Citat:
Ursprungligen postat av
Trekvartsbyxa
Ja, frågan är om det är något extraordinärt som någon lyckats nysta upp eller samma gamla tugg om "rasistiskt parti med nazistiska rötter" eller hur det brukar låta.
Den uppenbara ironin i att Anders Ygeman ska berätta för oss om säkerhetshot får mig att tro att de har något nytt. Klockan 08.00 också, viktigt att hinna berätta innan någon annan hinner få nys och rapportera om det? Inte bästa sändningstid direkt.
Mitt tips är att de grävt upp något nytt skit som de bedömer vara sprängstoff med dryga veckan kvar till valet. Är det samma gamla vanliga kommer det bara uppfattas som obehagligt och auktoritärt att skrämma väljarna och peka ut oppositionen som ett säkerhetshot. Knappast något vi håller på med i en västerländsk demokrati.
Den som vaknar får se.

Jag är 50/50, antingen har de något riktigt saftigt de fått från SÄPO/MUST. Typ att Åkesson i smyg besökte ryska ambassadören veckan innan invationen av Ukraina eller något. Eller så är det bara ett pinsamt skämt, typ Magdas presskonferens på det amerikanska hangarfartyget där i juni på steroider. Att Magda inte håller presskonferensen är kanske ett tecken på att det mest kommer vara luft.
Men jag lutar faktiskt åt att de har något riktigt tungt. För så korkade kan de väl ändå inte vara att de kallar till en presskonferens annars bara för att brunsmeta och prata om SD=Putin? Samtidigt slutar man aldrig förvånas av sossarna.