2022-08-29, 11:17
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Finns en dokumentär : 60 minutes Australia , Catching a monster som tar upp hur de fick tag i Scully. Intressant och visar hur bland hur luttrade poliser trodde att ryktena om filmerna bara var en skröna och de eller mindre tog tag i saken för att kunna avfärda rykten
Kan berätta att när man tankade film och musik på torrentsidor för 10 år sedan. Då hände det att man ofrivilligt fick med små filmklipp på Daisy's destruction. Nyfiken som man var så undrade man vad det var och tittade. Men det ångrar jag än i dag. En gång fick jag med en film där en tjej med röda högklackade skor trampade ihjäl kattungar med klacken. Det är bilder som än idag inte vill försvinna från näthinnan. Att det finns många odjur där ute på nätet är helt klart. Så allt Dumpen gör är helt fantastiskt i mina ögon.
Citera
2022-08-29, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Kan berätta att när man tankade film och musik på torrentsidor för 10 år sedan. Då hände det att man ofrivilligt fick med små filmklipp på Daisy's destruction. Nyfiken som man var så undrade man vad det var och tittade. Men det ångrar jag än i dag. En gång fick jag med en film där en tjej med röda högklackade skor trampade ihjäl kattungar med klacken. Det är bilder som än idag inte vill försvinna från näthinnan. Att det finns många odjur där ute på nätet är helt klart. Så allt Dumpen gör är helt fantastiskt i mina ögon.
Finns inga som helst belägg för att dumpens grej minskar antalet pedofiler i samhället.

"du bli inte av med acnen bara för att du klämmer finnar."

Det sjuka sitter i det fria och öppna samhället. Och speciellt då internetet som måste vara hårdare kontrollerat av staten för att kunna komma åt peddon och andra sjuka individer och brottslingar.
Citera
2022-08-29, 11:34
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Var har Jakob Franzén från Elfsborg Tagit vägen? Hoppas han får kicken från alla upp drag på fotbollen och på skolan han jobbade!!

Han ligger nog i fosterställning och skakar okontrollerat, skriker och gråter i ett av psykets madrasserade celler och tänker på hur kapitalt han lyckats sabba för sig själv och nu blir livet ej som han tänkt sig.

Han tänker på sina framtida kollegor på Samhall, adhd-Anders, rullstols-Lisa och Abdullah, hur de ska plantera rabatter med fina blommor och sopa gatan för oss vanligt folk som vill ha det vackert runt omkring oss och ej gå i smutsen som dem.

Ja, det är nog ej långt ifrån verkligheten hur en annan skulle känna och tänka efter ett sådant fall. Jag tror ej på att han flyr utomlands. Han är för mycket en mammas pojke för att sticka, så han håller sig nog på hemmaplan. Håll utkik på Samhall i Borås, snart så ser vi Jabok där hukandes i rabatterna.
Citera
2022-08-29, 11:36
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Finns inga som helst belägg för att dumpens grej minskar antalet pedofiler i samhället.

"du bli inte av med acnen bara för att du klämmer finnar."

Det sjuka sitter i det fria och öppna samhället. Och speciellt då internetet som måste vara hårdare kontrollerat av staten för att kunna komma åt peddon och andra sjuka individer och brottslingar.
Det sista delar jag helt med dig. Dom som tvivlar kan ju ladda ner Tor och sen gå in på Dark Web och något forum. Bara genom att titta på filnamnen som finns där så blir man mörkrädd.
Citera
2022-08-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Någon mer än jag som tycker att det börjar bli segt på gäddfronten? Nu var dom tvungna att fylla upp med tömmar-janne också. Skulle vilja ha den där vulkanen som alla pratar om.
INFOLINA har svarat längre upp om Vulkanen.
Citera
2022-08-29, 11:39
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Han ligger nog i fosterställning och skakar okontrollerat, skriker och gråter i ett av psykets madrasserade celler och tänker på hur kapitalt han lyckats sabba för sig själv och nu blir livet ej som han tänkt sig.

Han tänker på sina framtida kollegor på Samhall, adhd-Anders, rullstols-Lisa och Abdullah, hur de ska plantera rabatter med fina blommor och sopa gatan för oss vanligt folk som vill ha det vackert runt omkring oss och ej gå i smutsen som dem.

Ja, det är nog ej långt ifrån verkligheten hur en annan skulle känna och tänka efter ett sådant fall. Jag tror ej på att han flyr utomlands. Han är för mycket en mammas pojke för att sticka, så han håller sig nog på hemmaplan. Håll utkik på Samhall i Borås, snart så ser vi Jabok där hukandes i rabatterna.
Han kanske flyttar till Gällivare. Tyckte de sa i senaste poddavsnittet något om att han inte är från Borås eller Västsverige utan kommer från Gällivare, så kanske föräldrarna finns där. Med reservation för att jag hört fel.
Citera
2022-08-29, 11:45
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Han kanske flyttar till Gällivare. Tyckte de sa i senaste poddavsnittet något om att han inte är från Borås eller Västsverige utan kommer från Gällivare, så kanske föräldrarna finns där. Med reservation för att jag hört fel.

Samhall i Gällivare blir att hålla utkik också på då. Kanske ska man t.o.m. slå en pling till Samhall och tipsa om Jakob. Jakob har lidit nog, nu hjälper vi honom med nytt jobb så han kan bli bättre och umgås med nya kollegor igen.
Citera
2022-08-29, 12:12
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Okej, så du har data som motsäger Childhood och hela sociologiområdet?? Spännande.

Nej, det finns inte speciellt många som säger att det är någon annans fel att dessa personer vill våldta någon. Självklart är det deras egna ansvar.

Det förändrar dock inte att man daltar med de på rätt sätt, eftersom det då finns en chans att de blir bidragande samhällsmedborgare istället för fängelsekunder. Att hålla tillbaka rättsligt finns det en massa data om att det är värdelöst. Till exempel hela USA, eftersom nästan hela deras rättssystem bygger på hårda straff, och deras system har en värdelös återfallsstatistik.

Ja en orsak till att inte avslöja deras handlingar genom Dumpen kan ju vara för att samhället sagt att det ska vara olagligt, men det är ju bara en tanke jag har.

Det finns inte någon data som säger att det skulle vara kontraproduktivt att avslöja pedofiler och i fall av brott bestraffa dem. Det är påhitt.

Jag är inte den som tror att hårda straff löser allting och stoppar övergrepp, men att effekten av att straffa och avslöja människor som begår övergrepp är begränsad är något helt annat än du påstår. Givetvis är det av värde och har en brottspreventiv effekt.

Dina tankar och kanske även aktörers i form av vissa organisationer som sysslar med dessa frågor utgår från att det är samhällets fel och ansvar att dessa individer begår brott och en programmatiskt tro på att man egentligen inte skall straffa någon eller låta dem ta konsekvenser som är fullt naturliga. Detta härstammar från en mycket radikal sjuttiotals-syn på brott och straff som inte är vetenskapligt utan politiskt grundad. Tyvärr avspeglar lagstiftningen fortfarande denna extremism.
Citera
2022-08-29, 12:17
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Det har förekommit uppgifter om att familjen, eller delar av familjen, till ”den sjukt sadistiske skoaffärsgäddan” ska vara frireligiösa. Är det på det viset?

Kan gäddan vara resultatet av en frireligiös sekt och dess mörka aktiviteter?

Skoaffären kan bli underlag till framtida skräckfilmer. Fy fan!

Det vore ju ännu ännu djupare om skenheligheten var total iom frikyrkofamilj. Detta var Intessant spår för mig.

Skoaffären lär iaf eka tom i Mönsterås
Citera
2022-08-29, 12:50
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Någon mer än jag som tycker att det börjar bli segt på gäddfronten? Nu var dom tvungna att fylla upp med tömmar-janne också. Skulle vilja ha den där vulkanen som alla pratar om.
Tömmar-Janne är en viktig fångst. Han är mycket farlig och måste uppmärksammas. Visar noll samvete och ånger, bryr sig absolut noll om barnen. Bra av Dumpen att han fick en egen ingång i Hall of Shame.
Citera
2022-08-29, 12:56
Medlem
Besviken på senaste Dumplingpodden. Herrskapet mer eller mindre flög förbi ögongodiset Carlos 30 min i rampljuset och inte ett ord om markeringen i mot Patrik i Benganvideon. Folk vill ha skvaller för fan!
Citera
2022-08-29, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Tömmar-Janne är en viktig fångst. Han är mycket farlig och måste uppmärksammas. Visar noll samvete och ånger, bryr sig absolut noll om barnen. Bra av Dumpen att han fick en egen ingång i Hall of Shame.
Hoppas hans åkeri ger käpprätt åt helvete nu..
Edit: Står att han inte har något bolagsengagemang så det är säkert konkat redan.
Senast redigerad av ghost-teller 2022-08-29 kl. 13:42. Anledning: tillagd text
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in