2022-08-28, 23:21
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Dokumentet tas upp i första minuterna av Politikbyrån som sändes direkt efter programmet. X-antal ämnen som Vänsterpartister blivit ombädda att inte prata om - vilket Nooshi förnekade under sändning.

https://www.svtplay.se/video/35745441/politikbyran/politikbyran-28-aug-22-00?position=278&id=jqbxA7M
Känns som en ganska stor grej om det är så, och hon blånekade till det och samtidigt skrattade.
Citera
2022-08-28, 23:23
Medlem
Skärpning Nooshi. Kommer inte se intervjun, eftersom din egoism kommer lysa igenom om jag ser det idag och kommer bli tokig. Mer än jag redan är.

Skrämmande att ni fortsätter vara så ego.

Så trött på er egoism. Inte värre än M, men grymt besviken.
Driv riktig vänsterpolitik istället för svenskar.
Senast redigerad av King Devil 2022-08-28 kl. 23:30.
Citera
2022-08-28, 23:24
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Inte en fråga om allmänna tillståndet i konungariket Sverige. Inget (i stort sett) om sjukvård, invandring, integration, bidragsfusk, brottslighet eller fusk med välfärdspengar. Det saknades alltså massor med viktiga frågor.
Detta är SVT i ett nötskal.
Frågor om "partiers historia" och "korta svar", upprepade frågor med små tvister i formuleringen.
Vad är det för journalistik?

Är benägen att hålla med J.Å om att det nog vore bättre att banta bidraget och slå samman. Tyvärr var SVTs enda journalist sjuk.
SVT är och förblir på högstadiet vilket är synd.
V borde ställas inför svåra frågor. Det hände inte.
Men både J.Å och N.D har vilja att göra förändringar. Övriga partier år S light. (Utöver M som faktiskt lever kvar ute i Danderyd och andra småborgerliga samhällen. Vilket dom ska fortsätta med. Det gangnar dom som befinner sig i den verkligen). Kristersson ligger bäst till hitills!
Citera
2022-08-28, 23:28
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
EU är definitivt en bov i dramat. Med Ringhals kvar hade vi klarat oss bättre men visst, för att återgå till förrförra årets priser behöver vi minst bygga kärnkraftverk för att täcka behovet i Sverige, Danmark och Tyskland så de kan godhetsposera.

Men V har varit med och försämra vårt läge och det kommer blir äckligt dyrt. Vattenfalls vinster kan såklart användas för att kompensera priserna men det är också helt ohållbart. Företag har redan börjat stänga ned.
Bra svar och inlägg.
Få vågar bemöda sig med verkligheten.
Kärnkraften och vattenkraft. Och stram linje mot EU. Vinnande koncept. V är delaktiga till dagens priser.
Vad avser utfrågning, vad anser du om möjligheten för N.D att driva V frågor?
Citera
2022-08-28, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Skärpning Nooshi. Kommer inte se intervjun, eftersom din egoism kommer lysa igenom om jag ser det idag och kommer bli tokig. Mer än jag redan är.

Skrämmande att ni fortsätter vara så ego.

Så trött på er egoism. Inte värre än M, men grymt besviken.
Driv riktig vänsterpolitik istället för svenskar.

Kassa är ni, bara så ni vet och kommer missa ungefär 10 % . Skyll er själva.
Senast redigerad av King Devil 2022-08-28 kl. 23:36.
Citera
2022-08-28, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Bra förslag om sverigepriser, sluta exportera vår el. Hon är allt lite nationalistisk. Men hon verkar inte riktigt fatta hur marknaden fungerar.
Hon vet inte hur marknaden fungerar?
Det var ju precis det hon visste och därför vill begränsa marknadens möjlighet att ta överpriser av den energin som vi själva producerar. Svensk energi ska i första hand gå till svenskar i Sverige.
Citera
2022-08-28, 23:45
Medlem
Märkligt att hon inte hade koll på vad som stod i partiprogrammet eller det som hade strukits. Känns som de ändrat en hel del för att locka till sig mer arbetare ute på landet (godhetssignalerande kulturarbetande hipsters i stan har de ju gratis ändå). Hon känns som en schyst människa ändå, till skillnad mot andra stollar i det där partiet som snecker, esbati, riazat och höjer, fy fan.
Citera
2022-08-28, 23:47
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
”Vi vet inte, vi ska titta på det”
”Har jag sagt det där?”
”Står det där i partiprogramet?”
”Jag vet inte vad vi tycker om det”

Osäker och förvånansvärt dålig insats faktiskt. Men hennes resonemang om Sverigepriser på el var ett bra nationalistiskt förslag som borde passa SD också!
”Har jag sagt det där?”

Har letat, hittar inget om att hon skulle ha sagt det där. SVT får ge källan, jag lutar mot att SVT hade fel denna gång, brukar ju gå ganska lätt att hitta annars.

Kan du kan prestera en källa?
Citera
2022-08-29, 00:02
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Hon har varit mer avklädd, gjorde ju ett program om förlossning, dock före hon blev partiledare
Riktigt smaskigt var det, låg på tuben för några år sedan. Ångrar som fan jag inte drog ner det med grabber. Hon låg ju där med fittan i vädret, rakt in i kameran
Citera
2022-08-29, 00:12
Medlem
vodericks avatar
Men visst måste väl S behöva V rösterna för att ens ha en chans att vinna?

Och vid en ev vinst då.
Får inte V ngn minister post.
Då är det ju regeringskris som vanligt på vänstra halvan igen ju?
Citera
2022-08-29, 00:12
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Hon vet inte hur marknaden fungerar?
Det var ju precis det hon visste och därför vill begränsa marknadens möjlighet att ta överpriser av den energin som vi själva producerar. Svensk energi ska i första hand gå till svenskar i Sverige.
Framför allt så ska elen förbrukas rätt. Sverigepriser kan vara en variant av den såkallade "Norgemodellen" som finnarna spanar på nu. Att man får billig el till ett visst tak. Men om man vill värma upp en swimmingpool så får man slanta för det.
Vet ej hur man tänkt att hålla koll på detta, kanske med några schabloner.
Citera
2022-08-29, 00:15
Medlem
solstrålars avatar
Hur är det ens möjligt att helt hoppa frågan om invandring?

Speciellt när Nooshi i veckan kläckte ur sig att invandring inte har något med brott att göra?

Borde inte detta tagits upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in