2022-09-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ebba Busch: Falukorven symbol för allt som är bra med Sverige

https://sverigesradio.se/artikel/ebba-busch-kd-falukorven-symbol-for-allt-som-ar-bra-med-sverige

Bild: https://static-cdn.sr.se/images/83/cbdd2669-1e1c-4e43-ac27-74ca286a19ef.jpg

Kolla in det vana greppet om falukorven!
Haha!

Nu tänker du på ….fäbodjäntan…..
Ja jävlar…nu fick jag en bild för ögonen jag inte kan glömma…..
Citera
2022-09-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Haha!

Nu tänker du på ….fäbodjäntan…..
Ja jävlar…nu fick jag en bild för ögonen jag inte kan glömma…..

Busch viftar med falukorv

https://www.reddit.com/r/sweden/comments/x44azm/just_nu_busch_viftar_med_falukorv_i_radio/

Kommentarena är bäst
Citera
2022-09-02, 19:39
Medlem
Ja jäklar vilken kvinna 🤤
Citera
2022-09-03, 00:22
Medlem
picapicans avatar
Märks tydligt att Ebba försöker vinna röster genom sitt utseende. Hon är flitig med bilder på sina sociala medier, där hon är sminkad och stylad upp till tänderna, iklädd tighta jeans/byxor, slimmade t-shirts och höga klackar. Faktum är att hon såg helt annorlunda ut bara för något eller några år sedan, hade mer löst sittande tantkläder, kortare hår, ytterst lite smink o.s.v. Har hon skaffat personlig stylist?

Kan en karriär som influencer ligga nära till hands om hon förlorar valet?
Citera
2022-09-03, 10:44
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Busch viftar med falukorv

https://www.reddit.com/r/sweden/comments/x44azm/just_nu_busch_viftar_med_falukorv_i_radio/

Kommentarena är bäst

Man måste undra om det inte är en högst medveten anspelning på Fäbodjäntan från KD: s spinndoktorer. En del i Busch’ nya sexigare image. Om hon börjar blåsa i det gamla vikingahornet är det väl dags att se upp.
Citera
2022-09-03, 10:53
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Man måste undra om det inte är en högst medveten anspelning på Fäbodjäntan från KD: s spinndoktorer. En del i Busch’ nya sexigare image. Om hon börjar blåsa i det gamla vikingahornet är det väl dags att se upp.

Man kan ju undra varför hon just valde en falukorv. Helt klart en del av Ebbas nya sexiga jag. Hon är ju en helt ny människa idag, både till utseende och person sedan hon skiljde sig.
Citera
2022-09-03, 10:55
Medlem
Scamps avatar
Det var en bra sak att hon skiljde sig, hon är en helt annan kvinna idag.
Citera
2022-09-03, 12:37
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Det var en bra sak att hon skiljde sig, hon är en helt annan kvinna idag.

Snarare en väldigt märklig och drastisk förändring. Märkbart utseendefixerad verkar det som, locktången går varm dagligen och drösvis med smink och skyhöga klackar. Umgås med influencers som Victor Frisk och Margaux Dietz och snortar kola.
Senast redigerad av Abelssun 2022-09-03 kl. 12:40.
Citera
2022-09-03, 14:36
Medlem
Faustik-Funks avatar
Jag är verkligen ingen KD:are, men en sak är säker, om en kvinna i politiken är estetiskt symmetrisk så tappar majoriteten av oppositionen fullkomligt den mentala fattningen.

Man klarar helt enkelt inte längre av att kritisera politiken utan att börja gagga om hennes utseende. Det är som om hennes snygghet eldar på extra mycket hat.

Man kanske tror sig ha hittat ett retoriskt handtag man kan använda för att sätta dit Ebba Busch på när man yttrar sig om hennes utseende. Men det speglar bara tillbaka på avsändaren som lågpannad, bitter och incel-aktig.
Citera
2022-09-03, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

Japp, valet 2022 handlar alltså om en falukorv...

https://twitter.com/KlimatSvante/status/1565766992715550721

...iaf enligt Ebba Busch
Citera
2022-09-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Jag är verkligen ingen KD:are, men en sak är säker, om en kvinna i politiken är estetiskt symmetrisk så tappar majoriteten av oppositionen fullkomligt den mentala fattningen.

Man klarar helt enkelt inte längre av att kritisera politiken utan att börja gagga om hennes utseende. Det är som om hennes snygghet eldar på extra mycket hat.

Man kanske tror sig ha hittat ett retoriskt handtag man kan använda för att sätta dit Ebba Busch på när man yttrar sig om hennes utseende. Men det speglar bara tillbaka på avsändaren som lågpannad, bitter och incel-aktig.

+1 på den.

Hade Ebba sett ut som ett skogstroll, hade hon inte alls fått lika mycket mothugg.
Hon fönar håret? Har högklackat? Snäva kläder?

Och det gör henne till mindre trovärdig för att..?

Käbbel.
Citera
2022-09-03, 19:22
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Snarare en väldigt märklig och drastisk förändring. Märkbart utseendefixerad verkar det som, locktången går varm dagligen och drösvis med smink och skyhöga klackar. Umgås med influencers som Victor Frisk och Margaux Dietz och snortar kola.
Ja att hon är väldigt utseendefixerad gr inte att förneka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in