Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Att du som vanligt försöker backa på dina uttalanden, som troligen bygger på din bristande läsförståelse är rätt sorjligt.
Jag har heller alldrig påstått något annat heller, tvärt om om du läser mina inlägg.
Det jag skrev var att Ryssland kommer att ha bekymmer med att underhålla sina moderna jordbruksmaskiner, inte att de skulle få problem med sitt jordbruk.
Men uppenbarligen är det för svårt för dig att ta till dig vad som finns i en skriven text? Både på svenska och Engelska.
Ser absolut inga bekymmer för Ryssland att hantera sitt jordbruk, men det kommer att behövas en viss omställning mot mindre produktiva metoder som kräver mer personal. Men det bör ju inte vara ett bekymmer för Ryssland då de har stor arbetslöshet nu när flera större utländska företag lagt ner sin verksamhet.
Men du har ju absolut inget att gå på om Rysslands framtid mer än en massa svammel om reservdelar.
Jag är ganska säker på att Ryssland även nästa år kommer att ha rekordskördar och fortsätta med det långt in i framtiden. Och det är jag inte ensam om.
Däremot är frågan hur det blir i väst. Om det stagnerar eller rentav av minskar i takt med klimatförändringar och i det akuta läget brist på konstgödsel.