2022-08-30, 21:20
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Man skriver så i matteboken för att lära barnen skillnaden på när de plockas ut och inte i förhoppningen att de ska kunna identifiera liknande scenario i verkligenheten.

Eller så gick det till på åttiotalet. Nu uppmuntras ni väl känna efter själv hur det borde vara?

Jag trodde man försökte kommunicera problemet istället för att försöka hitta på semantik. Antar att jag är för gammal.

Hursomhelst är inte alla kvinnor korkade när det gäller sannolikhetslära, här förklarar Liv Boeree datingproblemet vilket är ett liknande problem: https://youtu.be/VIEMC2lkcOA

(Du har 100 personer att dejta, du får dejta dem en åt gången men efter att du avisat dem får du inte gå tillbaka. Efter hur många dejter ska du stanna om du vill optimera dina chanser?).
Citera
2022-08-30, 21:21
Medlem
Har du levt med barnet sen det föddes och uppfostrat det, så är du barnets fader.

Du är känslomässigt och själsligt bundet till barnet och barnet likaså med dig.

Förstör inte det med ett test som kanske visar något du inte trodde.
Citera
2022-08-30, 21:36
Medlem
tomperss avatar
På vilket sätt har mamman ens något att göra med om pappan vill ha ett faderskapstest eller inte?

Faderskapstestet handlar om pappans relation med barnet, inte om pappans och mammans relation. Allt ska visst handla om kvinnor.

Snacka om att kvinnorna vill upprätthålla könsmaktstrukturerna i matriarkatet.
Citera
2022-08-30, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongMajor
tjejer: ni har fått barn ihop, allt går bra. sen säger killen en dag att han vill göra ett faderskapstest, för han vill ha det svart på vitt.

eller ännu värre: ni hittar ett brev i lådan som ni inte vet vad det är, och det visar sig vara ett pappatest han beställt.

hur reagerar ni? gör ni slut på en gång? eller är ni ok med att han kollar?

killar: skulle ni kunna tänka er att beställa ett test? har ni gjort det, med eller utan tjejens vetskap, för att sova gott om natten?

jag läste en nyhet om barn och pappor som gått hela livet utan att veta att de inte är släkt och har inte riktigt kunnat släppa det. tänk att leva ett helt liv i en lögn. jag är så säker man kan vara på att barnen är mina, men att få se papper på det och bli 100%, det hade känts lika skönt som att ha bundet elpris från förra sommaren. då behöver man aldrig någonsin fundera.

kvinnor vet med 100% säkerhet. barnet har legat i deras mage. killar däremot, vi vet inte. tycker det borde vara obligatoriskt, en rutinkoll som görs vid födseln.
Att vara förälder handlar oftast inte om genetik.
Om min partner beställer ett faderskapstest vet jag om det redan, för vi pratar fan med varandra (på riktigt, är ni bakåtvända barn eller?)
Hade min partner helt plötsligt begärt ett faderskapstest på något av våra barn så -
1. Varsågod
2. Vad i helvete är det för fel i huvudet på min man? Kontakt med 1177 direkt!
Citera
2022-08-30, 22:27
Medlem
Odagans avatar
Bli en ansvarsfull pappa, gör ett faderskapstest.. Honmonster går igång på att sneknulla..
Citera
2022-08-30, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
På vilket sätt har mamman ens något att göra med om pappan vill ha ett faderskapstest eller inte?

Faderskapstestet handlar om pappans relation med barnet, inte om pappans och mammans relation. Allt ska visst handla om kvinnor.

Snacka om att kvinnorna vill upprätthålla könsmaktstrukturerna i matriarkatet.
Jag tror nog att testat handlar lika mycket om den framtida relationen med mamman som den framtida relationen med barnet.
Citera
2022-08-30, 23:56
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Jag tror nog att testat handlar lika mycket om den framtida relationen med mamman som den framtida relationen med barnet.

Kan du utveckla på vilket vis det påverkar relationen med mamman? Mamman har ju redan meddelat vem som är fader. Om mamman har koll (vilket hon borde) är ju allt lugnt. Det är således inte provet i sig som är problemet utan de kvinnor som inte kan vara ärliga.

Micro vänder på skuldbördan och lägger ansvaret på männen. Problemet grundar sig i att en del av kvinnorna utnyttjar situationen vilket påverkar samhället negativt.

Detta förslag är något för ett eldprov för feminister. Är de för jämlikhet, eller är de för "jämlikhet".

Ska män få samma förutsättningar att uppfostra sin egna avkomma som kvinnor har?

Återigen vill somliga att kvinnor ska få ett carte blanche att styra och ställa över män samt kontrollera deras tid och pengar.
Citera
2022-08-31, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Kan du utveckla på vilket vis det påverkar relationen med mamman? Mamman har ju redan meddelat vem som är fader. Om mamman har koll (vilket hon borde) är ju allt lugnt. Det är således inte provet i sig som är problemet utan de kvinnor som inte kan vara ärliga.

Micro vänder på skuldbördan och lägger ansvaret på männen. Problemet grundar sig i att en del av kvinnorna utnyttjar situationen vilket påverkar samhället negativt.

Detta förslag är något för ett eldprov för feminister. Är de för jämlikhet, eller är de för "jämlikhet".

Ska män få samma förutsättningar att uppfostra sin egna avkomma som kvinnor har?

Återigen vill somliga att kvinnor ska få ett carte blanche att styra och ställa över män samt kontrollera deras tid och pengar.
Du menar att det inte skulle påverka din relation med mamman om det visade sig att barnet inte var ditt? Mannen gör givetvis ett faderskapstest lika mycket för att avgöra om han ska stanna med mamman som om han ska stanna med barnet.

Detta är inte en jämställdhetsfråga. Detta handlar helt enkelt om att man inte kan begära ett faderskapstest utan att bekräfta att man inte litar på sin kvinna, vilket oundvikligen innebär en förolämpning om man levt i ett långt och troget förhållande. Det går inte att komma ifrån. Det må vara orättvist eftersom kvinnan aldrig behöver tvivla på att barnet är hennes. Men det är så biologin ser ut, den är inte rättvis.
Citera
2022-08-31, 00:22
Medlem
Xedomes avatar
Bara att be kukhuvudet att dra åt helvete och fixa insemination nästa gång. Så jävla oundgängliga är inte hängrövar - att de egentligen behövs.

Citera
2022-08-31, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Du kan nog länka det beviset. Inte dörrarna, myntet.
Om du har en påse med 5 svarta och 5 vita kulor och du läger tillbaka kulan varje gång så är det fortsatt 50% varje gång.

Sorry, eftersom det är fb så är det även 50% att jag pratar med en komplett idiot så pallar inte riktigt

För er som är intresserade ; Studera Moivres "tankar" från 1733.
Citera
2022-08-31, 00:47
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så du vill att alla andra tvingas till test för att du hade en elak svärmor?
Ni själva verkar ju inte ha varit osäkra eftersom ni valde att inte göra test.

Jag skulle aldrig låta någon annan än min man och jag själv påverka ett sådant beslut.

Fanns testen 1984? Måste ha kostat massor på den tiden och krångligt att få till stånd.

OK. kanske inte tvingas då det finns män som frivilligt vill ta på sig faderskapet fast de vet att de inte är fäder. Men att alla skulle få möjlighet utan utredningar och krångel.

Hade en jobbarkompis som gjorde ett barn med frun till en steril man. De ville ha honom som spermabank men inte fader. Han var glad att hjälpa till. Han fick inga fler ( gifte sig aldrig) så han var stolt över att barnet fanns och han kunde se det växa upp.
Citera
2022-08-31, 00:50
Medlem
Det skulle alltid gjorts automatiskt vid födsel. Mannen borde ha den rättighet att veta vilket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in