2022-08-30, 12:08
Avslutad
Max lever på gamla meriter. De var mycket bättre än Donken för tjugo år sedan. Idag har de sjunkit till samma nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Jag rankar dem 1 BK, 2 McD och 3 Max. Håller med TS att Max är klart sämst. Tycker inte ens deras pommes är bättre än McD som många säger. Möjligen vinner de kategorin dipsåser för jag har för mig de har nån riktigt bra sådan.
Det skulle jag säga stämmer. Dippsåserna är mycket bättre än de på Donken och Burger King.
2022-08-30, 12:09
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Fyfan va du svamlar, har du varit inne i köket och sett snusket själv? Jag har krypit runt på deras jävla äckel golv och där under beredningstationerna ligger gammal mat med flera månader på nacken. Personal som ena sekunden bär ut sopsäckar och nästa sekund står och gör burgare.
Visst finns det rutiner och checklistor som fylls i men sen om sakerna verkligen utförs är en helt annan femma. MAX har en enorm omsättning på personal och det har nog sina anledningar!
Det är ju du som svamlar, ja jag har varit inne i kök och kollat på både McDonald's och BK och det är verkligen inte så smutsigt som du påstår. Dessutom har McDonald's betydligt renare och fräschare toaletter än många vanliga restauranger jag varit på, men det beror ju också på att de städar toaletterna 1 gång varje timma. Du kan själv se listorna utanför varje toalett på McDonald's där personalen kryssar i tid och person som städat.
2022-08-30, 12:17
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Att folk i Sverige kallar Max för fräscht och Mcdonalds för äckligt säger bara mycket om den svenska hybrisen. Donken har en renlighet och kvalitetsstandard som sträcker sig på internationell bana och såvida nån inte tappar din hamburgare vilket även kan hända på Max så slår de Max med hästlängder.

En dålig hamburgare måste kompenseras med mycket sås och det är just det max gör för att täcka den äckliga bismaken som kommer från deras kött. Jag tyckte personligen om Halloumiburgaren tills de nu började snåla och tog in grilloumi. Men de allra märkligaste är att allt som är veganskt/vegetariskt hos Max smakar bättre än deras animaliska produkter, de kan man inte säga om nåt annat ställe.

Hoppas verkligen Five Guys och Shake shack kommer till Sverige för att sätta max och den svenska hybrisen på plats. Finns inte mycket som är mer cringe än när svenskar på youtube skriver ”Omg you should try Max hamburger they are the best hubabuba”.
Bra inlägg, det ligger en hel del i det du säger. Det är lite samma hybris som att alla från Los Angeles skryter om att deras In-N-Out Burger är så jääääääävla mycket bättre än alla andra kedjor när den i själva verket är överskattad så det smäller om det.

Five Guys i Sverige hade verkligen varit något, men jag tror inte namnet och loggan känns särskilt tilltalande för svenskar. Personligen längtar jag tills Carls Jr. kommer hit, deras Teriyaki Burger är bland det godaste jag ätit. Shake Shack har jag inte prövat.
2022-08-30, 12:22
Medlem
Måste jag ranka de tre stora kedjorna så blir det:

1. BK
2. Donken
3. Max
2022-08-30, 12:27
Medlem
funktioners avatar
Håller med, har aldrig förstått grejen och alltid blivit besviken. Väljer hellre bk eller donken isåfall.
2022-08-30, 12:27
Medlem
tjallepetters avatar
Burger king har de godaste hamburgarna av de 3 stora iaf.
2022-08-30, 12:28
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Med avseende på rubriken vill jag dock med bestämdhet hävda att Clock har (eller snarare, hade) Sveriges sämsta hamburgare.

/AI
Va? De var ju klart bäst av alla på sin tid
No1 har jag för mig den bästa hette.
2022-08-30, 12:36
Medlem
Emellies avatar
Med tanke på att det är snabbmat det handlar om så tycker jag Max burgare är helt okej, definitivt bättre än Donkens alternativ.

Dock är det såpass dyrt numera att det inte blir värt det oavsett. Då fixar jag hellre mina egna burgare hemma i stekpannan.
2022-08-30, 12:52
Medlem
Drozds avatar
Jag tycker MAX själva hamburgarebiff (den av nötkött) känns billig och trist, faktiskt klart sämre än de amerikanska konkurrenternas. Den skulle de behöva förbättra. Men den trötta hamburgerbiffen uppvägs av att bra såser, bröd och tillbehör, som är klart bättre än Donkens. Sen har de ju alternativ som kyckling, veggo och haloumi som håller bra klass, så jag föredrar ändå MAX framför BK och Donken. Bonus för att de är svenska såklart också.
2022-08-30, 12:54
Medlem
Barathrum50s avatar
Max var bäst i sin klass förr i tiden. Numer smakar det inte lika bra längre. Om det beror på mina smaklökar eller restaurangen vet jag inte, men något har förändrats.

McDonalds tycker jag gjort ett jättelyft. Deras trippel cheese och McSelection-serie är riktigt fin. Däremot är dippsåserna ganska mediokra. Smakar alldeles för mycket vinäger.

Ni som klagar på McDonalds fräschör verkar leva på gamla fördomar.
2022-08-30, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Hur kan ni påstå att McDonald's är smutsigt och ofräscht?

Det är något man har fått för sig. Jag tror är därför så många gillar Max, man har fått för sig att det är godare än McDonalds och Burger King. Det handlar enbart om att folk har skapat sig en bild i huvudet.
Skulle man göra ett blindtest med bara burgare så hade Max fått sämst betyg.
Men sen tycker nog många att deras såser och liknande är godare för jag tror att såserna på Max är mycket sötare än på andra ställen.
2022-08-30, 12:56
Avslutad
Långt tillbaka i tiden så hade Max väldigt bra hamburgare och strips. Minns tiden då man fick dem i vita frigolitboxar, det var tider det! Skulle säga att allt blivit sämre förutom dressingen. Om jag jämför Max på 80-90 talet med i dag så skulle jag säga kvalite’n är ca 60-70% av dåtidens Max. Var med då dubbelburgare kostade 9.95. Ett skrovmål 14.95. Då var det nice kvalitet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in