Citat:
Ursprungligen postat av
InnesI
Det är ändå intressant att folk går på detta år efter år. I år var många helt övertygade om att både MP och L skulle åka ur. Förra valet var det bara MP. Stalltipset är alltid att inget parti åker ur oavsett hur risigt det ser ut att gå. Visserligen har partier åkt ur förr men det är mycket ovanligt. Att både L och MP klarar sig borde inte förvåna någon förutom de som helt lever i en bubbla.
Måste säga att jag ändå är lite förvånad, det var inte allt för länge sedan både L och MP låg och slirade runt 2,3-2,9%. Nu några månader senare så har dessa två partier gjort en formidabel resa uppåt, och ligger och snurrar runt 6%, vad fan är det som händer?
Att L på ett eller annat sätt i slutänden skulle lyckas kravla sig över ribban hade jag en viss aning om. Partiet har suttit i riksdagen i 100 år, och ett sånt historiskt parti åker bara inte ut hux flux. Annat är det med det allmänt avskydda partiet MP, som är ett relativt nytt parti i Svensk politik. MP har träning på att få lämna riksdagen, partiet gjorde det för ett antal val sedan. Jag har hela tiden varit 100% övertygad om att MP äntligen, återigen förpassas till historiens skräphög. Sorgligt nog tycks MP mot alla odds klara av även detta val.