2022-08-30, 23:15
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag har sett massor av nedrivna valaffischer för S denna valrörelse. Bor i Norrland, men även sett det söderut. Ni då?

Äh, de har säkert gjort det själva.

I flera val har jag sett hur de ständigt förstört SD:s valaffischer, och nu slår SVT och SR här i Dalarna på stortrumman om hur Sossarnas valaffischer har skändats.

Det är bara ren hyckleri från Statsmedia.
Citera
2022-08-30, 23:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Äh, de har säkert gjort det själva.

I flera val har jag sett hur de ständigt förstört SD:s valaffischer, och nu slår SVT och SR här i Dalarna på stortrumman om hur Sossarnas valaffischer har skändats.

Det är bara ren hyckleri från Statsmedia.
Funderar också på om det är så.

Synd om Annie fungerade ju fint. Vi kanske får se att de sista dagarna i spurten handlar allt om stackars S och "hotet från antidemokratiska krafter....
Citera
2022-08-30, 23:30
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Håller inte med om att L är vågmästare. M+KD är överens, så jag skulle bli förvånad om det blev en spricka där. Däremot så behöver de gå kräftgång mot SD och L om högerblocket vinner. De kan inte ta något av de partierna som givna.

På vänstersidan har man cementerat in sig. MP kommer aldrig byta sida, C kommer vara kvar så länge som Annie är partiledare. Återstår V då, som kan komma att rösta ner MA om vänsterblocket vinner. I det läget så blir det övergångsregering väldigt länge. De kommer heller inte att rösta fram UK. Så då blir det extra val, om de inte backar innan. Det skulle jag inte ta förgivet.

Men i övrigt har du rätt =)

Finns ju redan en spricka i frågan.

Både SD och KD är överens om att L inte hör hemma i någon regering.

Snart måste även M bekänna färg i frågan. Och om de kommer till samma slutsats som SD och KD, så kommer säkert L börja att överväga sina möjligheter när Maggan frestar med ministerposter.

Som någon en gång i tiden sa: "Aldrig lite på en folkpartist!".
Citera
2022-08-30, 23:32
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Så att de skadar det blågula blocket maximalt alltså.

Du håller på MP och utökad mottagning av ensamkommande således. Kanske röstar du t o m på MP?

Mitt tips givet siffrorna är fortsatt att det blir något slags samlingsregering, vilket är vad Sverige verkligen behöver. Vi ligger illa till. S/M bör gå framåt med L, KD och C som stödpartier.

De här inte till "högerblocket". De är vågmästare.
Citera
2022-08-30, 23:34
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Nästan så att M inte vill vinna detta val

Har länge hävdat detta.

Det där uttalandet om a-kassa.

De måste ju veta hur strategiskt korkat det där var.

De försöker definitivt förlora valet, så att S får styra under kommande lågkonjunktur.
Citera
2022-08-30, 23:35
Avslutad
Citat:
De här inte till "högerblocket". De är vågmästare.

Det är irrelevant vilket block de tillhör, åker de ut så vinner det rödgröna blocket valet. Men du vill alltså att MP ska få fyra år till?
Citera
2022-08-30, 23:36
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Så att L åker ut och de rödgröna vinner. Vad tjänar du på att det rödgröna blocket med bl a MP vinner valet? Varför valarbetar du för MP?

Jag valarbetar mot L.
Citera
2022-08-30, 23:36
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Fast du har väl aldrig haft något Jimmie-moment eftersom du vill att L ska få 3,9% och åka ur riksdagen så att MP kan triumfera i 4 år till, och öka införseln av ensamkommande till Sverige? Du skrev ju att du kommer att korka upp champagnen om L åker ur och MP får fortsätta styra i fyra år till, eller hur?

Givet siffrorna kan det ju mycket väl bli så. Förstår att ni MPare håller tummarna nu. När hade du ditt MP-moment o man får fråga?

Nu är jag ju endast en vanlig medborgare och inte en evig ledare som du favoriserar, men kan du vänligen hänvisa till de inlägg du parafraserar så ljuvligt?
Citera
2022-08-30, 23:37
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Förklara gärna vad Sjöstedt har för relevans på valet 2022? Sen kan du svara på varför du vill att L ska få 3,9% så att MP får vara med och styra svensk politik i ytterligare 4 år.

Vänsterns partiledare heter Nooshi Dagostar, inte Sjöstedt, och hon har ca 10% i ou.

Oscar Sjöstedt heter SD:s ekonomiskpolitiskt talesperson.
Citera
2022-08-30, 23:38
Medlem
SIFO skjutsade idag upp SD till hela 20,9% och så hög siffra har inte SD haft om jag såg rätt i SIFO sedan hösten 2020.

Något har alltså hänt ändå.

SD är kanske det enda riktiga oppositionspartiet. Smutskastningen biter inte längre så bra.
Citera
2022-08-30, 23:40
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ebba markerade ikväll med samma argument som Jimpan hade: "L är splittrat"

Som jag ser det är det viktigaste nu att pressa ned M. Ett väldigt svagt och panikslaget M tror jag innebär detta;

- Ett större SD (växer på Ms bekostnad)
- SD blir oppositionsledande efter valet. (Där i ingår att S regerar vidare, vilket vi kommer att få se).
- Moderatväljare drar sig för att stödrösta när M behöver deras röst för att försöka behålla sin plats som största oppositionsparti. Förhoppningsvis åker då L ur.

Detta bäddar för ett sant regimskifte 2026.

Tog hon verkligen upp det?

Jag lär gå och kolla.

Tycker KD borde ta fler röster från M. De får mer än gärna bli större än vad de är nu. M och Timbro måste lära sig sin läxa, att det straffar sig att lita på en folkpartist.
Citera
2022-08-30, 23:40
Avslutad
Citat:
Jag valarbetar mot L.

Åker L ut vinner det rödgröna blocket och MP får ytterligare fyra år på sig att förstöra Sverige. Du valarbetar således för MP.

Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Nu är jag ju endast en vanlig medborgare och inte en evig ledare som du favoriserar, men kan du vänligen hänvisa till de inlägg du parafraserar så ljuvligt?

Du får skriva vad du menar i klartext, jag förstår ingenting av det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in