Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-31, 07:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arkelstorp1
Har några frågor till dig
Varför tror du Kirill Kherson snubben är i Ryssland ? Teambuildning ?

När kollapsar ukrainska armén?

Du skrev innan om ryska lantbruksmaskiner
Jag var på Agrotechnica 2018 och tittade på maskiner . Det är en stor mässa med utställare från hela världen.

Jag vet svaret ungefär men du som säger de är duktiga på maskiner hur många procent av ytan hade de ryska utställarna ?

Namnge också några stora ryska innovativa företag inom lantbruksmaskiner
Det enda jag har sagt i tråden med säkerhet är att Ryssland går mot en militär seger i Ukraina. Det räcker.

Huruvida vi kommer att se några vinnare efter detta är lite oklarare. Vad som är uppenbart är att vi i EU kommer att ta rejält med stryk.

Möjligtvis vinner kineserna på detta och kanske även USA med ny administration i WH.
Citera
2022-08-31, 07:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Att bomba sönder ryssarnas militärbas på Krim är inte en offensiv enligt dig?
Vilken militärbas har blivit sönderbombad? Måste ha missat det.
Citera
2022-08-31, 07:53
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jo, det ser verkligen mörkt ut. Jag håller med dig.
Ja verkligen!

Vad tror du kommer att hända med Shoigu?

Lefortovo eller Novitjock?
Citera
2022-08-31, 07:54
Medlem
Citat:
Här tex, med satelitbilder och video
https://www.rferl.org/a/crimea-russian-air-base-attacked-satellite-images/31982540.html
Citera
2022-08-31, 07:56
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Sakibasen!

Hur kan du missat detta?

Det fick ju ryssen att flytta sitt stridsflyg bort från Krim och turister mf att fly därifrån i panik!
Citera
2022-08-31, 07:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jordbruksmaskiner kan säkert Kina bestå med. Elecktronink däremot blir svårare då inga kinesiska företag har varit villiga att sälja, p.g.a. att dessa inte vill ådra sig sanktioner.
Särskilt nu efter Taiwan-debaclet.
Citera
2022-08-31, 07:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Var tog Shoigus massiva offensiver på alla områden vägen? Den skulle ju startat för en månad sen?
Har han sagt det?

Men har inte han haft flera hjärtattacker? Enl. UK MoD så har Putin också tagit sin hand ifrån honom.
Senast redigerad av LaVerdadTodo 2022-08-31 kl. 08:06.
Citera
2022-08-31, 07:59
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Särskilt nu efter Taiwan-debaclet.
Taiwan har inget med det att göra.

Kina är rädda om sina stora exportmarknader och dit hör inte Ryssland.
Citera
2022-08-31, 08:01
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Taiwan har inget med det att göra.

Kina är rädda om sina stora exportmarknader och dit hör inte Ryssland.

Citat:
Har han sagt det?

Men har inte han haft flera hjärtattacker? Enl. UK MoD så har Putin också tagit sin hand ifrån honom också.
Du kan inte se nån koppling mellan de utlovade misslyckade offensiverna och att han fått sparken?
Citera
2022-08-31, 08:01
Medlem
Tvonds avatar
Ryska 107 reserv bataljonen som nu sätts in för att fylla luckor i söder först skickar Ryssland in sina söner för att dö nu kommer far och farfar för att dö efter lovats en stor summa rubel.

https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1564831028920942592?s=20&t=L-C-_fP2qH6NTND8VRtZKA
Citera
2022-08-31, 08:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Att du som vanligt försöker backa på dina uttalanden, som troligen bygger på din bristande läsförståelse är rätt sorjligt.
Jag har heller alldrig påstått något annat heller, tvärt om om du läser mina inlägg.
Det jag skrev var att Ryssland kommer att ha bekymmer med att underhålla sina moderna jordbruksmaskiner, inte att de skulle få problem med sitt jordbruk.
Men uppenbarligen är det för svårt för dig att ta till dig vad som finns i en skriven text? Både på svenska och Engelska.

Ser absolut inga bekymmer för Ryssland att hantera sitt jordbruk, men det kommer att behövas en viss omställning mot mindre produktiva metoder som kräver mer personal. Men det bör ju inte vara ett bekymmer för Ryssland då de har stor arbetslöshet nu när flera större utländska företag lagt ner sin verksamhet.
Men du har ju absolut inget att gå på om Rysslands framtid mer än en massa svammel om reservdelar.

Jag är ganska säker på att Ryssland även nästa år kommer att ha rekordskördar och fortsätta med det långt in i framtiden. Och det är jag inte ensam om.

Däremot är frågan hur det blir i väst. Om det stagnerar eller rentav av minskar i takt med klimatförändringar och i det akuta läget brist på konstgödsel.
Citera
2022-08-31, 08:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Ja verkligen!

Vad tror du kommer att hända med Shoigu?

Lefortovo eller Novitjock?
Massiv hjärtattack efter att han blivit petad av Putin.

Jo, det är jättesant enl. britterna och därför måste vi tro på det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in