2022-08-29, 22:00
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
SvD/Sifos senaste mätning, 1821 personer intervjuades mellan 26-28 augusti, den jämförs med mätningen som publicerades igår

S 30,9% (-0,3)
V 7,7% (+0,6)
MP 5,3% (+0,1)
C 6,4% (+0,3)

SD 19,4% (-0,1)
M 18,0% (-0,1)
L 5,8% (+0,4)
KD 5,0% (-0,8)

Övriga 1,3% (-0,4)

S+V+MP+C 50,3% (+0,7)
SD+M+KD+L 48,2% (-0,6)

https://www.svd.se/a/eEVAgy/valet-2022-har-ar-senaste-nytt

Dom här dagliga mätningarna tycker jag har varit en katastrof. Första och sista valet som de gör så här, tycker jag.

Det enda detta är är en psykologisk jättestor valpåverkansoperation på befolkningen.
Citera
2022-08-29, 22:01
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Inte säkert om alternativen är värre.

Ingen som röstar på (M) vill ha en vänsterregering. (C) kommer inte släppa fram vare sig (V) eller (SD), då återstår något annat.

Om talmannen efter månader av förhandlingar inte når fram till ett regeringsalternativ så har Annie Lööf chansen. Bilda denna ohederliga allians ”för Sveriges bästa” där riksdagsbeslut kan ske genom förhandlingar utan de längst ut på kanterna.

Edit:
Detta är inte min åsikt utan ett scenario jag tror kan bli verklighet om (SD) slår (M).

Då är ju en smidig lösning på detta dilemma att istället rösta in AfS i riksdagen. SD blir lite mindre än moderutterna och AfS blir vågmästare. Lysande scenario för att få igenom en mer restriktiv invandringspolitik än om t ex L ska vara vågmästare.
Citera
2022-08-29, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Inte säkert om alternativen är värre.

Ingen som röstar på (M) vill ha en vänsterregering. (C) kommer inte släppa fram vare sig (V) eller (SD), då återstår något annat.

Om talmannen efter månader av förhandlingar inte når fram till ett regeringsalternativ så har Annie Lööf chansen. Bilda denna ohederliga allians ”för Sveriges bästa” där riksdagsbeslut kan ske genom förhandlingar utan de längst ut på kanterna.

Edit:
Detta är inte min åsikt utan ett scenario jag tror kan bli verklighet om (SD) slår (M).

En ny DÖ står för dörren om inte s+v+mp får majoritet.
Citera
2022-08-29, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
OAVSETT PARTI =

Sverige ISLAMISERAS

Utrikesfödda i "Sverige" = 2 090 503

+20% av befolkningen, framknullar 10 000-tals midjeväskade mini araber as we speak!

Miniaraber som redan 12 år gamla beställer 3-d printers från Amazon och printar pistoler "dom ska knullar dig"

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/utrikes-fodda/

Utländsk bakgrund = 2 752 572

https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101Q/UtlSvBakgGrov/table/tableViewLayout1/

Ni tror politik kan förändra något gällande invandringen? lol

20% av befolkningen, remember?

Enda som ger folk frist från invandringen är att flytta från Sverige.

Vilket land som helst, endast Tyskland/Sverige som huvudlöst importerat in apor.

Tiotusentals Annika 25 väntar med barn "tills det känns rätt typ" 40 års åldern.

Blattarna knullar fram ungar fom 16 årsåldern dagligen tills d är 50 år gamla!

Alla unisont hjärnskadade av heliga blattekultur-beteende-offer-kränkt-ey_lyssna-papyrus

DOM KOMMER INTE SLUTA KAOZA FÖRRÄN SVERIGE HAR EN MUSLIMSK LEDARE!

DÅ SÖKER DOM VÄRLDSDOMINANS!

SVERIGE? byt namn..... Kolla på Fittja.... Det är inte Sverige längre.
Bra rant.
Det är över för Sverige faktiskt.
Men rösta SD och tro att dom kan trolla med 2 miljoner babbar att bli "svenskar"
Patetiskt.
Rent etniskt blir vi utrotade men ni pratar om att stoppa invandringen. Ni är en skam för svenskarna. SD sionister.
Citera
2022-08-29, 22:09
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Aftonbladet/Demoskops senaste mätning publicerad idag 2216 personer intervjuades mellan 21 - 29 augusti mätningen jämförs med den som publicerades 23 augusti

S 29,6% (+0,7)
V 7,8% (-1,1)
MP 5,3% (+0,5)
C 7,5% (+0,7)

SD 20,6% (+1,9)
M 18,0% (-1,9)
KD 5,4% (-1,0)
L 4,6% (+0,4)

Övriga 1,2% (-0,2)

S+V+MP+C 50,2% (+0,8)
SD+M+KD+L 48,6% (-0,6)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L5yXe1/aftonbladet-demoskop-sd-gar-om-m-i-ny-opinionsmatning

Varför tappar Vänsterpartiet så mycket i alla mätningar just nu?

Är det något jag missat?

Det kan inte vara så många som ska stödrösta på MP, eller?
Citera
2022-08-29, 22:13
Medlem
Stakeholders avatar
Moderaternas öppna gränser har medfört att dom aldrig någonsin mer kommer bilda regering. Andelen vänsterröstande bland nya medborgare är så hög att socialdemokraterna sitter säkert i all framtid.

Detta är ett fenomen som inte syns i opinionsundersökningarna - men kommer visa sig på valdagen.
Citera
2022-08-29, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Bara bra om V blir svagare.

Du föredrar ett starkt Mp framför V. Inte jag.

En helt annan fråga. Här diskuteras det att JM skulle kräva en statsministerpost om Sd blir större än M. Vilket Sd lär bli. Men finns väl inga indikationer på att JM är ute efter den posten strateg som han är. Eller?
Citera
2022-08-29, 22:15
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamVoid
Hur fan kan du inte vaknat upp förrän nu? Vårt land är helt förstört tack vare vad sådana som dig röstat på S osv. Bullerbyn har bytits ut mot dagliga migrant-våldtäkter, dödskjutningar, vårdköer och massiv bostadsbrist. Bra jobbat.

Jag har röstat på SD i alla val jag kunnat rösta hittils. Vi har bara fått mer rätt för varje år som går. Blir nog Afs nu, eller SD för att taktikrösta. Även om SD har mesat ur och svikit flera kärnfrågor. Har inte bestämt mig.

Tyckte det var intressant att Henrik Vinge uppmuntrade folk att rösta SD i Riksdagsvalet och regionalvalet, och sedan kanske rösta AfS i lokalvalet för att de skulle kunna etablera sig lokalt först.
Citera
2022-08-29, 22:16
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
det kommer in ett nytt parti i riksdagen tror jag. Muslimpartiet Nyans. Vilken sida dom står på politiskt vet jag inte men jag tippar väl nånstanns i mitten

Inte en chans. Samtliga ”övriga partier” får typ 1,5% som alltid.
Citera
2022-08-29, 22:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Moderaternas öppna gränser har medfört att dom aldrig någonsin mer kommer bilda regering. Andelen vänsterröstande bland nya medborgare är så hög att socialdemokraterna sitter säkert i all framtid.

Detta är ett fenomen som inte syns i opinionsundersökningarna - men kommer visa sig på valdagen.
Så är det. Alla människor som kom 2015 har fått medborgarskap nu och över 80% röster rött. Detta kommer innebära att det aldrig kan bli en icke-socialdemokratisk statsminister igen om inte dom gör det detta val.
Citera
2022-08-29, 22:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Varför tappar Vänsterpartiet så mycket i alla mätningar just nu?

Är det något jag missat?

Det kan inte vara så många som ska stödrösta på MP, eller?
Kan det vara partiledarutfrågningen?

SvT har faktiskt varit lika hårda på alla partiledare hittills. Nooshi fick frågor om kommunismen som mördat miljontals människor och fortfarande har oerhört starka avtryck inom V, forna Vänsterpartiet Kommunisterna.

Sedan tycktes varken Nooshi eller utfrågaren (glömmer alltid namnet. Är det Jenny?) ha koll på att Norge inte är med i EU, vilket blev väldigt konstigt för åtminstone mig.
Citera
2022-08-29, 22:20
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Något som förbryllar mig är att SD kallar sig socialkonservativa. De är inte heller så heta på att sänka skatten, utan vill likt sossarna att a-kassan skall förbli hög osv. Eftersom moderaterna blivit mindre; betyder det då att fler i Sverige är för höga skatter och mindre för minskade skatter då moderaternas politik minskas i och med moderaternas tapp? Har vi svenskar blivit generellt mindre borgerliga och mer för höga skatter utan att ha förstått det? Missförstå mig inte, jag är inte moderat, men jag ser samtidigt att deras politik med skattesänkningar kommer få mindre plats om moderaterna förblir det 3:e störta partiet. Eller tror före detta moderatväljare som gått över till SD att SD står för skattesänkningar?

Nej, har inget med det att göra.

Har att göra med att folk prioriterar invandringsfrågan före och ser den invandrarrelaterade brottsligheten som ett betydligt större problem än skattefrågorna.

Glöm inte hur mycket pengar som försvinner i det mångkulturella projektet. Det kostar med mångfald.

Att ha en mer åtstramad politik överlag är något som länge lockat den gamla högern. Det har dock varit en helig ko för de borgerliga. Därför röstar högermänniskor på SD.

Ty utan åtstramningar och minskade kostnader blir det svårt att göra några riktiga skattesänkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in