2022-09-02, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ecofriendly
Alla i denna tråden går ju bara efter vad de tycker är moraliskt rätt eller fel. Jag slår vad om att det är många i Patriks ålder som tycker det är moraliskt fel att han dejtar 20 åriga tjejer.

Sedan en liten tankeställare, dessa 20 åringar som Patrik träffa är troligtvis kompisar med minst en som är under 18 eller till och med under 15.

Är det verkligen så svårt och förstå att han själv troligtvis haft lite fuffens för sig med minderåriga tjejer. Kan man som nästan 60 år gammal ligga med en 20 årig tjej, då har man inte problem med någon som är 14 eller 16 heller.

Jo, han kan ha problem med det av två väldigt viktiga anledningar: 1.) Det är olagligt, i alla fall om vi snackar under 15 och 2.)Stor skillnad mognadsmässigt mentalt som fysisk mellan någon på 14-16 och någon som är 20, det ser vem som helst som har ögon.
Citera
2022-09-02, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ecofriendly
Alla i denna tråden går ju bara efter vad de tycker är moraliskt rätt eller fel. Jag slår vad om att det är många i Patriks ålder som tycker det är moraliskt fel att han dejtar 20 åriga tjejer.

Sedan en liten tankeställare, dessa 20 åringar som Patrik träffa är troligtvis kompisar med minst en som är under 18 eller till och med under 15.

Är det verkligen så svårt och förstå att han själv troligtvis haft lite fuffens för sig med minderåriga tjejer. Kan man som nästan 60 år gammal ligga med en 20 årig tjej, då har man inte problem med någon som är 14 eller 16 heller.
Hade du som 20 åring en massa kompisar som gick i 7:e eller 8: e klass
Citera
2022-09-02, 18:34
Medlem
Dumpen pekar på gäddor och på samhället som de tycker misslyckats med att ge tillräckligt rättskydd åt barn. Visst, fine, men de pekar aldrig på uppväxtmiljö och familjeförhållanden, ungefär som att de barn som blir groomade är medelbarnet. Varför?! Missar man inte en stor bit där? Är det jobbigt för dem att rikta blicken mot annat än gäddor och samhälle? De har ju barn själva, de borde veta att huvudansvar ligger hos en som förälder. De alienerar föräldrarrollen helt.
Citera
2022-09-02, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Det är fantastiskt roliga rubriker! Man minns alla olika gäddor som fastnat i nätet.

Tips. Om du inte gillar det kan du alltid förmå en av gäddorna eller Jk att dra Dumpen inför rätta för förtal.
Lycka till!

JK har redan sagt att det inte är aktuellt med något åtal men visst gäddorna kan driva eget civilt mål. Dock kostar det och ingen gädda lär vinna. Man går back 100.000 kr och får mer uppmärksamhet.

Dessa 140 herrar får ses som ett avskräckande exempel för personer som går i tankarna. Dumpen har garanterat förhindrat flera övergrepp.

Vad spelar det för roll om rubrikerna kryddas med lite humor. Det är nog Snygg-Sara som kläckt dom flesta
Citera
2022-09-02, 19:13
Medlem
swenne1s avatar
Citat:
Det är fantastiskt roliga rubriker! Man minns alla olika gäddor som fastnat i nätet.

Tips. Om du inte gillar det kan du alltid förmå en av gäddorna eller Jk att dra Dumpen inför rätta för förtal.
Lycka till!

Såg att sneaky gäddans butik ligger offline på nätet nu oxå, kanske inte helt oväntat.
Citera
2022-09-02, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swenne1
Såg att sneaky gäddans butik ligger offline på nätet nu oxå, kanske inte helt oväntat.
Vad var det för butik?
Citera
2022-09-02, 19:30
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Kan väl inte vara någon person som anser att dessa rubriker är kosher? Om inte det är förtal, vet jag inte vad definitionen är. Handlar om att framställa människor i dåligt dager.

Läs själva, vad är det här för pseudo-journalistik?

Mitt tips är Halvan kommer åka in på Hinseberg när detta utreds.

Pillesnoppgäddan (Napp #142) Ekeby
Grönstrumpa på besök i Borlänge (Napp #141) Hedemora
Tömmar-Janne del 2 (Napp #140) Kisa
Sneakygäddan (Napp #139) Skövde
Gäddlopp 0-100 i hotellkorridor (Napp #137) Göteborg
Heta Bengt (Napp #138) Eslöv
Hissreparatör på rymmen (Napp #136) Stockholm
Ursäkta mig! Vill du sitta på min näsa? (Napp #135) Kristianstad
I de grönaste buskarna väntar gädda på barn (Napp #131) Stockholm
WonderGäddan (Napp #130) Göteborg
Kompis i gäddklubben (Napp #129) Tibro
Gädda ā la Lindström (Napp #127) Skara
Svartsjukegädda med string (Napp #126) Karlstad
Strutsgäddan Jakob (Napp #125) Alingsås
Spindelmannen på Arlanda (Napp #124)
Hahaha! När du staplar dem sådär så har det verkligen en förhöjande effekt. När jag kommer till "Gädda ā la Lindström" så brister det för mig. Det hade lika gärna kunnat vara en maträtt. Gäddfärs istället för köttfärs, röd chili och koriander istället för rödbetor och kapris - och vips så har vi en ny nationalrätt.
Citera
2022-09-02, 22:18
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosforos
Jo, han kan ha problem med det av två väldigt viktiga anledningar: 1.) Det är olagligt, i alla fall om vi snackar under 15 och 2.)Stor skillnad mognadsmässigt mentalt som fysisk mellan någon på 14-16 och någon som är 20, det ser vem som helst som har ögon.

En man, 57 år gammal som knullar tjejer på 20 år, han är ingenting annat än en oerhört sjuk människa!
Citera
2022-09-02, 22:21
Medlem
Thelonegunmans avatar
Såg Elvis filmen ikväll. Priscilla träffar/datar Elvis när hon var endast 14 år och Elvis 24 år.
Trots att Elvis "groomade" henne verkar hon ha överlevt "våldtäkten" och de två bildade sedemera familj.

Det ger lite perspektiv till hur dumpen nyss lyckas (för all tid?) förstöra livet för en annan ung kille som nyss var barn själv med samma ålderspann som Elvis och Pricilla.

Jag tycker mycket av det dumpen gjort har varit rättfärdigat men flera senare fall är motbjudande häxprocesser med pöbelns rättvisa och brännmärkning. Dumpen är för långt gågna i sitt korståg och att hitta nästa man till rakning att de har förlorat förmågan att se det moraliska riktiga i hur de ska utöva sin makt. Inget jag vill vara delaktig i.
Senast redigerad av Thelonegunman 2022-09-02 kl. 22:25.
Citera
2022-09-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Såg Elvis filmen ikväll. Priscilla träffar/datar Elvis när hon var endast 14 år och Elvis 24 år.
Trots att Elvis "groomade" henne verkar hon ha överlevt "våldtäkten" och de två bildade sedemera familj.

Det ger lite perspektiv till hur dumpen nyss lyckas (för all tid?) förstöra livet för en annan ung kille som nyss var barn själv med samma ålderspann som Elvis och Pricilla.

Jag tycker mycket av det dumpen gjort har varit rättfärdigat men flera senare fall är motbjudande häxprocesser med pöbelns rättvisa och brännmärkning. Dumpen är för långt gågna i sitt korståg och att hitta nästa man till rakning att de har förlorat förmågan att se det moraliska riktiga i hur de ska utöva sin makt. Inget jag vill vara delaktig i.

Dumpen dömer ingen. Dumpen presenterar ett scenario med en chattkonversation och en videokonfrontation. Sen får var och en dra sina egna slutsatser vad som hänt.

Så nej Dumpen dömer ingen, det är du och alla andra som dömer. Och du anser tydligen inte att det är något problem medans andra drar andra slutsatser.
Citera
2022-09-02, 22:46
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Dumpen dömer ingen. Dumpen presenterar ett scenario med en chattkonversation och en videokonfrontation. Sen får var och en dra sina egna slutsatser vad som hänt.

Så nej Dumpen dömer ingen, det är du och alla andra som dömer. Och du anser tydligen inte att det är något problem medans andra drar andra slutsatser.
Dumpen dömer ingen? Jo, deras eget hat och förakt lyser igenom ganska ogenerat och oproffsigt i konfrontationerna. Men visst, genom det sociala stigmat levereras dödsdomen av sig självt och många personer dumpen har konfronterat ska uppenbarligen hållas borta från barn och allmänheten bör varnas.
Dock tog jag upp mitt exempel med Elvis och Priscilla för att visa på att hur samhället ser på den typen av relationer förändras över tid vilket du själv bekräftar med att det är jag och alla andra som dömer samt att jag ifrågasätter att yngre "gäddor" bör hängas ut.
Senast redigerad av Thelonegunman 2022-09-02 kl. 22:48.
Citera
2022-09-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman

Du kan väl knappast jämställa Elvis och Pricillas träffar med gäddornas kontakt med okända som säger att de är 14 år . Gäddorna tänker väl inte direkt inleda en kärleksrelation med ansiktslös flicka /pojke på 14 år , de tänker bara träffas för sex , En av dem tänkte sig att hela mötet med okänd pojke han bara visste ålder , att han var liten och aldrig haft sex skulle vara i 2,5 timme på ett hotellrum , de flesta kallar inte detta för date
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in