2022-08-29, 06:55
Medlem
Oavsett vad man tycker om Vänsterpartiet är det svårt att känna förtroende för någon som är så dåligt påläst. Svag insats även om jag tror att det kanske inte påverkar alltför mycket.
Citera
2022-08-29, 07:02
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Hon vet inte hur marknaden fungerar?
Det var ju precis det hon visste och därför vill begränsa marknadens möjlighet att ta överpriser av den energin som vi själva producerar. Svensk energi ska i första hand gå till svenskar i Sverige.
Jo det gör hon nog, men jag uppfattade det som att hon inte riktigt berättade hela sidan av myntet. Att hon försökte få det att låta som att allt annat blir precis samma, bara att i Sverige blir priserna lägre. Hon glömde förklara att det kommer bli mindre el kvar att exportera och det kommer bli ännu jobbigare för t.ex. Tyskland. Men jag tycker fortfarande det är rätt.
Citera
2022-08-29, 07:04
Medlem
MrGrants avatar
Ung vänster i Malmö är exceptionella , livsfarlig "framtid" för vänstern.
https://ligator.wordpress.com/2019/03/07/om-ung-vanster-i-malmo-hade-anvant-hakkors/
Citera
2022-08-29, 07:06
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Ja, det var nog bland det sämsta jag någonsin hört av en partiledare. Även om man är en inbiten Vänsterpartist så kan man inte vara så röd så man tycker hon gjorde bra ifrån sig.
Hon tror hon kan charma alla med ett leende.
Citera
2022-08-29, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Oavsett vad man tycker om Vänsterpartiet är det svårt att känna förtroende för någon som är så dåligt påläst. Svag insats även om jag tror att det kanske inte påverkar alltför mycket.
Man blir förvånad över hur lite hon kunde om sin egen politik och hur dåligt förberedd hon var. Det verkar inte som att hon tog utfrågningen riktigt på allvar. Hon lär inte ha värvat några nya röster men de gamla väljarna har hon nog kvar.
Citera
2022-08-29, 07:22
Medlem
DoktorNos avatar
Dadgostar var inte bra i utfrågningen. Verkade vara oförberedd på nästan alla frågor.

Tror inte V vann särskilt många nya röster på det här framträdandet. Det visade bara på att V inte är så mycket bättre än MP. Jag förstår om S inte vill ha med V i en regering.
Citera
2022-08-29, 07:28
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Trump kan man sätta i samma badbalja som Bert Karlsson när den gaphalsen var "politiker" Medan Nooshi inte ens platsar i samma oljefat som Disel-Åsa Romson och då är det dåligt betyg! Hon vet ju inte ens sitt eget partis politik och är partiledare!?!?

Kvarntoft käkade upp henne på egen hand, behövde inte ens valpen som var sjuk! Underhållning på hög nivå. 4,5 av 5 blåsippor till Kvarntoft med hedersomnämnande!

Edit: Dock har jag ett uns av respekt Nooshi för hon sänkte (S)tefan, hon har mer bollar än väldigt många andra politiker men ack så dåligt påläst.

Svaret om Trump kopplade till att han är en politiker som är framgångsrik på att använda härskartekniker för att håna motståndare och besvärliga journalister.

Nooshi var väldigt bra och visade att V är det enda riksdagspartiet som inte är nyliberala globalister som säljer ut Sverige.

Sverigepriser på el är det mest nationella förslaget i valrörelsen. V värnar om svenskar.
Citera
2022-08-29, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Usel utfrågning.
Vem i helvete bryr sig vad V tycker om att äta kött. Det finns ju riktiga frågor att ställa om man vill.
Det är en klimatfråga så nog är den frågan viktig. Sen ska man inte glömma att köttätare tär på sjukvården - det är många fler köttätare som får t. ex. cancer.
Citera
2022-08-29, 07:40
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Nu styr ju inte nooshi partiet själv utan det sitter stollar som riazat, esbati och snecker som mest bryr sig om identitetspolitik och huruvida alla vita män är rasister. Varför ska man låta sig luras av partiledaren? Men ja, vänsterns kritiska hållning mot eu och nato är en av få fördelar med dem.
Därför att en partiledare kan hålla dem i styr. Precis som Åkesson gör.
Citera
2022-08-29, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Bra förslag om sverigepriser, sluta exportera vår el. Hon är allt lite nationalistisk. Men hon verkar inte riktigt fatta hur marknaden fungerar.
Jag fick uppfattningen att det var det hon gjorde, och hon ville göra något åt situationen. Marknaden är ingen naturlag, den kan styras med politik. Kritikerna till hennes förslag verkar uttala sig som att man måste förhålla sig till gällande regler, därför går det inte att genomföra förslaget, men det är ju just det politikerna är till för, att ändra reglerna.
Citera
2022-08-29, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Jag fick uppfattningen att det var det hon gjorde, och hon ville göra något åt situationen. Marknaden är ingen naturlag, den kan styras med politik. Kritikerna till hennes förslag verkar uttala sig som att man måste förhålla sig till gällande regler, därför går det inte att genomföra förslaget, men det är ju just det politikerna är till för, att ändra reglerna.

Exakt. Har vi hört den förut?
De påstod exemplevis att det var omöjligt att förbjuda tiggeri. Det visade sig sedan vara hur enkelt som helst.
Citera
2022-08-29, 07:55
Medlem
Jag får medge att hon kan uttrycka bra ideer rörande enskilda förslag som t.ex. att förbjuda elexport. Sverige hade en egen elmarknad som fungerade väl för både konsumenter och företag. Men, när EU och Danmark krävde export av svensk kärnkraft samtidigt som danskarna krävde att vi skulle lägga ned Barsebäck så började det snabbt gå utför.

EU och elexport är som andra påpekat inget "naturligt" eller givet som måste ske. Vill vi inte exportera så kan vi också bestämma oss för att sluta. Den relevanta frågan att ställa är varför vissa vill påstå att det är någon form av fysikalisk naturlag att export måste ske. Det enda som krävs är ett politiskt beslut och sedan ett långt finger till Bryssel att övriga länder får sköta sin egen produktion. Varför vill då vissa politiker inte ta det beslut? För att de är korrupta och har fingrarna i syltburken betalda av EU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in