2022-09-03, 00:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag har också hela tiden förespråkat förhandlingar och samtal med ryssen, men då är man ett rysstroll. Nej, jag är inget rysstroll men jag såg det komma. Europa är befolkat av imbecilla idioter och tyvärr får man lida fast man inte tillhör fårskocken.
Instämmer i föregående talare.
Citera
2022-09-03, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Sov ruset av dig och återkom imorgon, klart majoriteten av svenskarna bryr sig Sverige och Ukraina har ganska nära band, men en filisté som du förstår väl inte det

Haha. Ingen bryr sig om Ukraina.

Sen körde du mittiallt värdegrund mot mig..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ryssarna befriade Europa från nazismen under andra världskriget och kämpar mot nazism än idag.
Konflikten som för närvarande pågår i ukraina är en rysk angelägenhet som inte väst borde lägga sig i.
Istället borde väst respektera Ryssland, det finns ingen grund för russofobi.
Ryssland är en stormakt och det bästa Europa kan göra är att föra en respektfull, jämlik dialog med Ryssland, då kan vi främja framtida handel och relationer.

Vill Ryzzland ha en fruktbar dialog så invaderar man icke Ukraina.
Du måste kunna fatta att Ryzzland ALDRIG kommer att tillåtas vinna kriget i Ukraina.
Trodde du att det fortfarande är 1968?
Om du inte vill komma in i matchen så är det din sak..men du är ju en större politisk dinosaurie än Leonid fucking Breznjev..vilket säger det mesta.
Ryzzland var inte de enda som befriade Europa från Nazismen.Tvärt om så var de det land som var i pakt med just HitlerTyskland tills Adolf sket i uppgörelsen.NaziTyskland och StalinRyzzland slaktade Polen ihop.
Du saknar både omdöme samt historisk kunskap..jag vet i f-n varför jag överhuvutaget diskuterar historisk fakta med ett spån som dig..det måste jag tillstå.
Citera
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ryssarna befriade Europa från nazismen under andra världskriget och kämpar mot nazism än idag.
Konflikten som för närvarande pågår i ukraina är en rysk angelägenhet som inte väst borde lägga sig i.
Ryssland är en stormakt och det bästa Europa kan göra är att föra en respektfull, jämlik dialog med Ryssland, då kan vi främja framtida handel och relationer.

Stormakt? Man klarar inte ens att invadera ett grannland Ryssland är idag ett skämt..
Citera
2022-09-03, 00:27
Medlem
Der_Richters avatar
Citat:

Ryssland är ett jävla u-land och dina stormaktsdrömmar är patetiska. Att Ryssland idag skulle ”kämpa mot nazismen” är också något som är totalt absurt nonsens. Det vet du ju redan, så klart, så korkad är du inte. Däremot så gissar jag att du hoppas att några av de inavlade rikspuckon du vill påverka, i syfte att destabilisera vårt samhälle, är det. Och du har rätt där. Det är de ju bevisligen.
Citera
2022-09-03, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Haha. Ingen bryr sig om Ukraina.

Sen körde du mittiallt värdegrund mot mig..

Du har fel, trolla på du Vi får väl se om ett år.. Så får vi se hur det går för Ryssland
Citera
2022-09-03, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Der_Richter
Ryssland är ett jävla u-land och dina stormaktsdrömmar är patetiska. Att Ryssland idag skulle ”kämpa mot nazismen” är också något som är totalt absurt nonsens. Det vet du ju redan, så klart, så korkad är du inte. Däremot så gissar jag att du hoppas att några av de inavlade rikspuckon du vill påverka, i syfte att destabilisera vårt samhälle, är det. Och du har rätt där. Det är de ju bevisligen.

Det där är pudelns kärna, mycket vad det handlar om. Lättpåverkade puckon som går på ryss-propaganda..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Vad är det för konspirationsteorier jag har presenterat?

Är det något som du inte förstår nu igen?
Jag har redan svarat dig och det tillkommer dig att endera ta till dig fakta såsom den föreskrivits dig alternativt så struntar du i det..vilket är det moderna icke progressiva sättet att uppföra sig på.
Ditt val..jag skiter fullkomligt i vilket bör jag understryka.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Du har fel, trolla på du Vi får väl se om ett år.. Så får vi se hur det går för Ryssland
De verkar ha de ekonomiska musklerna att kunna tacka nej till försäljning av sin naturgas till dagens rådande höga priser…
Citera
2022-09-03, 00:31
Medlem
Nordstream 1 bör kapas mitt itu och aldrig någonsin tas i drift igen.
Putin skulle direkt skita i sin vuxenblöja.
Hårt emot hårt.
Ryzzland sucks.
Citera
2022-09-03, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
De verkar ha de ekonomiska musklerna att kunna tacka nej till försäljning av sin naturgas till dagens rådande höga priser…

Vi får väl se Om några år är Ryssland ett ännu större u-land än idag..
Citera
2022-09-03, 00:33
Medlem
4yoonlys avatar
Självklart kommer detta påverka oss i Europa, Tyskland har ju varit en motor för hela Europa och nu kanske dom får köra lite på sparlåga... Det kommer påverka oss...

Men ingen kommer dö (möjligen utomeuropeér som tigger) vi kommer få en lite sämre levnadsstandard i Europa. Men att möjligen frysa lite, med lite mindre mat och lite mindre lyx är ingen jämförelse med Ryssland som helhet innan kriget och nu med kriget så dör deras söner dagligen pga av Putin.

Sedan är det bara att fortsätta att stödja Ukrainas kamp mot Putin, det får inte sluta. Ju mer stöd vi ger, ju snabbare kan återgå till det normala i Europa.

Vi måste förstå nu att det finns liksom ingen återvändo, vi har brutit all kontakt med Putin och Putin bryter all kontakt med oss... Det finns bara 1 väg framåt och det är ett 100% stöd för Ukraina, ge dem allt dom begär.

Det är bara att tänka på vad som skulle hända om vi inte gjorde det... Vi hade suttit i EXAKT samma situation idag, men Ukraina hade varit i krig 10 år till och tillslut befunnit sig under Putins kontroll igen. Men för oss i Europa hade det varit exakt likadant, samma "utan gas", samt Putin hade fortsatt sitt skapande av nya Sovjet...

Bäst är om vi trycker till honom rejält nu när vi kan, och sedan kan vi kanske hoppas på en demokrati och kanske till och med återta handelsrelationer igen. Dock tror jag ingen vågar köpa Rysk Gas/olja igen men dom har andra resurser som man inte behöver binda sig lika mycket möjligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in