Citat:
Ursprungligen postat av
Xedome
Det var inte dåligt. Då går du stick i stäv med Säpos Årsrapport* - som just visar att Högerextremister, jämte islamism - är det största terrorhotet mot Sverige.
Svenskar som inte tvekar att mörda sina landsmän, för att skada Sveriges land med Terroristbrott genom mord.
På förekommen anledning friskriver jag mig från ansträngningen att skriva ut varför.
Svaret finns i brottsrubriceringen av Theodor Engström.
*
https://www.sakerhetspolisen.se/ovriga-sidor/nyheter/nyheter/2022-04-21-bedomning-av-terrorhotet-for-2022.html
Nej, jag går INTE ”
stick i stäv med Säpos Årsrapport”. Hot mot samhället betyder INTE BARA terrorhot. Det finns MÅNGA andra hot mot samhället än terror. En dysfunktionell psykiatri är ett sådant hot. En dysfunktionell samhällsapparat ett annat, och givetvis ännu värre, sådant hot. Och så vidare. Listan kan göras mycket lång i Sverige.
Det går nästan inte att föreställa sig vad som kommer att hända den dag den stora allmänheten förstår hur illa ställt det är i Sverige. Det finns därför synnerliga skäl för de ansvariga samhällsaktörerna, inklusive medierna, att försöka dölja detta så länge som möjligt.
Att definiera det här dådet som ett ”terrordåd” och fokusera på ”nazism” och ”hat” tar onekligen fokus från andra möjliga förklaringsmodeller, eller hur?