2022-08-01, 21:42
Medlem
Jag har förtidsröstat en gång och det gör jag aldrig om.
Från och med nu skall jag rösta på valdagen och även observera rösträkningen.
Citera
2022-08-01, 21:59
Medlem
Tänkte rösta på sossarna, det är ok då eller eftersom det är dom som fuskar?
Citera
2022-08-01, 22:19
Medlem
Grontarskonts avatar
Alla härinne verkar antigen gilla konspirationer vara idioter eller både och!

Tror ni att nån trollar bort era röstsedlar så borde ni söka upp närmaste psykmottagning och låta personalen slänga bort nycklarna!
Citera
2022-08-01, 22:32
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Har bara förtidsröstat en enda gång.
Fick jättedåliga vibbar och gör aldrig om det.
Är väldigt intuitiv av mig och min magkänsla litar jag på.
Tänker naturligtvis trösta på valdagen.
I min vallokal är valarbetarna jättenyfikna.
Jag har beställt hem valsedlar som jag ska ha i innerfickan.
När jag kommer fram till stället där valsedlarna ligger kommer jag överdrivet synligt välja en sosselapp , en MP-lapp och en centerlapp.
I valbåset lägger jag i mina egna valsedlar som jag gömt i innerfickan i kuverten.
De nyfikna, fuskande valarbetarna låter då förhoppningsvis bli att slänga mitt kuvert i tron att jag röstat ”rätt”.

Alltså alla vet väl att man väl synligt ska ta en vallapp av SAMTLIGA stora partier och sen gå till sitt bås
Citera
2022-08-01, 22:34
Medlem
Someisheres avatar
Jag förtidsröstade 2018. På de tre olika valsedlarna kryssade jag i en person som stod långt ned på listan. Sedan kollade jag valresultatet och i det valdistrikt jag röstade fanns det en person som hade kryssat just den personen. Alltså, det var jag. Kommer göra samma sak om en månad men då kryssa personer som står långt ned på partiets lista. Sedan kan jag kolla valresultatet och se om någon kryssat den personen i mitt valdistrikt. På så sätt kan man kolla att det inte blev några utbytta valsedlar om man nu är konspiratoriskt lagd. Nu är inte jag det men jag ville ändå kolla att min röst kom med i valresultatet. Och det gjorde det. Sedan att fortfarande tro att det är valfusk i USA som gjorde att Trump förlorade. Ja, ja... Är det utbyggnade av 5G-näten som orsakat Covid 19 också kanske?
Senast redigerad av Someishere 2022-08-01 kl. 22:36. Anledning: Fel formulerat
Citera
2022-08-01, 22:44
Medlem
HilluPillus avatar
Jag kommer förtidsrösta då jag inte har något val. Bor utomlands och tänker fan inte ta ett flyg hem bara för att rösta på valdagen.
Citera
2022-08-01, 23:03
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Kan ingen flytta den här tråden till konspirationsforumet?
Men visst. Om jag väl bestämt mig kan jag lika gärna förtidsrösta.
Dock gör jag som morfar och mormor lärde mig som barn. Jag klär upp mig, tar frugan i hand och går till vallokalen på valdagen och röstar. Sedan middag och valvaka. Då firas att vi är så jävlar demokratiska i det här landet att vi har rätt göra precis så.
Citera
2022-08-01, 23:15
Medlem
Man röstar ALLTID på valdagen. Punkt
Citera
2022-08-01, 23:16
Medlem
Är jag den enda här på forumet som röstar på SD och samtidigt inte tror att det pågår något valfusk i svenska val? Försvunna valsedlar ja, och någon enstaka felräkning i något valdistrikt som upptäcks när rösterna kontrollräknas igen av länsstyrelsen, men att röster ändras eller inte räknas i stor skala, nej.
Citera
2022-08-01, 23:31
Avslutad
Rösträknarna är ju oftast sossar. Så ett rent valresultat kan ni glömma.

Dags att införa digital röstning med Bank-ID och automatisk rösträkning. Röstning kan ändå ske i vallokal med personlig identifiering. Men rösterna/rösträkningen skall absolut inte hanteras manuellt. Otroligt naivt att tro att människors (vänsterns) närmast terrorsektliknande åsikter inte skulle påverka rösträkningen. Helt sinnessjukt egentligen.

AFS borde närma sig riksdagsspärren det här valet. Annars är något helt galet.
Senast redigerad av Juristen08 2022-08-01 kl. 23:42.
Citera
2022-08-01, 23:43
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Valet närmar sig med stormsteg och den stora besvikelsen i det förra valet kunde inte förklaras med något annat än valfusk. Vi minns även USA-valet som var solklar valstöld. Så vad kan en enkel medborgare göra för att åtminstone försöka försvåra att valet manipuleras ånyo? En enkel åtgärd är att låta bli att förtidsrösta. Rösterna förvaras någonstans innan de räknas på valdagen och det säger sig självt att de kan bytas ut till en mer lämplig mix. Röstade ni i förtid i det förra valet och kommer ni nu istället rösta på valdagen? Kommer ni förtidsrösta som vanligt och vad är det som talar för att förtidsröstning är att lita på? Diskutera.

Jag har alltid förtidsröstat.

Men efter att ha sett vad som hände i USA så blir man så klart lite fundersam.

Det är synd, för att det är så praktiskt annars. Kunde planera min tid och åka ner med farsan i lugn och ro. Men nu blir det istället en massa stress. Jag måste till just min specifika vallokal i kommunen. Och så kanske det inte riktigt passar med hur man jobbar.

Mycket att bolla runt med.
Citera
2022-08-01, 23:57
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvardHalvHuve
Alla som inte är SD och tror på valfusk räcker upp en hand.
Räcker upp en hand. Farsgubben är valförrättare och jag har hört en hel del historier från honom. Kan väl säga som följande att vänstern är ett helvete att ha göra med och då är inte S de stora bovarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in