2022-08-29, 17:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Snacka om att det måste varit full panik då ryssen inte sprängde all ammo innan de lade benen på ryggen

Ja, men jag tror det var samma sak utanför Kiev, de bara drog och lämnade det mesta bakom sig. Vi kan hoppas det är en ännu mer oorganiserad flykt nu. Hoppas på många krigsfångar också så att Ukraina kan byta dem mot fångarna från Azovstaal.
Citera
2022-08-29, 17:43
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Kan ju tyvärr bli så om inte det ryska motståndet bryter samman och det blir kapplöpning om att hinna över Dnepr, då kan det gå fort. Bara hoppas det blir så.

De ryZZka generalerna o andra högre befäl gillar ju inte att vara på "fel" sida av floden så kan ju vara svårt för dem att hålla moralen uppe.
Citera
2022-08-29, 17:48
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Någon sorts framsteg har de gjort. Här en övergiven rysk stridsplats. De har lämnat sin ammuntion som vanligt. https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1564221452773203971

Borttagen tweet
https://twitter.com/SupremeDmt/status/1564272461067292673
Citera
2022-08-29, 17:50
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
De ryZZka generalerna o andra högre befäl gillar ju inte att vara på "fel" sida av floden så kan ju vara svårt för dem att hålla moralen uppe.
Ja de drog ju för dagar sen! Snacka om ynkryggar till befäl!
Citera
2022-08-29, 17:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Inte det minsta MIN personliga uppfattning nej. Den delas utav en större massa folk, businessfolk som reguljära nyhetsinsupare, i de CIVILISERADE länderna. Att du inte uppfattat detta är en helt annan sak, som inte bara är ointressant som ditt påstående, utan också säger en hel del om din möjlighet till objektivitet. Som sagt, las BÄGGE delarna, så kanske din förståelse gällande skillnaderna blir lite klarare och mer sanningsenlig. Och framför allt - Njut å det skönaste tillsammans med resten av den riktiga världen nu när neandertalarna som terroriserat och förstört världen i 800 år går under. Firandet kommer eka världen över. Från Havanna till Manila kommer folk sjunga och prisa gudarna för att Ryssen åter igen fallit i sin egen grop. VIVA LA TODO and SLAVA UKRAINE!
massa känslosås! hur mår du egentligen?
jag försöker förstå hur vi i EU kommer att påverkas de närmaste månaderna och åren
jag söker efter fakta och sanning - så nära man kan komma den....
Om det nu är på det viset att sanktionerna som initierats från USA faktiskt inte sänker Rysslands regim eller nationalekonomi - varför i h-e ska vi då behöva ta smällen i EU?
Om Ukraina vill kasta ut ryssarna kan vi bistå med vapen (till en viss gräns) och med ekonomiskt bistånd i synnerhet efter krigsslut. Men har vi då hamnat i ekonomisk depression förvärrat av sanktionerna, hur i h-e ska vi då kunna hjälpa dem?
Btw så litar jag inte helt på MSM i Väst och inte heller på ryskvänliga kanaler. Men ju mer man breddar informationsinhämtning ju mer framgår vad som är en trend och vad som ligger nära sanningen.
Citera
2022-08-29, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Det är din personliga uppfattning.
Duger EU som källa för dig?
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2022-002698_EN.html
"The gas network operator Enagás recently stated that Russia has replaced Algeria as Spain’s second largest supplier of natural gas. According to the data supplied by Enagás, Spain imported 24.4 % of its gas supplies from Russia in June 2022.
Liquefied natural gas imported from Russia in June amounted to 8.752 GWh, which represents a 32.9 % increase from the same month in 2021 and an increase of 166.1 % from the previous month[1]."
Dessa uppgifter känner jag väl till, MEN dessa är ALLT annat än som du sade - "SMYGIMPORTERADE" resurser. Vem är det som är illiterat egentligen??? Du menar att större delen utav EU "smygimporterar" från Ryssland, eller??? Snacka om att vrida saker till ILLITERATA uttalanden. Spanien precis som många andra länder har sina importer öppna från ryssland, och detta utan att på NÅGOT sätt bryta mot några embargon eller sanktioner. Du har nog missat VILKA sanktioner som verkligen är BORDLAGDA. Strypandet utav gasen är helt och hållet Rysslands part, men den fullständiga utfasningen utav deras "tjänster" är ett MÅL inom EU ja. Som sagt, presentera faktan som den presenterad för dig är, och låt bli att skriva om den för din agendas skull......precis som franchiskontoren i Indien och på västra sandgatan i Beirut
Citera
2022-08-29, 17:54
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12

Ja, och ryssarna jobbar ju fortfarande med kommandostyrning vad jag vet, så utan befäl blir det tufft.
Citera
2022-08-29, 17:54
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Ja såklart det är så men jag vet inte av i nuläget att de skulle ha brist på mat/ammo. Men det visar ju sig..
Det är bara ryssar som stormar befästa positioner för att de får order att göra det.
Normala nationaliteter svälter ut ryssen eller spränger sönder dem med artilleriet.
Citera
2022-08-29, 17:57
Medlem
Citat:
jag försöker förstå hur vi i EU kommer att påverkas de närmaste månaderna och åren
Om det nu är på det viset att sanktionerna som initierats från USA faktiskt inte sänker Rysslands regim eller nationalekonomi - varför i h-e ska vi då behöva ta smällen i EU?
Om Ukraina vill kasta ut ryssarna kan vi bistå med vapen (till en viss gräns) och med ekonomiskt bistånd i synnerhet efter krigsslut. Men har vi då hamnat i ekonomisk depression förvärrat av sanktionerna, hur i h-e ska vi då kunna hjälpa dem?
Btw så litar jag inte helt på MSM i Väst och inte heller på ryskvänliga kanaler. Men ju mer man breddar informationsinhämtning ju mer framgår vad som är en trend och vad som ligger nära sanningen.
Känslosåsen är tyvärr alldeles endast din, men du TROR att du presenterar den på ett stabilt och bra sätt....pssssssst njaaaeee . Det är en sak om du sitter på det lokala fiket och slänger ord med dina AFA-polare ja, men det du tror svänger bra där fungerar inte riktigt på den verkliga scenen, aight. Du tror till och med att du framställer dig som lite extra utöver den reguljära flocken utav pro-ryska nötter....visst? Psssst, njaaaae. Det enda du gör är att till skillnad från de totalt desillusionerade stackarna som bara är lite efterblivna på riktigt, framställer dig själv som en mer potent fara. Det är bra, för det är detta som skall synas och förstås, så detta tackar vi dig för.
Citera
2022-08-29, 18:01
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Stora framgångar för Ukraina sista dygnet men tyvärr hinner jag inte följa det. 350 bögfascister utplånade. Mycket glädjande att man tystat 10 artillerisystem och 12 bepansrade stridsfordon.

Pedofilerna har också förlorat en helikopter och de bästa piloterna är DÖDA piloter. Går man till angrepp med en fascistisk pedofilbög-armé får man ta konsekvenserna.

Väldigt svårt att följa vad som händer nu.

Som jag förstått det så används nu långskjutande guidad ammunition från HIMARS och M-777 även mot dom ryska artillerisystemen. Därav det större antalet utslagna artilleri.
Citera
2022-08-29, 18:04
Medlem
Citat:
Vi kan bistå med vapen ända tills dagen då telefonen ringer och det är dags att arbeta på riktigt ja. Att tro att vapen eller materiell tar slut i EU eller NATO pågrund utav det YTTERST lilla vi sänder till Ukraina är ett fullständigt bevis på frånvaro utav verklighet. Tro mig, det finns mycket mycket mer, men smidighet och återhållsamhet är vägen som hittills gås utav "oss". Lite fler snesteg från neandertalarna i Ryssland, så ändras anledningarna och syftena, och då är det inte längre ett litet diskussionämne på flashback, utan lite riktig konflikt. Den konflikten vet ALLA hur den skulle sluta, så istället för att försöka agera offerkoftor och annat reguljärt skitsnackande balkaniskt mög som ryssen nu gör, så skulle de vara lite ärliga och dra sig tillbaks till grottorna de kommer ifrån. Skomakare stanna vid din läst
Citera
2022-08-29, 18:06
Medlem
Office of the UN High Commissioner for Human Rights (OHCHR) har hittills registrerat 13718 civila förluster, 5663 döda och 8055 skadade
https://www.ohchr.org/en/news/2022/08/ukraine-civilian-casualty-update-29-august-2022

Senaste uppdateringen från Ryska försvarsministeriet
OBS detta är från Ryska försvarsministeriet inget är mina egna påståenden
https://t.me/s/mod_russia
https://vk.com/mil
https://vk.com/wall-133441491_930771
276 flygplan
148 helikoptrar
1832 drönare
370 Luftvärnssystem, S-300, Buk M-1, Osa
4408 stridsvagnar och bepansrade stridsfordon
822 MLRS raketartillerifordon
3354 fältartilleri och granatkastare
5126 enheter av speciella militära fordon.

Senaste uppdateringen från Ukrainas försvarsministerium
https://www.facebook.com/MinistryofDefence.UA
https://www.facebook.com/MinistryofDefence.UA/posts/389848256660966
OBS detta är från Ukrainas försvarsministerium inget är mina egna påståenden.
De totala stridsförlusterna för fienden var ungefär:
47100 Personal / Personer
1947 Pansarvagnar
4269 Bepansrade stridsfordon / APV
1060 Artillerisystem
279 MLRS raketartillerifordon
149 Luftvärns system
234 Flygplan
203 Helikoptrar
844 UAV operativ-taktisk nivå
196 Kryssningsrobotar
15 Fartyg / båtar / kutter