2022-09-01, 13:56
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Att tyskarna har varit syltryggar i detta krig är ju klarlagt, nu börjar österrikarna även att visa tendenser på att "kuka ur" :

I Österrike finns det inte längre en majoritet för sanktioner mot Ryssland, och denna trend kommer sannolikt att intensifieras under vintern. Trycket på förbundskansler Nehammer växer, och det talas till och med om nyval. Det högernationalistiska och Putinvänliga FPÖ har däremot medvind.

https://www.welt.de/politik/ausland/article240799885/Ukraine-Krieg-Sanktionen-gegen-Putin-jetzt-wankt-Oesterreich.html

Kräk !
Emedan Vladimir Putin gnuggar händerna i bunkern han sitter och trycker i.
Gång efter annan blottas en korrupt symbios Tyskland - Ryssland vilken förklarar bromsklossen Tysklands anmärkningsvärda agerande.
Tyska tjänstemän misstänks vara ryska spioner
Den tyska underrättelsetjänsten utreder två tjänstemän som misstänks vara ryska spioner, skriver Die Zeit.

De två tjänstemännen har arbetat med energifrågor och Nord Stream 2 vid det tyska finansdepartementet. De ska ha väckt misstankar bland sina kollegor för att de visat sympati för Rysslands perspektiv i energifrågan. Varpå kollegorna anmälde personerna.
https://omni.se/t/hotande-energikrisen/a61cd8f5-4fb5-4816-8d06-b0552d13406c
Senast redigerad av Taggad 2022-09-01 kl. 14:08.
Citera
2022-09-01, 13:58
Medlem
Enorma förluster för ryssarna. Helt sjukt om detta stämmer. Men vi kräver bevis!!
Citera
2022-09-01, 14:00
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Enorma förluster för ryssarna. Helt sjukt om detta stämmer. Men vi kräver bevis!!

Den som väntar på något gott.
Citera
2022-09-01, 14:11
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jovisst!

Jag tror tvärtom att Putin har förberett Ryssland för detta på alla nivåer och tänkbara områden under de två decennierna han har varit i makten.

Att man kan hålla i en strid utan avmattning med 60.000+ projektiler varje dygn tyder på mångårig planering. Jag kan inte tänka mig att man slarvat med jordbruket.

Du får sluta hämta din information ur DN.
Nej det tyder på att man har behövt producera saker inom försvarsindustrin för att hålla försvarsindustrin vid liv.
Man har ju även producerat fordon som man inte har haft råd att lagerhåll på ett vettigt sätt.
Man kommer säkert börja använda ammunition som är för gammal för att vara säker också.
Sådant som vi i väst skulle behandla som UXO.
Citera
2022-09-01, 14:12
Medlem
Citat:
Jovisst!

Jag tror tvärtom att Putin har förberett Ryssland för detta på alla nivåer och tänkbara områden under de två decennierna han har varit i makten.

Att man kan hålla i en strid utan avmattning med 60.000+ projektiler varje dygn tyder på mångårig planering. Jag kan inte tänka mig att man slarvat med jordbruket.

Om man har varit så ihärdig och beslutsam att man planerat en "operation" i tjugo år och utfallet är som rådande, ja då borde man verkligen ta och smyga tillbaks under sin sten och ta sig en funderare på riktigt. Men, såklart gör inte en slav detta nej, för även om förlusten är ett faktum och självinsikten sjunkt till botten av botten, så löser man det på samma slaviska sätt som alltid = Ljuga mer, skrika högre, markera missnöjet med däckskrik på 30-vägar och självklart, mest självklart av allt, skyll på andra. Att detta inte fungerat i något slaviskt land sedan tidens begynnelse spelar såklart ingen roll , för slutledningsförmåga och lärdom är lika föraktade som homosexuella, USA, EU, väst, månen, leriga vägar, arbete, regn och ja va fan - nästan allt med andra ord. Förutom att jaga brudar och sitta på en cafe'stol 19 timmar per dag med grannen då såklart. Dock skall sägas att det aldrig är för sent för en slav, då de som hade civilisationen i hjärta och gener anpassade sig snabbt efter att de sluppit Ryssland ok och konstanta misshandel. Västslaver, Kroater, och slovener lever och sprudlar innovation och framtid tillsammans med alla oss andra, och hur kan detta komma sig? Jo, de har helt enkelt självinsikt nog till att skämmas för decennier utav misslyckade "planer" och försöker inte bravera i idoti genom att förneka det. Ryssland, större delen utav folket inkl Putin, däremot har inte utvecklats en endaste liten millimeter sedan 800 år tillbaks utan står fortfarande och stampar med samma lögn i hand som då. Det komiska är att de TROR att de har utvecklats bara för att de har fått lov att NYTTJA västliga ting i 30 år, men sanningen visade sig snabbt och brutalt. Parasiter har de alltid varit, och genom denna konflikten visar de att de fortfarande inte är ett skit mer än just och bara det. Stackars den lilla delen utav utvecklat folk som lever i Ryssland. Det är dessa som Ryssland borde "rädda och skydda" istället, för det är deras sista hopp. "tjugo års planering för ett fiasko som detta och inte skämmas byxorna av sig - ONLY IN RUSSIA!"
Citera
2022-09-01, 14:16
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Att tyskarna har varit syltryggar i detta krig är ju klarlagt, nu börjar österrikarna även att visa tendenser på att "kuka ur" :

I Österrike finns det inte längre en majoritet för sanktioner mot Ryssland, och denna trend kommer sannolikt att intensifieras under vintern. Trycket på förbundskansler Nehammer växer, och det talas till och med om nyval. Det högernationalistiska och Putinvänliga FPÖ har däremot medvind.

https://www.welt.de/politik/ausland/article240799885/Ukraine-Krieg-Sanktionen-gegen-Putin-jetzt-wankt-Oesterreich.html

Kräk !

Österrike har erfarenhet av att bli behandlat så som ryssarna nu vill behandla Ukraina. Ryssarna vill att Ukraina ska bli alliansfritt. Det var dealen 1953, och sedan dess har man varit utanför NATO. Jag snackade med en österrikare igår (70+), och han tyckte det hade tjänat österrike väl. Jag tror det spelar in att de har erfarenheten.
Citera
2022-09-01, 14:18
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Österrike har erfarenhet av att bli behandlat så som ryssarna nu vill behandla Ukraina. Ryssarna vill att Ukraina ska bli alliansfritt. Det var dealen 1953, och sedan dess har man varit utanför NATO. Jag snackade med en österrikare igår (70+), och han tyckte det hade tjänat österrike väl. Jag tror det spelar in att de har erfarenheten.

Dealen för Österrike var att de blev alliansfria om Sovjet drog bort alla sina trupper från österrikiskt territorium. Tror du att Putin skulle ha gått med på något liknande?
Citera
2022-09-01, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Jag tänkte inte speciellt mycket på Ukraina överhuvudtaget innan 2014 eller på vapensystem över huvud taget.
Men vad de verkade ha på gång är bättre versioner av SMERCH:
https://www.oryxspioenkop.com/2021/05/novel-capabilities-ukraines-vilkha-mrl.html
Iskander
http://www.military-today.com/missiles/grom_ballistic_missile.htm

osv.

Det stämmer att de har förbättrat vissa vapen och de hade kommit tidigare om de inte hade sparat runt 2018/2019. De satsade efter 2014 men sen fick de spara.

De fanns på den internationella vapenmarknaden tidigare men då sålde mest av gammalt "skit". De saknade pengar till investeringar. Dessutom var Ukrainarna bra på delsystem. Det Ryssarna saknar kompetens för nu.

Amerikanerna höll i gång labben för att man inte skulle börja sälja sin kunskap till fel länder Ex NK, Iran mm. Samt att de inte skulle börja läcka. Det räcker ju med pakistaniern som åkte till NK. Det var inte för producera biologiska stridsmedel som brölet var för ett par månader sen. Ukrainska vapenindustrin brydde man sig inte om.
Citera
2022-09-01, 14:27
Medlem
Citat:
Jovisst!

Sedan får du väldigt gärna visa var de siffrorna ala' "60.000+ projektiler VARJE DYGN" kommer ifrån, tack? Enligt mer realistiska "källor" så var genomsnittet under den heta perioden mellan 6000- maximalt 12000 per dag(som mest), med några FÅ dagars extra när det handlade om runt 25.000 - 40.000. Men 60.000+ varje dag, helt enkelt - HET(nyet)
Citera
2022-09-01, 14:32
Medlem
Citat:

Kräk !

Tyskarna ligger på 5:e plats när det gäller militära gåvor fram till 24 Aug.
Citera
2022-09-01, 14:32
Medlem
raskenss avatar
Högt stridsvärde och segervissa Ukrainare. Samtidigt grinar trasiga ryssråttor i addidasskor nä dom nu får en kula i skallen längre kan våldta barn.

https://twitter.com/wartranslated/status/1565066414620348425?s=20&t=HTeLQc9b9i5FLW-y7lszeA

Dödssiffrorna är veckovis högsta nånsin för ryssråttorna. Det är extremt högt tryck över hela fronten nu.

Slava Ukraini
Citera
2022-09-01, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Tyskarna har ju en vana att stå på fel sida av historien

Tyskarna har givit väldigt mycket (5e plats)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in