2022-09-03, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Förändrar ej på det att 1/4 del kan ha seriösa mentalproblem och förtjänar utvisning till Ryssland. Om fler än 1 person gillar fascism så betyder det fortfarande att det är fascism ni gillar. Det är lättfattligt för de flesta, i varje fall.

Klassiska vänster mentala, Folk med olika åsikter utvisas iväg, gärna till Gulag.
Citera
2022-09-03, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det kan vara självklart för dem att smutskasta för att vinna röster i valet just nu? Jag kommer rösta höger men vet inte vilket parti ännu? Troligtvis Pirat partiet eller liberalerna fast kan även bli SD eller Moderaterna. Så länge det är åt höger känner jag mig rätt så trygg ändå.

SD är inte höger
Citera
2022-09-03, 02:33
Medlem
Wretch32s avatar
Fullt fokus nu för S på SD när SD gått om M i opinionen haha så löjligt
Citera
2022-09-03, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
SD är inte höger
De verkar otroligt höger genom mina glasögon inte minst vad gäller den finansiella politiken. Fast jag fäster mig inte för traditionella klassificeringar och röstar på ett förnuftigt parti hellre än ett som profilerar sig som höger eller vänster. Pirat Partiet verkar bli min bit av pizzan fast jag gillat lite av varje så länge det inte är uttalat Sosse eller vänsterdrivet. Detta verkar vara Sosse drivet och desperat mot SD. Att Sosse vill ha gemenskapt styre med gamle VPK idag V är för mig en stor varningssignal.
Citera
2022-09-03, 02:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Fullt fokus nu för S på SD när SD gått om M i opinionen haha så löjligt
En av de mest absurda pressträffar man sett.
För en till tankarna om en failed state.
Korrumperad regim som äger media som bashar oppositionen
Citera
2022-09-03, 02:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
SD är inte höger

Höger är ett förlegat begrepp som utvecklats till ett nedvärderande skällsord från vänster med innebörden att inte vara för jämlikhet. Jag brukar dela in partierna i horisontalled utifrån aspekterna om de vill ha skattefinansiering eller marknadsfinansiering och i vertikalled utifrån aspekterna globalism eller nationalism.

---

Pressträffen var ett tecken på hur långt under isen S har sjunkit. Det var ett fåfängt försök att flytta fokus från de inhemska problemen med skjutningar och elpriser till påhittad säkerhet (långt från trygghet). Knoll och Tott var de utvalda. Den ene ansvarig för IT-skandalen och den andre en stenhård NATO-motståndare som hux flux vände under galgen när partiet blev rädda att makten var hotad.
Citera
2022-09-03, 02:48
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Precis, han är nöjd som ägde två sossarna.

Men...

Det är inte alla svenskar som läser twitter eller flashback. Det är många svenskar som tar sina samhällsinformation via svenska massmedier. Massmedier skrämmer icke politik intresserade svenskar från att rösta på SD, dessa personer tar beslut på vilket parti de röstar utifrån vad svenska massmedier säger. Se ett exempel: (FB) Aftonbladet: "SD-tjänsteman uppmanar till firande av Nazitysklands anfall"

Här vi har en man som tagit beslut på vilket parti han ska rösta utifrån en fake news artikel på aftonbladet.

Allting väl, fram till din fake news åsikt. Där föll det om du inte hade några bevis för din kommentar?
Citera
2022-09-03, 02:57
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vilka har kopplingar till Ryssland?

Faktum är att SD är populärare än S bland svenskarna.
Nej,vakna nu. Sossarna har 10% mer än Qsd.
Citera
2022-09-03, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Allting väl, fram till din fake news åsikt. Där föll det om du inte hade några bevis för din kommentar?

Menar du aftonbladets artikeln?

Varsågod:

https://nyheteridag.se/sd-tjanstemannen-om-fikabrevet-mina-slaktingar-dog-i-kampen-mot-nazismen/
https://nyheteridag.se/sds-kanslichef-sparkas-gav-fejkad-nazistskandal-till-aftonbladet/
Citera
2022-09-03, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Höger är ett förlegat begrepp som utvecklats till ett nedvärderande skällsord från vänster med innebörden att inte vara för jämlikhet. Jag brukar dela in partierna i horisontalled utifrån aspekterna om de vill ha skattefinansiering eller marknadsfinansiering och i vertikalled utifrån aspekterna globalism eller nationalism.

---

Pressträffen var ett tecken på hur långt under isen S har sjunkit. Det var ett fåfängt försök att flytta fokus från de inhemska problemen med skjutningar och elpriser till påhittad säkerhet (långt från trygghet). Knoll och Tott var de utvalda. Den ene ansvarig för IT-skandalen och den andre en stenhård NATO-motståndare som hux flux vände under galgen när partiet blev rädda att makten var hotad.

Inget fel att vara höger, jag förstår att höginkomsttagare röstar på höger, det har de rätt till. Det är deras demokratisk rättighet. Precis med bidragstagare röstar på vänsterpartierna som V eller S. Men man ska inte kalla SD för höger för de är inte det, man kan säga att SD är som sossarna var under 50talet. Eller danska socialdemokraterna.
Citera
2022-09-03, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
De verkar otroligt höger genom mina glasögon inte minst vad gäller den finansiella politiken. Fast jag fäster mig inte för traditionella klassificeringar och röstar på ett förnuftigt parti hellre än ett som profilerar sig som höger eller vänster. Pirat Partiet verkar bli min bit av pizzan fast jag gillat lite av varje så länge det inte är uttalat Sosse eller vänsterdrivet. Detta verkar vara Sosse drivet och desperat mot SD. Att Sosse vill ha gemenskapt styre med gamle VPK idag V är för mig en stor varningssignal.

Prova kolla genom SD´s partiprogram och skapa dig egen uppfattning. Kanske jag har fel och du rätt.
Citera
2022-09-03, 03:04
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
SD är inte höger
Lite snett höger uppåt. Typ som om du pekar på vintergatan med platt höger handflata och rak arm.
Senast redigerad av Giant Squid 2022-09-03 kl. 03:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in