagare bestraffas med ännu mer skatter? Detta samtidigt som miljarder och åter miljarder går åt till att betala bidrag till alla bidragsparasiter sossarna importerat senaste åren.

Sossarna är en katastrof för detta land. Dessa politiker är inkompetenta clowner som borde avsättas omgående och ställas inför rätta för sin inkompetens.

Vi är intre beroende av rysk gas men Tyskland är. Räddningspaketet betalas väl av el inkomsterna som staten fått, 80 miljarder bara detta år....
Citera
2022-09-03, 16:50
Medlem
kato85s avatar
Komiskt att se alla ryssvänner härinne skylla detta på regeringen, när det egentligen är Ryssland som ligger bakom den stundande finanskrisen.

Bara att klappa er själva på axeln för er totala intelligensbefrielse.
Citera
2022-09-03, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Komiskt att se alla ryssvänner härinne skylla detta på regeringen, när det egentligen är Ryssland som ligger bakom den stundande finanskrisen.

Har Putin lagt ner våra kärnkraftverk?
Citera
2022-09-03, 16:57
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85

Du tillhör en av dom som kommer vara jävligt svår att väcka

Hoppas du får elräkningar som totalt sänker dig
Citera
2022-09-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Rysslands Energikrig?

Det är så världen fungerar förstår du väl? Du misshandlar mig när jag gör mig själv illa. Men det är egentligen du som gör mig illa, förstår du inte det?

Jag kanske slår mig själv i ansiktet och bryter mina egna fingrar men det är ditt fel då det är dina handlingar som får mig att göra så här. Har jag chansen kommer jag förstås rikta våldet mot dig.

Skämt åsido. Är det inte så här en manipulativ hustrumisshandlare brukar agera? *TITTA VAD DU FICK MIG ATT GÖRA! VARFÖR TVINGAR DU MIG ATT FÖRSTÖRA DITT VACKRA ANSIKTE?*

Allting som går bra är någonting som jag ligger bakom och allting som är dåligt är något som du ligger bakom. Gör jag något dåligt är det ditt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in