2022-09-03, 06:09
Medlem
baronvondumhufvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Haha den var man ju tvungen att kolla upp. Lite stor puck va

Ja,antingen det eller litet bröd.
Citera
2022-09-03, 06:26
Medlem
orrtupps avatar
Har ätit där ett par ggr och är väl inte förlamad av chock av stängningen, var väl inte direkt sämre smak på maten än på många andra liknande byhålepizzerier men sunkfaktorn på hela lokalen hög och noll trivselfaktor. Hoppas burträskraggarna får något bättre framöver.
Citera
2022-09-03, 06:29
Medlem
Gnomegirls avatar
Om jag skulle vinna stålar skulle jag lätt kunna tänka mig att köpa haket.
Burträsk är underbart vackert och varje September skulle jag servera surströmmingpizza med nyskjutet älghuvud bara för att reta veganfjollor och sörlänningar.

Skitsamma om jag går back!
Hä. ä värt å hölle sörlänningerne börte.
Varje Freda sa vi ha extrapris på`n surstömmingsklämma. Och Rock`n Roll som ekar över hel parkeringa!
Va tycks om de?

MVH/Gnomegirl.
Citera
2022-09-03, 07:33
Medlem
Läskigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baronvondumhufvud
Haha, kollade google-recensionerna.
2,9 av 5.

Vet inte hur man länkar dit, men det finns en rolig bild på en hamburgare där.

Är väl ändå en parisare och inte en hamburgare.
Såg dock inte så aptitlig ut oavsett vad... samma sak med pizzorna, svårt att ens se om de är tillagade eller inte på bilderna, skulle nog inte äta där frivilligt.
Citera
2022-09-03, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Räcker ju med att man glömt stänga locket på toaletten för att inspektörerna ska stänga ner.

Citat:
Absolut inte. Det händer pizzerior till och från.

Citat:
Vad snackar du om?? Jag har inte ens läst att det skulle handla om en pizzeria. Gissar att de som tagit beslutet är nya i branschen.

Låter som du fått ett gyrosställe nedstängt.
Nej det händer inte hela tiden att restauranger stängs ner.
Hur kunde du både veta och inte veta att detta handla om en sunkig pizzeria?

Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Såg dock inte så aptitlig ut oavsett vad... samma sak med pizzorna, svårt att ens se om de är tillagade eller inte på bilderna, skulle nog inte äta där frivilligt.

Parisare var nytt.. är det en skiva falukorv i?
Citera
2022-09-03, 07:56
Medlem
Krocketklubbas avatar
Åt där en gång, det var riktigt vidrigt. Nu får Burträskborna äta micropizza och supa skallen i bitar hemma istället.
Citera
2022-09-03, 07:57
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Har aldrig sett en pizzabagare tvätta händerna. Någonsin. Ändå underligt att vem som helst kan öppna ett hak utan någon som helst form av hygienutbildning.

Ironi: Ja mer byråkrati är verkligen vad landet behövt! Särskilt eftersom det är så extremt vanligt att restauranger stängs ner av hygienskäl.

Citat:
Absolut inte. Det händer pizzerior till och från.

Inspektören uttalar ju sig och säger att ”såna här beslut är jätteovanliga”. Så nä.
Citera
2022-09-03, 08:30
Medlem
baronvondumhufvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig

Den bilden jag såg var en stor hamburgare med för litet bröd.

Vafan är parisare. Googlade :
"Parisare är en maträtt och variant på hamburgare som består av en tjock korv som skärs i centimetertjocka skivor, grillas och serveras mellan hamburgerbröd. Vanliga tillbehör är senap, ketchup och bostongurka. Parisaren är vanligast i gatukök och i norra Sverige."

urk .. nej bilden jag menade FÖRESTÄLLDE en hamburgare.
Citera
2022-09-03, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope

Parisare var nytt.. är det en skiva falukorv i?
Det är en speciell tjockkorv gjord för parisare.
Citera
2022-09-03, 09:13
Medlem
halaltarzans avatar
Gick in på Norran men såg att det var en betalartikel, men det här kunde jag läsa i alla fall....

Citat:
Restaurangen har öppnat igen med begränsad meny.

Vad fick de ta bort från menyn då och varför?
Citera
2022-09-03, 09:57
Medlem
Rattatatatas avatar
En väldigt vanlig orsak till att man stänger ställen är att man inte hanterar och har koll på sina livsmedel. Skålar, öppnade förpackningar med olika sort livsmedel tex där det inte framgår någon datummärkning, färdigtillagad mat i kylrum som man avser att värma men där ingen tillslut kan ha koll på när vilken av bunkarna med kycklingfiléer tillagades.

Att man lagar äckliga pizzor eller inte kan göra en god hamburgare är inte en orsak, en miljöinspektör fungerar inte som en matrecensent.

Har en vän som jobbar med detta och det är ytterst ovanligt att man klappar igen en restaurang på direkten utan att ge ägaren en chans att åtgärda bristerna, det ska vara gode skitigt och dålig ordning för att det ska ske.

Håller med tidigare inlägg om att första normala reaktionen borde vara att "nu tar vi och städar upp stället och ser till att få ordning på våra livsmedel" istället för att ägna tiden åt att skriva ett överklagande...
Citera
2022-09-03, 10:16
Medlem
448s avatar
Haha , var nå som berättade en pizzabagare svabbat golvet o sen svepte av heta pizzaungnen med mysiga golvmoppen

Mums
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in