2022-09-03, 10:19
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Den tar jag i hand på också, bra initiativ, men Sara är helt fel person att hålla i detta.
Hon är fel person. Jag tycker att Patrik Sjöberg inte är så lämplig han heller, men han är åtminstone bättre än Sara. Tänk dig Leif GW-Persson sitta och prata om brottsfall och brottslingar och ha samma lynne som Sara, det skulle bli ganska tradigt efter ett tag.
Citera
2022-09-03, 10:20
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Om ett sådant scenario inträffar som du skriver är det väl bara för den uthängde att ta fram mobilen och visa Tinder-konversationen där en träff är planerad på samma tid och plats? Om man är oskyldig och hängs ut i en sådan situation då tror jag att man agerar mycket förvirrat och förtvivlat och försöker reda ut situationen där och då för att sudda bort alla missförstånd. Istället ser man svarslösa personer, som i många fall erkänner att de ska träffa en tonåring (de brukar säga 15-åringar), många är avvikande, vissa uppvisar ett flyktbeteende, vissa erkänner t.ex. delar av konversationen osv. Dessutom är många bilder/klipp av väldigt privat karaktär skickade i Dumpens chattar som ser ut som personen som är på plats och blir konfronterade, hur blir dessa bilder kapade för att användas av en tredje part som enbart försöker sätta dit personen? Det är inte omöjligt men det låter inte särskilt troligt. Sedan agerar alla såklart annorlunda av en sådan konfrontation och egentligen kan man inte dra några slutsatser över de konfronterades sätt att agera, men dina scenarion är inte direkt troliga. Om det hänt så har man isåfall maximal otur. Men jag tror faktiskt att det går att bevisa sin oskuld om man som sagt visar andra konversationer och försöker rentvå sig själv.

Då är det ju det alla pedofiler borde göra isf om Sara och Patrik låter "gäddan" förklara sej.
Pedofilen har två telefoner, chattar med sej själv på kik, en i fejkad kvinnas namn, en i eget nic, skickar bilder till fejknic, plockar bilder på nätet av på någon kvinna och använder dessa.
Sen åker "gäddan" till mötesplats, kommer Sara och Patrik har han ju konversation att han blivit ditlurad, kommer ett barn kan han köra på.

Nej hela konceptet är inte vattentätt, syftet med Dumpen är oerhört bra men det är inte rättssäkert för fem öre.
Citera
2022-09-03, 10:20
Medlem
Pughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mabal52368
Jag gjorde väl precis det?

1. Jag känner dig. Jag vill förstöra ditt liv. Jag vet att du är aktiv på Tinder.
2. Jag skapar en fejkprofil på Tinder i syfte att matcha med dig.
3. Vi skriver med varandra. Allt går bra ur din synvinkel. Du skickar bilder på dig själv till mig.
4. Samtidigt som jag skriver med dig, så låtsas jag också vara dig och använder dina bilder när jag försöker att komma i kontakt med barn sexuellt. Baktanken med detta är att få en pedofiljägare på kroken.
5. Jag chattar med en pedofiljägare, som tror att det är du som skriver med den. Jag bestämmer tid och plats att träffas med denne. Samtidigt bestämmer du och jag samma tid och plats att träffas på. Du tror att du ska få träffa en vuxen människa på dejt, eller bara för att knulla, vem bryr sig?
6. När du dyker upp på platsen så konfronteras du direkt av två personer med mobilerna i högsta hugg, som påstår att du är här för att träffa ett barn. Du har aldrig hört talats om Dumpen, och får givetvis panik. Du kör därifrån.
7. Jag raderar dig på Tinder. Våra chattloggar finns inte kvar. Du kan inte bevisa att du var där i syfte att träffa en vuxen person.
8. Det som finns kvar är mina chattloggar, där jag låtsas vara dig. De läggs upp på dumpen tillsammans med en video där du flyr direkt. Du hängs ut som pedofil. Du blir av med ditt jobb, din familj, och dina vänner. Falskt anklagad. Mordhotad. Säkert misshandlad också.

Ser du inte problematiken här? Jag säger inte att det här har hänt, men det är ett möjligt scenario.

Förlåt, detta är ett sådant enormt långsökt scenario och det kommer aldrig heller att hända, så det gick förbi mig. Sedan kan man inte skicka bilder över Tinder vilket gör allt ännu svårare för dig som vill förstöra denna personens liv. Du måste då skaffa ett annat mobilnummer exempelvis.

Sedan kan Tinder ta fram loggarna igen, de raderas ju inte för alltid bara för att du tar bort matchen. Där går det att bevisa hur det ligger till.

Om detta är ditt främsta motargument mot dumpen så är det riktigt dåligt.
Citera
2022-09-03, 10:23
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Nu blir jag besviken på dig. Normalt brukar du har koll på läget men dit svar här var bara för dåligt med så många sakfel. Jag tror att du har bättre koll än så tex vad som räknas som våldtäkt mot barn.

Är det din akilleshäl att du verkligen inte vill ha fel kanske?
Jag vet att jag brukar ha koll, men vad menar du att jag skulle ha missat i det här fallet? Våldtäkt mot barn är ju konstruerad som en slags gummiparagraf som skall täcka i stort sett allt snuskigt beteende mot de som sägs vara baaaarn. I gruppen baaaarn så ingår som bekant 31-åringar som säger sig vara under 18 år, så utveckla gärna vad som skulle vara fel i mitt resonemang.

Jag är medveten om att det är ett tillspetsat exempel, men i teorin så skulle faktiskt en 19-åring kunna bli dömd för våldtäkt mot barn om han betalar en 31-åring afghan för en webcamshow där den senare skiter ut pingisbollar.

Förresten så kan jag ha fel ibland, något som jag dessutom har medgivit till just dig vid något tillfälle. Om jag inte missminner mig så var det när jag läste fel i ett av dina inlägg.
Senast redigerad av Gynekologstol 2022-09-03 kl. 10:43.
Citera
2022-09-03, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pugh
Sedan kan man inte skicka bilder över Tinder vilket gör allt ännu svårare för dig som vill förstöra denna personens liv. Du måste då skaffa ett annat mobilnummer exempelvis.
Må så vara. Jag tycker inte att du ska hänga upp dig på detaljer. Tinder är givetvis bara ett exempel...

Citat:
Ursprungligen postat av Pugh
Sedan kan Tinder ta fram loggarna igen, de raderas ju inte för alltid bara för att du tar bort matchen. Där går det att bevisa hur det ligger till.
Absolut. Men du är redan uthängd som pedofil. Du har förlorat massa vänner, som inte kommer komma tillbaka till dig - även om din oskuld bevisas. Kanske att din familj kommer tillbaka till dig. Innan denna process är klar så har du säkert hunnits dödshotas och misshandlas x antal gånger. Det är fortfarande ett problem.
Citera
2022-09-03, 10:25
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Hon är absolut fel person. Jag tycker att Patrik Sjöberg inte är så lämplig han heller, men han är åtminstone bättre än Sara. Tänk dig Leif GW-Persson sitta och prata om brottsfall och brottslingar och ha samma lynne som Sara, det skulle bli ganska trist efter ett tag.

Patrik skulle kunna vara bra som andrafiol om någon vettig människa spelat förstafiol, gärna någon med hög utbildning, förslagsvis jurist eller något sådant samt ödmjukhet i sitt register.

Inte som nu en fd hora med helt söndertrasad hjärna vilken bara ser hämnd som drivkraft, iofs säkert en ekonomiskt drivkraft också, lättförtjänta pengar att få människor att swisha in till detta, för ämnet berör.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-09-03 kl. 10:28.
Citera
2022-09-03, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Då är det ju det alla pedofiler borde göra isf om Sara och Patrik låter "gäddan" förklara sej.
Pedofilen har två telefoner, chattar med sej själv på kik, en i fejkad kvinnas namn, en i eget nic, skickar bilder till fejknic, plockar bilder på nätet av på någon kvinna och använder dessa.
Sen åker "gäddan" till mötesplats, kommer Sara och Patrik har han ju konversation att han blivit ditlurad, kommer ett barn kan han köra på.

Nej hela konceptet är inte vattentätt, syftet med Dumpen är oerhört bra men det är inte rättssäkert för fem öre.

Om detta är ditt främsta argument mot Dumpen kan Sara och Patrik sova gott även i framtiden.
Citera
2022-09-03, 10:29
Medlem
Citat:
Må så vara. Jag tycker inte att du ska hänga upp dig på detaljer. Tinder är givetvis bara ett exempel...

Absolut. Men du är redan uthängd som pedofil. Du har förlorat massa vänner, som inte kommer komma tillbaka till dig - även om din oskuld bevisas. Kanske att din familj kommer tillbaka till dig. Innan denna process är klar så har du säkert hunnits dödshotas och misshandlas x antal gånger. Det är fortfarande ett problem.

"Jag tycker inte att du ska hänga upp dig på detaljer"

Du ta en promenad, andas lite och ta och fundera lite mer på ditt upplägg på hur man ska lura folk på dumpen.
Citera
2022-09-03, 10:33
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Om detta är ditt främsta argument mot Dumpen kan Sara och Patrik sova gott även i framtiden.

De sover nog gott ivf som helst, ingen av dessa två har begåvats med samvete, eller deras tidigare missbruk kan ha berövat det samvete som de ev en gång tidigare har haft.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-09-03 kl. 10:36.
Citera
2022-09-03, 10:33
Medlem
Citat:
"Jag tycker inte att du ska hänga upp dig på detaljer"

Du ta en promenad, andas lite och ta och fundera lite mer på ditt upplägg på hur man ska lura folk på dumpen.
Tinder var ett exempel. Det finns andra medier där man kan radera bådas chattloggar, men också skicka bilder. Att det inte går att skicka bilder specifikt på Tinder gör inte att mitt scenario blir omöjligt. Man kan använda sig av andra appar.

Varför blir du så upprörd? Varför känner du ett sådant starkt behov av att spy ut massa inlägg, när du inte har något konstruktivt att bidra med? Pugh diskuterar ju åtminstone frågan.
Citera
2022-09-03, 11:26
Medlem
Citat:
Tinder var ett exempel. Det finns andra medier där man kan radera bådas chattloggar, men också skicka bilder. Att det inte går att skicka bilder specifikt på Tinder gör inte att mitt scenario blir omöjligt. Man kan använda sig av andra appar.

Varför blir du så upprörd? Varför känner du ett sådant starkt behov av att spy ut massa inlägg, när du inte har något konstruktivt att bidra med? Pugh diskuterar ju åtminstone frågan.
Din lila idé förutsätter att den hämnande ängeln vet i vilken del av ett forum fiskarna hittar sina gäddor , eller tänker du dig att personen ska starta upp konversationer överallt och hoppas på att de kommer att upptäckas av Dumpen
Citera
2022-09-03, 11:37
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Din lila idé förutsätter att den hämnande ängeln vet i vilken del av ett forum fiskarna hittar sina gäddor , eller tänker du dig att personen ska starta upp konversationer överallt och hoppas på att de kommer att upptäckas av Dumpen
Det enda som man behöver göra för att hitta dumpare och liknande personer är att starta ett gubbkonto på någon sexsida och börja skriva till fjortisar. De enda som inte ignorerar den typen av meddelanden är peddojägare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in