2022-08-31, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Varför hon ljuger är för att försöka komma undan ansvar. Jag förstår vad du är ute efter.
Du har läst fupen för länge sen....men du minns att hon hade sömnproblem? Någonting som inte visat sig när hon legat inne på psyk för att vila upp sig, då har hon sussat som en gris.
Hennes alkoholvanor framkommer under rättegången, hon har enligt egen utsago bara haft problem tidigare i två månader..
Hon påstår att Emil sagt saker som han redigerat bort under inspelningarna.. när skulle han gjort det?
Lydia säger att polisen lagt ord i hennes mun.

Lydia har en historik som framkommer i fupen och under rättegången, av missbruk, hemlöshet, psykisk ohälsa, promiskuöst leverne, ansvarslöshet och kaos. Hon har försatt sig och sina barn för faror gång på gång.
Vad som än inträffat, skyller hon på någon annan.

Det framkommer att Lydia inte har haft någon psykos under eller efter mordet, som vissa vill göra gällande. Det är helt uteslutet.
Att hon plötsligt inte minns hur avrättningen gått till, (avrättning är vad åklagaren kallar det, vad annars ska man kalla det, när en människa kommer ut och hotar med vapen, laddar, siktar och skjuter, på några meters avstånd rakt i bröstet?!) är för att hon inser att hennes lögner sprack

Så länge sen är det inte, kanske 2v sedan.

Okej, jag köper ditt resonemang ovan.
Men min fråga, som du fortfarande inte svarat på, kvarstår.
Vart finns några bevis eller något som åtminstone antyder att Lydia inte gillar jakt?

Eller antar du bara att hon ljuger om att hon varit med i jaktlag, för att det verkar som att hon ljuger om annat och formulerar ditt antagande som att det vore fakta?
Citat:
Ganska ovanligt särskilt med tanke på att Lydia inte var intresserad av jakt..
2022-08-31, 03:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Så länge sen är det inte, kanske 2v sedan.

Okej, jag köper ditt resonemang ovan.
Men min fråga, som du fortfarande inte svarat på, kvarstår.
Vart finns några bevis eller något som åtminstone antyder att Lydia inte gillar jakt?

Eller antar du bara att hon ljuger om att hon varit med i jaktlag, för att det verkar som att hon ljuger om annat och formulerar ditt antagande som att det vore fakta?
Hon påstår att hon varit med i jaktlag, men hon kan inte berätta om någonting, lasseliten i tråden bekräftar att han vet att hon varit med i jaktlag och på flera jakter, eftersom han talat med henne under tiden...
Det är högst tveksamt hur Lyfia ens klarat av att ta jägarexamen, än mer konstigt att hon får personlig eskort till polisen för att bli beviljad vapenlicens och hjälp med inköp av vapen.
Lydia själv påstår att hon tycker om att vara i skogen och umgås, hon har inget jaktintresse, enligt henne själv.
Hur det kommer sig att Lydia redan som 13-åring medverkar vid väpnat rån, mrn klarar sig undan straff pga sin låga ålder, är en gåta.
Hon förnekar på rak fråga hur många vapen hon äger, men bekräftar att det stämmer..
Lydia var inte intresserad av jakt.
Hon var intresserad av vapen och den makt dem inbringar. Hon tycker om män. Män jagar. Win-win?
Vapen i fel händer är bäddat för katastrof.

Läs i fupen om hennes inställning till jakt. Ta det med en nypa salt.

Fråga gällande om det fetade, vad är det som inte är så länge sen, kanske 2 veckor sen?
Edit, sen du läste fupen? Läste du båda delarna och domarna?
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-31 kl. 03:18. Anledning: Tillägg
2022-08-31, 03:44
Medlem
Citat:
Hon påstår att hon varit med i jaktlag, men hon kan inte berätta om någonting, lasseliten i tråden bekräftar att han vet att hon varit med i jaktlag och på flera jakter, eftersom han talat med henne under tiden...
Det är högst tveksamt hur Lyfia ens klarat av att ta jägarexamen, än mer konstigt att hon får personlig eskort till polisen för att bli beviljad vapenlicens och hjälp med inköp av vapen.
Lydia själv påstår att hon tycker om att vara i skogen och umgås, hon har inget jaktintresse, enligt henne själv.
Hur det kommer sig att Lydia redan som 13-åring medverkar vid väpnat rån, mrn klarar sig undan straff pga sin låga ålder, är en gåta.
Hon förnekar på rak fråga hur många vapen hon äger, men bekräftar att det stämmer..
Hon var intresserad av vapen och den makt dem inbringar. Hon tycker om män. Män jagar. Win-win?

Fråga gällande om det fetade, vad är det som inte är så länge sen, kanske 2 veckor sen?

Allt jag ville veta var vart du fått informationen ifrån att Lydia inte gillar jakt, då allt jag kunnat läsa i frågan är att hon varit med i ett jaktlag. Vilket jag tolkar som att hon borde varit intresserad. Vad har hennes liv som 13 åring och allt annat utsvävande med den frågan att göra?

"hon har inget jaktintresse, enligt henne själv"
Vart har du sett eller hört det här, är vad jag undrar. Kan jag läsa det någonstans?

Precis, det är ca 2v sedan jag läste FUP och dom.
Jag tror att jag läst allt (kan inte svära på det), samt lyssnat på rättegången på Youtube.
2022-08-31, 07:04
Avslutad
Citat:
Allt jag ville veta var vart du fått informationen ifrån att Lydia inte gillar jakt, då allt jag kunnat läsa i frågan är att hon varit med i ett jaktlag. Vilket jag tolkar som att hon borde varit intresserad. Vad har hennes liv som 13 åring och allt annat utsvävande med den frågan att göra?

Vart har du sett eller hört det här, är vad jag undrar. Kan jag läsa det någonstans?

Jag tror att jag läst allt (kan inte svära på det), samt lyssnat på rättegången på Youtube.
I det tredje polisförhöret med Lydia, som återges med start på sidan 251 i fupen, framgår det hur intresserad hon hon var av jakt...
Läs det och fundera över hur jaktintresserad hon var. En riktigt stor funderare är hur i helvete kursledarna kunnat låta Lydia Barth få godkänt.
Jag har framfört mina teorier tidigare, men det blir så tråkig stämning om jag gör det igen.
Det handlar kort och gott om att välja sina "vänner" väl.
2022-08-31, 08:55
Medlem
Mercedes avatar
Citat:

Det fetade har jag funderat över. Att jag tror intresset har varit vapnen i sig.
Allt började med väpnade rånet som liten, Emils ex som berättat att barnen kommit hem och berättat hur hon suttit med vapnen vid bordet, putsat o låtit barn testa hålla i vapnen. Jelena som berättar att hon hotat med att hon har vapenlicens.
Förhöret i fup om hur hon fick sin licens samt kursen var skrattretande, visade ju sig också att läraren var en pojkvän/kompis till hennes kompis/syster (kommer inte ihåg på rak arm) som hon absolut inte kom ihåg namnet på men sen plötsligt kom ihåg.
2022-08-31, 09:40
Medlem
Citat:

Jodå, Lydia var och är intresserad av jakt och naturen. Hon har deltagit i jaktlag ett antal gånger, dock har hon inte skjutit något vilt.
Och jägarexamen tog hon också nere i Skåne. Hon klarade den kursen på precis samma sätt som alla gör som tar jägarexamen.
2022-08-31, 09:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det fetade har jag funderat över. Att jag tror intresset har varit vapnen i sig.
Allt började med väpnade rånet som liten, Emils ex som berättat att barnen kommit hem och berättat hur hon suttit med vapnen vid bordet, putsat o låtit barn testa hålla i vapnen. Jelena som berättar att hon hotat med att hon har vapenlicens.
Förhöret i fup om hur hon fick sin licens samt kursen var skrattretande, visade ju sig också att läraren var en pojkvän/kompis till hennes kompis/syster (kommer inte ihåg på rak arm) som hon absolut inte kom ihåg namnet på men sen plötsligt kom ihåg.
Visst är det märkligt.
Att polisen inte utrett hur det är ställt med männen som godkänt och hjälpt Lydia med införskaffning av vapen, är högst anmärkningsvärt. Kan det ha att göra med att det är polisen själva som utfärdar vapenlicenser?
Hennes förhållande med en polis i Skåne?
Den vin och kvinnoälskande äventyraren Calle som "var bossen, som bestämde" som ägde Jägarexamensutbildningen? Han har inte ett bra rykte.. Lydia blev fnittrig när han kom på tal, under förhören.

Bara det faktum att Lydia "råkar" försäga sig över familjerelationen till mannen som hon vuxit upp i närheten av i Järna...låtsas som om hon glömt namnet, råkar visa sig att det var "han"...
Den mannen liksom hela Ytterjärnas folk, vet och känner till vad Lida medverkat vid, väpnad rånturné. Det var efter det som hon flyttades och efter ett tag "fick" en egen lägenhet...av socialen... hennes problem i skolan och hemma lär vara allmänt känt.
Sen har galenskaperna avlöst varandra. Hon har lärt sig att sälja in sig själv...för att få vad hon vill ha.

Emil har ingen historik av galenskap.
Han har inte haft problem av den karaktär som Lydia dragit på sig.
Emil har haft jobb, god ekonomi, två förhållanden med två barn med varje kvinna.
Emil har fungerat som människa, var knäckt över separationen från sitt ex.
Alkoholism kan drabba vem som helst, somliga har lättare att falla för missbruk av alkohol, droger/mediciner/piller, mat, sex, shopping osv.
Emils livsspiral gick åt fel håll, med Lydias hjälp spårade han ur fullständigt.
Han bjöd in djävulen, eller bjöd in och bjöd in, hon levererades av en fd vän och kollega.
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-31 kl. 10:21.
2022-08-31, 09:46
Medlem
Citat:

Kan du sluta ljuga så förbannat? Nä, tydligen inte!
Som vanligt hittar du på en massa och försöker få det till någon sanning, men det stämmer ju inte. Och eftersom du inte känner Lydia ens, då vet du inte vad hon har för intressen, vad hon känner eller ej.
Hon var intresserad av jakt, hon tog jägarlicens precis som alla andra gör, med samma prov som alla andra skriver. Vad i det är det som du inte förstår? Är du avundsjuk eller? Har du försökt dig på det, men blivit nekad eller?
2022-08-31, 09:50
Medlem
Citat:
Visst är det märkligt.
Att polisen inte utrett hur det är ställt med männen som godkänt och hjälpt Lydia med införskaffning av vapen, är högst anmärkningsvärt. Kan det ha att göra med att det är polisen själva som utfärdar vapenlicenser?
Den vin och kvinnoälskande äventyraren Calle som "var bossen, som bestämde" som ägde Jägarexamensutbildningen? Han har inte ett bra rykte.. Lydia blev fnittrig när han kom på tal, under förhören.

Bara det faktum att Lydia "råkar" försäga sig över familjerelationen till mannen som hon vuxit upp i närheten av i Järna...låtsas som om hon glömt namnet, råkar visa sig att det var "han"...
Den mannen liksom hela Ytterjärnas folk, vet och känner till vad Lida medverkat vid, väpnad rånturné. Det var efter det som hon flyttades och efter ett tag "fick" en egen lägenhet...av socialen... hennes problem i skolan och hemma lär vara allmänt känt.
Sen har galenskaperna avlöst varandra. Hon har lärt sig att sälja in sig själv...för att få vad hon vill ha.

Emil har haft jobb, dog ekonomi, två förhållanden med två barn med varje kvinna.
Alkoholism kan drabba vem som helst, somliga har lättare att falla för missbruk av alkohol, droger/mediciner/piller, mat, sex, shopping osv.
Emils livsspiral gick åt fel håll, med Lydias hjälp spårade han ur fullständigt.
Han bjöd in djävulen, eller bjöd in och bjöd in, hon levererades av en fd vän och kollega.

Hmm, den jägarexamenskursen är den främsta i Sverige, så dåligt rykte har den ju inte rent allmänt. Återigen Mumsemuff, när ska du sluta ljuga så förbannat?
Det andra tänker jag inte komentera längre, vi vet alla vad du hittar på.
2022-08-31, 10:05
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Visst är det märkligt.

Emil har haft jobb, dog ekonomi, två förhållanden med två barn med varje kvinna.

Behövde nästan skämskudde när jag läste det förhöret heh.

Ja ta till alkohol efter jobbiga missöden är det många som gör, och inget man ska behöva bli mördad för.

Skulle snarare relatera henne som en vampyr, de behöver ju också bli inbjudna och när de väl blivit det är de svåra att få ut.

Får hoppas P inte har skuldkänslor för att han presenterade dom för varandra,en blodsugare är bra på att "glamorera" sin omgivning
2022-08-31, 10:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Som vanligt hittar du på en massa och försöker få det till någon sanning, men det stämmer ju inte. Och eftersom du inte känner Lydia ens, då vet du inte vad hon har för intressen, vad hon känner eller ej.
Hon var intresserad av jakt, hon tog jägarlicens precis som alla andra gör, med samma prov som alla andra skriver. Vad i det är det som du inte förstår? Är du avundsjuk eller? Har du försökt dig på det, men blivit nekad eller?
Godmorgon, hon säger ju själv att hon tyckte om att vara i skogen, gemenskap osv. Att jaga var inte någonting som hon var intresserad av, det kan inte bli tydligare än om du läser och tror på vad hon påstår i förhören.
Jag har förstått att du tror jag ljuger, ok. Säg till om det förändras, jag har noterat din ståndpunkt.

Kan du kanske som svalt Lydias ord med hull och hår, bevisa motsatsen till mina "lögner"- varsågod.
Kan du bevisa någonting av allt du påstår, varsågod.
Men du kan utelämna detaljerna om hemligheterna mellan dig, Lydia och frugan, (sexpartners mm) även om jag finner det besynnerlikt att Lydia skulle vara ärlig om sina äventyr med män. Man kan ha sex på olika sätt och platser, inte bara missionären i sängen..

Vapenintresse har jag inte, ej heller jakt.
Skulle på min höjd, om kriget kommer, ha höns och kanin för proteinkälla, då räcker yxan.

På Calles jägarkurser blir alla godkända, enligt specialupplägg som passar bäst...teoridelen kan genomföras skriftligt, muntligt (eller kroppsligt?)

Det kan låta som om jag är sexfixerad och avundsjuk, men jag reder mig själv och Lydia är ingen jag skulle slänga ett getöga åt.
Hon är smutsig, förbrukad.

Lägg fram några av din påstådda bevis så kanske jag ändrar uppfattning om hennes utsatthet och arbete, dumma karlar, avklarade skulder, betygsresulat, polisanmälningar, sms, mms, fotobevis osv osv.

Det enda du uppbringat är två screenshots som styrker Lydias gränslöshet. Lite tvärtemot vad du vklle åstadkomma med bevisen va?
2022-08-31, 10:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Jag behöver inte känna en person för att kunna skapa mig en uppfattning om vad dem går för.
I detta fall, så finns det en dokumenterad historik som sträcker sig ända ner till när hon flyttade till Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in