Citat:
Ursprungligen postat av
Nikodemous
Något som förbryllar mig är att SD kallar sig socialkonservativa. De är inte heller så heta på att sänka skatten, utan vill likt sossarna att a-kassan skall förbli hög osv. Eftersom moderaterna blivit mindre; betyder det då att fler i Sverige är för höga skatter och mindre för minskade skatter då moderaternas politik minskas i och med moderaternas tapp? Har vi svenskar blivit generellt mindre borgerliga och mer för höga skatter utan att ha förstått det? Missförstå mig inte, jag är inte moderat, men jag ser samtidigt att deras politik med skattesänkningar kommer få mindre plats om moderaterna förblir det 3:e störta partiet. Eller tror före detta moderatväljare som gått över till SD att SD står för skattesänkningar?
Nej, har inget med det att göra.
Har att göra med att folk prioriterar invandringsfrågan före och ser den invandrarrelaterade brottsligheten som ett betydligt större problem än skattefrågorna.
Glöm inte hur mycket pengar som försvinner i det mångkulturella projektet. Det kostar med mångfald.
Att ha en mer åtstramad politik överlag är något som länge lockat den gamla högern. Det har dock varit en helig ko för de borgerliga. Därför röstar högermänniskor på SD.
Ty utan åtstramningar och minskade kostnader blir det svårt att göra några riktiga skattesänkningar.