2022-09-01, 23:08
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Som sagt, revidera vidare så kanske du finner svar. Om inte annat så vänta på nästa idiot som tröskar havre i januari eller helt enkelt finn dina svar på telegram

Du undviker att svara på frågan, det är också ett svar.
Citera
2022-09-01, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ok, jag reviderar till 600k mot 200k, men min fråga kvarstår. Något seriöst svar förväntar jag mig inte från dig.

En inbillad supermakt anfaller ett förmodat försvarslöst land.

När du blir större kommer du att förstå att inte fråga så i helvete dumt. Kanske därför det finns en åldersgräns här.
Citera
2022-09-01, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Tror inte det faktiskt. Det finns ingen genetisk darwinism enligt min tro. Detta har skulpterats fram efter Ryssland slöt sig för omvärlden exakt efter 1917 . Revolutionsåret . Dessförinnan så var Rysslands elit och medelklass på den tiden tydliga frankofiler . Peter den store samt Katarina den stora, Tolstoj ...alla dom gjorde stora ansträngningar för att införa fransk etikett på på hovet och på underdåningar.
Sedan gick allt åt pipsvängen 1917. Vad vi har idag är 105 år av en befolkning som lärt sig att hålla käften , hata makten i smyg, och t.o.m försvarar den eftersom de vet att det ger minst eventuella konsekvenser för en själv och ens familj.

Läs gärna lite vittnesmål om hur det Östtyska Stasi jobbade . Det är alltså inte fel på generna, felet är att dropparna börjar urholka stenen, och man till slut ansluter sig till värderingar som egentligen är hårresande smått fascistiska. Det är vad gör oss människor till måltavlor för ondskefull propaganda - Ifall man inte ser upp !!!
Nej, detta startade definitivt inte efter år 1917 eller blivit en åkomma från kommunismens styre. Redan under 1500- talet hade åtskilliga herrar och damer i Europa EXAKT samma åsikt om den såkallade ryssen. Darwinistiskt är det såklart inte nej, ty då hade pesten redan varit utplånad. Men socialgeneriskt och socialgenetiskt utav eget agerande och vilja ja. Lååååååååångt innan 1917. Behövs inte många skrifter för att höra ekot utav hur hatade och sedda som efterblivna grisar de var. Från Svedala till Scoternas land till Kievriket. Många fler till det men vad som är en gemensam faktor är att ALLA sade samma sak oavsett influenser av varandra. Ryssen är ett genetisk misslyckande som har förpestat slaver genom sitt neandertaliska sätt. Darwin behöver inte bli inblandad i den slutsatsen då moder jord språkar för henne själv i den frågan
Citera
2022-09-01, 23:12
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
En inbillad supermakt anfaller ett förmodat försvarslöst land.

När du blir större kommer du att förstå att inte fråga så i helvete dumt. Kanske därför det finns en åldersgräns här.

Om frågan är så dum borde det inte vara särskilt svårt att leverera ett dräpande svar (vilket du inte gjorde).
Citera
2022-09-01, 23:15
Medlem
Citat:
Du undviker att svara på frågan, det är också ett svar.
Jag undviker inget nej, men självklart svarar jag inte på frågor som ställs som om att det var mina gummistövlar som frågade. Självklart visste du detta när du "formulerade" din fråga också. Allt du gjorde var att hoppas att någon utav din dignitet skulle vara här till att låtsas hålla med dig i fanatismen. Men, men. Lycka till med NATO siffrorna och finnandet efter riktiga svar
Citera
2022-09-01, 23:15
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Vad menar Peskov? Varför är det ett löjligt beslut när han själv i meningen innan bekräftar att det fungerar exakt som önskat?

Antingen så är det lite dåligt översatt eller så kör de på med sin offerkofta; ”det är så synd om oss ryssar, ingen tycker om oss och det är västs fel att vi är fattiga”…

Btw: han börjar se väldigt sleten ut, Peskov. De senaste bilderna visar upp ett urgröpt ansikte, mer gråa hårstrån och en gammal gubbes hållning. Han ser ut att ha åldrats 6 år på 6 månader.
Citera
2022-09-01, 23:16
Medlem
Citat:
Det Ryssland lider utav lider även Ukraina utav i denna frågan. Ett LV som är producerat för att slå ut stora saktfärdiga klumpar på hög höjd. Detta hade lätt kunnat slås ut utav fungerande L-optiska/GPS- styrda raketer/missiler, men detta saknar de bägge. Numera saknar inte Ukraina detta dock. Men S-300/400 (även 500) är mediokra system som inte fungerar på något annat än halvtaskiga flygplan, och eftersom att Ryssland gick in med halvtaskiga flyg med än sämre bestyckningar så slutade sagan fortare än förmodat. De landbaserade medlen som Ryssland har för att förstöra LV är ännu sämre än vad LV't i sig självt är, och därav ser vi konstanta attacker på grusvägar, återvinningsstationer och köpcentra. Det skulle helt enkelt inte finnas en chans i röven på karl XII'e att Ryssland skulle kunna etablera luftövertag även om det så endast vore några gopniks med 7,62 or som försvar. Därav deras misshandel utav artilleri som ett offensivt medel.
Läs vad du skrev, "saktfärdiga klumpar på hög höjd".
Har du ändrat dig?
Sluta tala mot dig själv, först kan rysktillverkade LV endast skjuta ner saktfärdiga plan på hög höjd och sedan har inte Ryssland kapacitet att få luftherravälde med sitt flygvapen som innefattar bland annat Su-27, Su-30, Su-35, MIG-29, MIG-31 & MIG-35.
Googla gärna dessa flygplan, finns gott om information om deras fart samt manövreringsförmåga.
Seså, nu kan du sluta ordbajsa & komma till insikt att du endast skriver i ren frustration. Det finns noll logik i det du fastslår.
Citera
2022-09-01, 23:22
Medlem
Citat:
Om frågan är så dum borde det inte vara särskilt svårt att leverera ett dräpande svar (vilket du inte gjorde).

Precis. Du måste blivit överraskad när Irak inte höll emot usa eftersom det enligt dig är det man bör förvänta sig när ett shithole country attackeras av en supermakt
Citera
2022-09-01, 23:24
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Varför går det så dåligt för Ukraina när Putlers invasionsarmé sägs vara så värdelös?

Trots att Ukraina har 700k soldater (mot ryssens 200k), USA:s och EU:s fulla stöd av kapital och moderna vapensystem, full tillgång till USA:s och NATO:s signalspaning och underrättelser, haft åratal på sig att förbereda fortifikationer och försvarslinjer och fått sina förband tränade av NATO - ändå har ryssarna (med DPR och LPR) tagit och håller en yta motsvarande Österrike av f.d. Ukraina. Och det erövrade territoriet ökar, om än sakta.

En seriös fråga, jag undrar själv...

Det går knappast dåligt för Ukraina. Men ryssarna har haft ett visst övertag under detta krig, och en orsak till detta är ryssarnas stora numerära överlägsenhet när det gäller artilleri. Både när det gäller antal artilleripjäser och antal artillerigranater. I vissa delar av Ukraina har övertaget varit upp till 20:1.
Citera
2022-09-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5135653
Har du ändrat dig?
Sluta tala mot dig själv, först kan rysktillverkade LV endast skjuta ner saktfärdiga plan på hög höjd och sedan har inte Ryssland kapacitet att få luftherravälde med sitt flygvapen som innefattar bland annat Su-27, Su-30, Su-35, MIG-29, MIG-31 & MIG-35.
Googla gärna dessa flygplan, finns gott om information om deras fart samt manövreringsförmåga.
Seså, nu kan du sluta ordbajsa & komma till insikt att du endast skriver i ren frustration. Det finns noll logik i det du fastslår.
Ok, vi tar det EN GÅNG TILL. Och denna gången så hoppas vi att DU läser ok. Rysktillverkade LV kan endast skjuta ner saktfärdiga klumpar ja - CHECK
Rysktillverkade flyg kan sikta mycket och flyga fort, men de kan inte avlossa NÅGON projektil som följer siktesbana eller P-radar - CHECK
Ryska landbaserade robotar och missiler kan avfyras i mängder, men ingen av dem kan riktas till att slå ut ett LV - CHECK
OM, dessa LV dessutom är utav rysk skapelse konstruerade så kan dessa inte slå ut robotar/missiler - CHECK
MEN, dessa ryska LV KAN slå ut rysktillverkade flyg ja - CHECK
Varför Ryssland inte har luftherravälde är pågrund utav att de INTE har ENS robotar/missiler som kan slå ut deras EGNA värdelösa LV - CHECK
Varför de INTE har luftherravälde med hjälp utav sitt LUFTBASERADE enforcement är pågrund utav att de VET att de enda planen som inte kan undkomma S-300/400 är just DERAS EGNA BETONGKLUMPAR - CHECK
Resten skiter jag i att dra en gång till och hoppas du är nöjd
Citera
2022-09-01, 23:26
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Nej, detta startade definitivt inte efter år 1917 eller blivit en åkomma från kommunismens styre. Redan under 1500- talet hade åtskilliga herrar och damer i Europa EXAKT samma åsikt om den såkallade ryssen. Darwinistiskt är det såklart inte nej, ty då hade pesten redan varit utplånad. Men socialgeneriskt och socialgenetiskt utav eget agerande och vilja ja. Lååååååååångt innan 1917. Behövs inte många skrifter för att höra ekot utav hur hatade och sedda som efterblivna grisar de var. Från Svedala till Scoternas land till Kievriket. Många fler till det men vad som är en gemensam faktor är att ALLA sade samma sak oavsett influenser av varandra. Ryssen är ett genetisk misslyckande som har förpestat slaver genom sitt neandertaliska sätt. Darwin behöver inte bli inblandad i den slutsatsen då moder jord språkar för henne själv i den frågan

Du behöver inte gå till 1500-talet. Se vad som hände i Östtyskland. På enbart 25 år så lyckades man att fullständigt vrida till moral och anständighet genom att få hela 25% av befolkningen bli rapportörer till Stasi. Om du inte tror mig så följ lite länkar på Youtube. Det fanns alltså familjemedlemmar som golar till Stasi om vad maken/makan pratar om vid frukostbordet och efter jobbet då middagen dukades fram.

Men det har aldrig varit någon genetik inblandat i detta ? Det har vuxit fram genom en (tyvärr) skicklig hjärntvätt av sin befolkning. Att åstadkomma detta enbart på 25 år (Innan hela helvetet Östtyskland brakade ihop) ger en fingervisning om hur lättmanipulerade vi är som människor. Och det har Ingenting med gener att göra , åter igen.
Om Katarina den stora . Tolstoj m.fl, hade vunnit kulturkampen. Så hade Ryssland IDAG varit en vänlig nation och inte fullständigt tappat bakom en vagn av paranoia och evig misstänksamhet spridd av plundrarbaronerna i Kreml. Och Rysslands befolkning (speciellt utanför den upplysta klassen i Moskva och Sankt Petersburg) är hopplöst indoktrinerade i den här skiten sedan mer än 100 år tillbaka
Senast redigerad av Opaque 2022-09-01 kl. 23:33.
Citera
2022-09-01, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5135653
Har du ändrat dig?
Utav alla de du räknar upp så är det detsamma, eftersom att det är som jag sade innan - INTE handlande om hastighet utan om bestyckning. Sedan är inget utav de planen du nämner något annat än just hastighet ja. Hade vi börjat prata om 50 modeller så hade det varit annorlunda, men nu är ju dessa lika långt från produktionsgolvet som jag är från min kaffekopp i källaren. Tror jag går och hämtar mig min kopp nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in