2022-08-28, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
64 år
1 år innan pensionen

Menade dock hur lång tid det tog innan sjukhuset bekräftade att hon var avliden.
Citera
2022-08-29, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatuPredikare
1 år innan pensionen

Menade dock hur lång tid det tog innan sjukhuset bekräftade att hon var avliden.

Du menar den tidigare pensions-åldern. Det har gått uför med nationen sedan dess. De påstår att vi lever längre, vilket inte är sant. Det är färre som dör i väldigt tidig ålder. T.ex spädbarnsdöd. Dv.s medelåldern har ökat. Vi vet alla vad det är som måste finanieras via gamla krökta ryggar….
Citera
2022-08-30, 18:37
Medlem
Totiuss avatar
Fokuseringen på AL och ”hat och hot” fortsätter, när man ser intervjun med AL är det lätt att få en känsla av regisserat skådespel:
https://www.expressen.se/nyheter/annie-loof-hon-blir-lite-kallare-hon-andas-inte/
En kort tid efter mordet fick Annie Lööf veta att mördaren planerat att döda henne också.

– Jag fick en isande känsla i kroppen. Det kommer nära, det blir kallt, man blir stum, säger hon.

– Det är en väldigt konstig känsla att få ett sådant besked.

På frågan om hon då funderade på att avgå som partiledare och lägga av med politiken, blir svaret:

– Ja det är klart, jag är också människa. Men jag landade ganska snabbt, tillsammans med min man, i att jag vill fortsätta – även om det är ett högt pris.

– Det har funnits grova hot tidigare där jag haft de tankarna. Men varje gång jag tänkt frågan om det är värt det har jag känt att jag måste fortsätta. Man vill inte att hatet ska vinna.
Edit: Såg att det finns en tråd om artikeln under ”Valet 2022”. Det kan väl inte råda någon tvekan om att dådet är politiskt lägligt som det hanteras: (FB) Annie Lööv kör hårt på offerrollen
Senast redigerad av Totius 2022-08-30 kl. 19:05.
Citera
2022-09-01, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
För att nu lyfta fram det här med ”hot” och ”hat” mot samhällsbärare så kommer förmodligen inlägg av din typ ovan att framföras som argument. Jag anser att det därför vore värdefullt om du ville utveckla din argumentation.

Annie Lööf är ett hot mot Sveriges välfärd!
Citera
2022-09-01, 06:16
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svullenbuk

Inte bara det, hon är en orsak till att många svenskar misshandlas, våldtas och dödas.
Citera
2022-09-01, 06:19
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är väl det enda vi vet säkert. GM var sedan länge psykiskt störd. Det första man hörde var ju liksom, han mördade just denna psykolog psykiatriker mer rätt eftersom hon var läkare för han var missnöjd med den vård han inte fått. Ganska knasigt motiv men så var han ju också bestämt knasig som man redan bestämt.

Eventuellt var han också missnöjd med den "vård" han har fått. Som framkommit tidigare i tråden så utförs fortfarande el-chocker som "behandlingsmetod" i Sverige.
Citera
2022-09-01, 10:09
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svullenbuk
Ja, och det är mycket bättre att uttrycka det så än som du skrev först. Ditt första inlägg spelar bara politikerna och medierna rätt i händerna. Det är oerhört kontraproduktivt. Alla som skriver på sociala medier borde tänka på det.
Citera
2022-09-01, 10:12
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Eventuellt var han också missnöjd med den "vård" han har fått. Som framkommit tidigare i tråden så utförs fortfarande el-chocker som "behandlingsmetod" i Sverige.
Jag vågar nog påstå att obehandlade eller felaktigt eller undermåligt behandlade psykiska sjukdomar eller störningar är ett oerhört mycket större hot mot samhället än ”nazister”. Inte konstigt att medier och politiker gör allt för att tona ner I-MW:s roll och istället fokusera på ”nazister”, ”hat” och AL.
Citera
2022-09-01, 23:54
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Jag vågar nog påstå att obehandlade eller felaktigt eller undermåligt behandlade psykiska sjukdomar eller störningar är ett oerhört mycket större hot mot samhället än ”nazister”. Inte konstigt att medier och politiker gör allt för att tona ner I-MW:s roll och istället fokusera på ”nazister”, ”hat” och AL.

Det var inte dåligt. Då går du stick i stäv med Säpos Årsrapport* - som just visar att Högerextremister, jämte islamism - är det största terrorhotet mot Sverige.

Svenskar som inte tvekar att mörda sina landsmän, för att skada Sveriges land med Terroristbrott genom mord.

På förekommen anledning friskriver jag mig från ansträngningen att skriva ut varför.

Svaret finns i brottsrubriceringen av Theodor Engström.

* https://www.sakerhetspolisen.se/ovriga-sidor/nyheter/nyheter/2022-04-21-bedomning-av-terrorhotet-for-2022.html
Senast redigerad av Xedome 2022-09-01 kl. 23:59.
Citera
2022-09-02, 07:47
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det var inte dåligt. Då går du stick i stäv med Säpos Årsrapport* - som just visar att Högerextremister, jämte islamism - är det största terrorhotet mot Sverige.

Svenskar som inte tvekar att mörda sina landsmän, för att skada Sveriges land med Terroristbrott genom mord.

På förekommen anledning friskriver jag mig från ansträngningen att skriva ut varför.

Svaret finns i brottsrubriceringen av Theodor Engström.

* https://www.sakerhetspolisen.se/ovriga-sidor/nyheter/nyheter/2022-04-21-bedomning-av-terrorhotet-for-2022.html
Nej, jag går INTE ”stick i stäv med Säpos Årsrapport”. Hot mot samhället betyder INTE BARA terrorhot. Det finns MÅNGA andra hot mot samhället än terror. En dysfunktionell psykiatri är ett sådant hot. En dysfunktionell samhällsapparat ett annat, och givetvis ännu värre, sådant hot. Och så vidare. Listan kan göras mycket lång i Sverige.

Det går nästan inte att föreställa sig vad som kommer att hända den dag den stora allmänheten förstår hur illa ställt det är i Sverige. Det finns därför synnerliga skäl för de ansvariga samhällsaktörerna, inklusive medierna, att försöka dölja detta så länge som möjligt.

Att definiera det här dådet som ett ”terrordåd” och fokusera på ”nazism” och ”hat” tar onekligen fokus från andra möjliga förklaringsmodeller, eller hur?
Citera
2022-09-03, 14:24
Medlem
Totiuss avatar
Aftonbladet fortsätter att utnyttja dådet för politisk propaganda:

Jonna Sima - Klart SD är skyldiga till Annie Lööf-hatet
[...]
Under årets politikervecka i Almedalen gick nazisten Theodor Engström från ord till handling.

Lööf var måltavlan
Knivmordet på SKR:s psykiatrisamordnare Ing-Marie Wieselgren mitt i Visby är en larmklocka som bör tas på största allvar. Nu vet vi att den mordåtalade Engström också hade Annie Lööf som måltavla.

Priset för att vara ensam partiledare på högersidan om att markera mot SD:s uppiskade förakt mot invandrare, det öppna samhället och politiska motståndare har ett skyhögt pris.

"Demokratin krackelerar", varnar chefredaktören och vänsterdebattören Helle Klein i Expressen. Hon har själv levt under dödshot från högerextremister, till och med varit utsatt för en anonym hatkampanj från sin egen livvakt. "Det är om detta som valet borde handla. Innan det är för sent", vädjar Klein.

Men partierna på "Ulf Kristerssons sida" slår dövörat till.
[...]
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/8Jlpar/klart-sverigedemokraterna-ar-skyldiga-till-annie-loof-hatet
Citera
2022-09-03, 15:03
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Nej, jag går INTE ”stick i stäv med Säpos Årsrapport”. Hot mot samhället betyder INTE BARA terrorhot. Det finns MÅNGA andra hot mot samhället än terror. En dysfunktionell psykiatri är ett sådant hot. En dysfunktionell samhällsapparat ett annat, och givetvis ännu värre, sådant hot. Och så vidare. Listan kan göras mycket lång i Sverige.

Det går nästan inte att föreställa sig vad som kommer att hända den dag den stora allmänheten förstår hur illa ställt det är i Sverige. Det finns därför synnerliga skäl för de ansvariga samhällsaktörerna, inklusive medierna, att försöka dölja detta så länge som möjligt.

Att definiera det här dådet som ett ”terrordåd” och fokusera på ”nazism” och ”hat” tar onekligen fokus från andra möjliga förklaringsmodeller, eller hur?
Du upprepar ditt missnöje med psykiatrin i Sverige. Frågan är vad psykiatri överhuvudtaget klarar av att göra med sådana här dårar. Skulle psykiatrin i något annat land ha botat honom, menar du? Eller menar du att han borde ha identifierats som den dåre han är och ha blivit inlåst innan han begick brottet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in