2022-08-29, 17:33
Moderator
v50s avatar
Aftonbladet/Demoskops senaste mätning publicerad idag 2216 personer intervjuades mellan 21 - 29 augusti mätningen jämförs med den som publicerades 23 augusti

S 29,6% (+0,7)
V 7,8% (-1,1)
MP 5,3% (+0,5)
C 7,5% (+0,7)

SD 20,6% (+1,9)
M 18,0% (-1,9)
KD 5,4% (-1,0)
L 4,6% (+0,4)

Övriga 1,2% (-0,2)

S+V+MP+C 50,2% (+0,8)
SD+M+KD+L 48,6% (-0,6)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L5yXe1/aftonbladet-demoskop-sd-gar-om-m-i-ny-opinionsmatning
Senast redigerad av v50 2022-08-29 kl. 17:37.
Citera
2022-08-29, 17:33
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Min mor och far har jobbat hela sina liv så även jag och vi har alltid varit och kommer alltid att vara socialdemokrater. Födda och uppvuxna i Sverige och enda bidragen jag vet så är det väl barnbidragen när vi var små.

Då är det bara att gratulera (S), för ni tillhör definitivt inte deras prioriteringsgrupp. Ni är bara nyttig röstboskap.

Innan ni inser detta kommer opinionen för (S) att öka, ni är fortfarande många men fortfarande lika korkade om ni tror att (S) är partiet för er.
Citera
2022-08-29, 17:36
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Vad KD tycker är oväsentligt eftersom de inte klarar spärren.

Jodå, men det är nog värre för (L).
Citera
2022-08-29, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Det är smart spelat av etablissemanget, vanligt folk förstår inte begreppet false flag och dylikt. Nu kan man spela offer, jag tror inte på slumpen och tippar på att hela dådet var ett desperat skådespel och det verkar ha fungerat på hjärndöda svenskar.
Ja helt otroligt att vissa svenskar som nu planerar att rösta på Annie har gått på denna otroligt dåliga historia. Det är väl klart som korvspad att de släpper detta nu för att plocka röster. Hur kan folk vara så lättlurade och naiva? Tror ni denna lilla vänliga gest mot Annie genom att lägga en röst på C hjälper er när ni inte har råd med er elräkning i vinter???Går el priset upp till 40 spänn kWh så har ingen och då menar jag INGEN råd i längden att bo kvar i sitt egna hem!!!! En vanlig bostad gör lätt av med 1000 kWh på en månad. Det blir 40000 på en månad för en räkning!! Är Annie verkligen värd det priset för att ge rösten till henne??? Ångervecka finns inte heller så nu är det allvar som gäller!!!! Annie kanske fortfarande är hotad i framtiden men vad hjälper det er när flyttlådorna packas och ni tvingas bort från allt ni själva byggt upp!!! Är det värt det????
Citera
2022-08-29, 17:37
Medlem
Om Kd, L och Mp försvann från riksdagen vore bäst för Sverige. Eftersom taktikröstande ökar, så blir det tyvärr inte så.
Citera
2022-08-29, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Min mor och far har jobbat hela sina liv så även jag och vi har alltid varit och kommer alltid att vara socialdemokrater. Födda och uppvuxna i Sverige och enda bidragen jag vet så är det väl barnbidragen när vi var små.

Vad knäppt att vara en så hjärntvättad fanatiker

Det spelar ingen roll vilken politik dem för, ni kommer alltid att vara sossar? Detta är inte sport, vakna upp och tänk själv.

Ska du rösta på sossarna är det för att du tycker deras politik är bäst. Annars borde du ta mig fan inte ha rösträtt.
Citera
2022-08-29, 17:44
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
(M) och (Kd) har en mycket mer nyanserad politik som ser till Sveriges bästa, inte något röstfiske för att bara ha makten. (S) har höga siffror för att de har skapat en väljarbas baserad på bidrag som i slutändan kommer att haverera landet.

Dock tror jag tyvärr att (S) har lyckats och kommer ta hem valet, de flesta opinionsundersökningar tyder på det.

Helt säkert är det så. Otillbörlig valpåverkan från rödgröna kommer ha stor påverkan när det är så jämnt.

Dessutom har vi en stor andel icke svensktalande medborgare som inte svarar på opinionsundersökningar men som ändå röstar.

Valet är givet på förhand, allt annat än att sossarna sitter kvar är en sensation
Citera
2022-08-29, 17:45
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Om Kd, L och Mp försvann från riksdagen vore bäst för Sverige. Eftersom taktikröstande ökar, så blir det tyvärr inte så.

Så tycker du, någon annan tycker något annat. Mp är jag helt enig kring, de är ett parti av och för idioter. Men det tycker inte en del människor och de lär klara sig kvar.

Vad KD anbelangar så tror jag du har fel. De kommer inte att behöva stödröster. Aftonbladets anti-Ebba-kampanj har skapat ett visst folkligt stöd för henne och hon klarar sig bra i debatter. KD kommer inte ens att vara nära spärren och det på egna meriter.

L verkar i vanlig ordning ha svårt att bestämma sig för vad de tycker. Om Johan Pehrson kan få medlemmarna att sluta tramsa om vilka som åker buss med vilka tror jag det löser sig. Om inte kan det gå hur som helst.
Citera
2022-08-29, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det krävs återvandring av alla invandrare som saknar koppling till det folk dessa invandrat till. Självklart ska ingen bo i Sverige utan att ha koppling till det svenska folket.

Jag nämnde för en sosse följande lösning, "ta alla afrikaner, hazarer och araber och skicka dem till Gotska Sandön. Bostad millitärtält och endast kall gröt till mat. Enda rättigheten skall vara att begära återvandring till sitt hemland"!
Han frågade då, "skall man inte ha tortyr också"?
Jag svarade, "ifall afrikaner, hazarer och araber vill tortera varandra, så låt dem för fan göra det då"!
Citera
2022-08-29, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Jodå, men det är nog värre för (L).

Ja, risken är att båda åker ner.
Citera
2022-08-29, 17:57
Medlem
DreamVoids avatar
Fatta att vara så hjärndöd att man röstar på något annat än SD eller Afs efter 30 år av migrant- våldtäkter, personrån, respektlöshet, bostadsbrist, höga elpriser, tiggare på gatorna, inbrottsligor, dumpade löner, vårdköer och helt sinnesjuka bensin/elpriser, dagliga dödskjutningar, svinhöga skatter, ljugande Afghaner, hela områden i varje stad etniskt rensade från svenskar osvosv.

Det är bara svenskfientliga migranter och folk med lågt IQ som på riktigt röstar på något annat än SD/Afs vid det här laget.
Senast redigerad av DreamVoid 2022-08-29 kl. 18:00.
Citera
2022-08-29, 18:00
Medlem
Jag har röstat socialdemokraterna ända sedan första gången jag kunde rösta. Denna gången kommer jag rösta SD, detta landet behöver en förändring till det bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in