... 'när slagskeppet öppnade eld med sina väldiga kanoner, samtidigt som tyska trupper anföll polska posthuset, tyska flygvapnet terrorbombade områden i närheten, så inbjuder han till att "Fira" och kallar det "Högtid".
Alltså, om jag
verkligen skulle ha ansträngt mig, avsiktligen, att skriva en text där gränserna mellan vad man menar och vad som står, är så sammanflätade att det är helt oskönjbart, då skulle jag inte klarat av att lyckas bättre, än vad denne SD-riksdagsman gjort. Det skulle verkligen vara svårt, helt ärligt. Läs igenom texten får ni se.
Och den här killen har säkert har mångdubbla min månadslön (från skattepengarna) och uppenbarligen anser sig kompetent att leda landet. Nu har SD reagerat internt på detta med, rapporteras det.
Tips till Åkesson: om ni behöver en ny talskrivare, tillsätt
INTE den här snubben!

Anställ hellre den där fyrbarnspappan som viftade med snoppen på riksdagskansliet, filmade den och skickade till unga kvinnor under lång tid.
Fast, Åkesson kanske borde befordra 'polacken' till personlig sekreterare? Det vore ju inte första stolpskottet JÅ anlitat.
Minns ni julen 2010, när Taimour Abdulwahab sprängde en kamikaze-bomb i Stockholms shoppingkvarter och dödade sig själv? Direkt när den nyheten gick ut, så twittrade ju Åkessons personliga sekreterare Alexandra Brunell:
"Äntligen!".