2022-08-30, 23:12
Medlem
Hur Jorginho har vunnit mens player of the year är en gåta. Om han inte har Kante eller Kovacic bredvid sig så känns det som motståndarlaget har en extra man. Min farmor kan dribbla/lunka förbi han. Han är slö, kan inte tacka, 1-2 assist per säsong. Han är duktig på straffar men vad mer?
Citera
2022-08-30, 23:16
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Min första reaktion på sparkningen av Scott Parker var. Vansinne! Man har mött City, Arsenal och Liverpool. Förluster. Vinst mot ett hårt satsande Villa. Egentligen knappt över förväntan eller vad man kan ha för krav på truppen.

Men sen läser man på lite mer kring klubbens uttalande och Parkers post match kommentarer och då går ljuset upp.

Parker gnäller på att han vill ha nya spelare. Klubbens chairman säger.

Citat:
In order for us to keep progressing as a team and a club as a whole, it is unconditional that we are aligned in our strategy to run the club sustainably," said owner Maxim Demin.
Nu är jag inte påläst om deras ekonomiska situation men det låter både vettigt och ansvarsfullt av ledningen. Kan man inte värva och samtidigt driva klubben sustainable är det väl ansvarsfullt och helt riktigt agerat. Uppfriskande isåfall bland alla misskötta klubbar.

Om Parker nu inte gillar det tycker jag han kan lämna självmant snarare än att kräva att klubben ska riskera sig själva för att värva in toppnamn för pengar man inte har. Parker är dessutom en nobody som failade met ett hårt satsande Fulham som gjorde just detta. Han tog sen upp ett favorittippat Bournemouth till Premier League. Know your place. Hade han haft en meritlista värt namnet hade han kanske kunnat vara värt en chansning.

Men än värre än detta ovan är hans urfåniga bortförklaring efter förlusten.

Citat:
The touchline was pretty painful and I could sense it was painful for the players as well. They need some help.

"It doesn't surprise me. This is currently where it is at this moment in time. Today proved too big a challenge. The levels were far too big."

Parker verkar mena på att hans lag helt enkelt inte är bättre än att förlora med 9-0 mot Liverpool. Lag med mindre resurser har åkt till Anfield och gjort bättre ifrån sig. Att hävda att spelarna inte är bättre än så här är såklart bullshit.

En välförtjänt sparkning bland vad som annars brukar få mig och ta tränarnas sida bland usla klubbledningar som kräver underverk eller har 0 tålamod.
Citera
2022-08-30, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foobar2000
Riktigt surt när vi har denna form, men zinchenko kan vara tillbaka till på söndag.

Japp, gött att Chelsea förlorade ikväll 😊 nu ska dom värva gvardiol för 1 miljard dessutom 🤣 dock utlåning tills nästa sommar. Funkar FFP? Såg att Arsenal var en av tio klubbar som kunde bli straffade. Känns inte som vi värvar för så jävla mycket pengar, problemet är att vi aldrig säljer nån hehe.

Brighton första förlust för i år kom lite oväntat för min del. Mitrovic är on fire. Likaså Zaha!
Citera
2022-08-31, 00:05
Medlem
Anel har gjort en jäkla succé i Sheffield United.
2 nya mål idag
Citera
2022-08-31, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Anel har gjort en jäkla succé i Sheffield United.
2 nya mål idag
Han ser så löjligt bra ut, Sheffield U har gjort en av deras bästa värvningar någonsin, han håller redan PL kvalitet. Men Anel är smart och väljer att dominera i Championship innan det är dags för PL. En av anledningarna till att han är i Sheffield U är en av hans gamla tränare från Nottingham tiden är där tydligen. Han kommer att spela i PL 2023, kanske redan i Januari om Sheffield får ett bud som de inte kan tacka nej till, om in det så garanterat till hösten antingen då med Sheffield som ser bra ut offensivt också eller med en annan PL klubb.
Citera
2022-08-31, 06:07
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det känns som en typisk engelsk sak för mig att reagera på något sådant.
https://www.youtube.com/watch?v=uW1wdBpVaGU
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Smuts klubb. Petar hela laget som förde dom upp. Hoppas dom åker ut direkt.
Bland de 13 spelarna som spelade mer än en tredjedel av alla minuter i ligaspelet 21/22 (dvs. 1 380 minuter eller fler) så har de bara 6 stycken kvar.

Kvar: McKenna (4 290), Johnson (4 207), Yates (3 975), Worrall (3 811), Colback (3 419), Cook (1 462)

Lämnat: Samba (3 896), Spence (3 712), Garner (3 601), Zinckernagel (3 091), Grabban (2 050), Figueiredo (1 899), Lowe (1 639)

Smuts? Man har spelat 4 PL-matcher hittills. McKenna, Johnson & Worrall har spelat alla 360 minuter. Cook har spelat 176 minuter. Yates 110 minuter. Colback 90 minuter.

Nottinghams trupp efter playoff-finalen där man säkrade PL-spel (truppstatus utifrån speltid 21/22)

Med tanke på truppsituationen efter säsongen 21/22 är Nottinghams värvningssommar nu något mer förståelig i mitt tycke.
Citera
2022-08-31, 08:51
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BronyFurry
Han ser så löjligt bra ut, Sheffield U har gjort en av deras bästa värvningar någonsin, han håller redan PL kvalitet. Men Anel är smart och väljer att dominera i Championship innan det är dags för PL. En av anledningarna till att han är i Sheffield U är en av hans gamla tränare från Nottingham tiden är där tydligen. Han kommer att spela i PL 2023, kanske redan i Januari om Sheffield får ett bud som de inte kan tacka nej till, om in det så garanterat till hösten antingen då med Sheffield som ser bra ut offensivt också eller med en annan PL klubb.

Jag skall vara ärlig och säga att jag alltid tyckt att han varit grovt överskattad. Samtidigt blir det väldigt lätt så när summorna som började nämnas när han spelade i MMF surrar kring en spelare i Allsvenskan.

Såg honom aldrig i Frankrike men hörde att han ändå gjorde det helt okej i ett extremt dysfunktionellt lag.

Nu verkar han ju vara ännu ett bevis på att det verkligen inte är fel att gå till en bra andraliga. Forsberg ångrar ju knappast att han gick till Sweite till exempel. Pontus Jansson är ett annat exempel. Gyökeres likaså.

Tycker verkligen att fler svenska spelare skall "svälja stoltheten" och ta samma steg. Istället för att få frysskador i Belgiska högstaligan. Som inte ens är en särskilt bra liga ändå.

Jallow gick ju nyss till Serie B. Han är väl iofs inte lika bra som någon av ovan nämnda men han kommer iaf få spela bra fotboll mot en hel del roliga lag i trevliga städer.
Citera
2022-08-31, 11:10
Medlem
Samizdats avatar
Apropå Garner. 21 år gammal. Totalt spelat motsvarande drygt 71 matcher (omräknat från total speltid, av totalt 95 möjliga) i Championship de två senaste säsongerna och gjort det bra. Varför får han inte en enda chans på Uniteds mittfält? Visst, nu har man värvat Casemiro men någon ska spela bredvid honom och alternativen är Fred och McTominay (och Eriksen om man nu vill ha honom så långt ned i plan).
Citera
2022-08-31, 11:24
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Jag skall vara ärlig och säga att jag alltid tyckt att han varit grovt överskattad. Samtidigt blir det väldigt lätt så när summorna som började nämnas när han spelade i MMF surrar kring en spelare i Allsvenskan.

Såg honom aldrig i Frankrike men hörde att han ändå gjorde det helt okej i ett extremt dysfunktionellt lag.

Nu verkar han ju vara ännu ett bevis på att det verkligen inte är fel att gå till en bra andraliga. Forsberg ångrar ju knappast att han gick till Sweite till exempel. Pontus Jansson är ett annat exempel. Gyökeres likaså.

Tycker verkligen att fler svenska spelare skall "svälja stoltheten" och ta samma steg. Istället för att få frysskador i Belgiska högstaligan. Som inte ens är en särskilt bra liga ändå.

Jallow gick ju nyss till Serie B. Han är väl iofs inte lika bra som någon av ovan nämnda men han kommer iaf få spela bra fotboll mot en hel del roliga lag i trevliga städer.
Instämmer. Andraligorna som håller tillräckligt hög klass internationellt är väl egentligen dock bara Championship och Zweite Bundesliga. Det är dom två som också har klart mest publik.
Citera
2022-08-31, 13:57
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
///
Ni kan få Aké..
Utgår ifrån att du skojar
Längtar tills Ake är tillbaka efter ljumskskadan. En underbar lirare som behövs för att hålla ihop mittförsvaret.
Citera
2022-08-31, 15:27
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Antar att han fick sparken mer pga hans kommentarer efter matchen sist och inställningen generellt snarare än resultaten. Att torska mot Arsenal, Liverpool och City var väntat, egentligen tror jag inte de 3p mot Villa var väntade så det kändes ändå som skaplig utdelning.

Men går man ut efter 0-9 och säger "Detta är bara början och det kommer bli värre under säsongen" då blir nog inte ägarna glada

Jag delar den uppfattningen. I det här fallet handlar det inte så mycket om prestationerna på planen, utan att han vid flera tillfällen öppet kritiserat klubben och styrelsen för att de inte vill investera i truppen. Med all rätt såklart för den truppen är inte bra nog för att stanna uppe och den var egentligen heller inte bra nog för att ta sig till PL så där gjorde han ett väldigt bra jobb. De har antagligen även haft en del diskussioner privat där de inte kommit överens om vägen framåt. Tre poäng efter de här fyra matcherna är nog mer än vad man skulle kunna förvänta sig så det är knappast problemet.

Jag gillar Parker. Han har klass, integritet och är ärlig och säger vad han tycker. Jag tycker även att han har lyckats bra som tränare.

Jag hoppas att han kan få ett nytt jobb i PL.
Citera
2022-08-31, 17:00
Medlem
Drickbacks avatar
Isak har gått sitt arbetstillstånd så han är klar för dagens match om han blir uttagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in