Citat:
Ursprungligen postat av
R5A
Att folk i Sverige kallar Max för fräscht och Mcdonalds för äckligt säger bara mycket om den svenska hybrisen. Donken har en renlighet och kvalitetsstandard som sträcker sig på internationell bana och såvida nån inte tappar din hamburgare vilket även kan hända på Max så slår de Max med hästlängder.
En dålig hamburgare måste kompenseras med mycket sås och det är just det max gör för att täcka den äckliga bismaken som kommer från deras kött. Jag tyckte personligen om Halloumiburgaren tills de nu började snåla och tog in grilloumi. Men de allra märkligaste är att allt som är veganskt/vegetariskt hos Max smakar bättre än deras animaliska produkter, de kan man inte säga om nåt annat ställe.
Hoppas verkligen Five Guys och Shake shack kommer till Sverige för att sätta max och den svenska hybrisen på plats. Finns inte mycket som är mer cringe än när svenskar på youtube skriver ”Omg you should try Max hamburger they are the best hubabuba”.
Bra inlägg, det ligger en hel del i det du säger. Det är lite samma hybris som att alla från Los Angeles skryter om att deras In-N-Out Burger är så jääääääävla mycket bättre än alla andra kedjor när den i själva verket är överskattad så det smäller om det.
Five Guys i Sverige hade verkligen varit något, men jag tror inte namnet och loggan känns särskilt tilltalande för svenskar. Personligen längtar jag tills Carls Jr. kommer hit, deras Teriyaki Burger är bland det godaste jag ätit. Shake Shack har jag inte prövat.