2022-08-28, 19:02
  #206185
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Igor är paria! Tror du får minska från 35 till 4% !

Håller med om att han är idiot. Sänker med 5% per timme om ingen annan kommer med annan källa.
Citera
2022-08-28, 19:04
  #206186
Medlem
Ukrainska hundar har dresserats att bekämpa den ryska propagandan.

https://twitter.com/dblenich/status/1563482184778149889?s=21&t=RLSTIk38n_6CSwyWB9UjEg
Citera
2022-08-28, 19:17
  #206187
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Kanske man kan skicka NATO-trollen i samma vända 😂 så får vi rent härinne 😂 😂

Korkade Ivan. Det är ju ni som drömmer om att avnazifiera HBTQ-Ukraina så det är inte mer än rätt att ni axlar mausern och slåss för bunkermongolens ära. Hade lättat på skattetrycket också.

Det är illa när Putin betalar så dåligt att socialbidraget är högre än att ta en potatisåker i månaden i Norra Ukraina.
Citera
2022-08-28, 19:33
  #206188
Medlem
raskenss avatar
Det lär bli ett stort femte stödpaket i morgon:

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2022/08/statminister-magdalena-andersson-tar-emot-ukrainas-utrikesminister-dmytro-kuleba/

Ska vi våga hoppas på Archer? Håller tummarna.
Citera
2022-08-28, 19:35
  #206189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Svara på frågan.

Sluta skriv massa floskler.

Ryssland har 2 utbrytarrepubliker i Ukraina som sina allierade.

Vare sig du vill eller inte.
Det bor över 10 miljoner ryssar i ukraina, rysktalande.
Citera
2022-08-28, 19:41
  #206190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag tror det bara var rykten. I det filmklippet där det hävdas att det hände så är det inte det som händer.
https://twitter.com/Matu_w_PT/status/1524258955463204866

Sedan kan det såklart ha skett någon annanstans men det är inget som verifierats.

Jo jag såg dom klippen också, men tänkte att bara det faktum att den experten t ex stavar "analise" gör att jag tillsvidare hellre tror på det UA sagt om vilka vapen som användes. Sen kan den satts ur spel med C G och beskjutits efteråt eller vad som. Svårt att veta.
Citera
2022-08-28, 19:41
  #206191
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Militärexperterna börjar i MSN försöka förbereda fåren på att Ukraina förlorar och bör förhandla samt säga till folk att sluta lyssna på Ukriana-troll på flashback som sitter och onanerar i nån psykos och förespråkar kollektivt självmord.

https://www.svd.se/a/Po6aXR/kaihko-och-honig-ukraina-kan-behova-godta-en-kompromiss

"Att hålla igång kriget över tid bygger inte längre enbart på militär makt, utan också på demografisk och industriell makt. Dessutom blir folkligt stöd avgörande för fortsatt krigföring.
På dessa punkter har Ryssland en klar fördel i jämförelse med Ukraina."

"Detta i sin tur väcker frågan om vilken typ av fred som framgång på slagfältet kan resultera i. Att ta tillbaka full fysisk kontroll över Ukrainas territorium med 1991 års gränser kan tyckas vara det uppenbara militära målet. Att uppnå en så omfattande seger är dock orealistiskt."

"önsketänkande är ingen ersättning för en genomtänkt strategi:.....
Likaledes bör vi akta oss för politiker som säger till oss att ”Ukraina måste vinna” samt analytiker som hävdar att vi helt enkelt måste stå ut och låta rättvisa och folkrätt rätta till allt."

Ilmari Käihkö
docent och lektor i krigsvetenskap vid Försvarshögskolan
Jan Willem Honig
professor vid den nederländska försvarsakademin

(Dom förklarar även för fåren att sanktionerna mot ryssland kommer försvinna vid en fred)

Ett gavt fel dom gör är att dom hävdar kriget har större folkligt stöd i ryssland än i ukraina. Med tanke på att ryssarna är desperata att hitta rekryter medan 1 miljon redan har mobiliserats så stämmer det inte.
Citera
2022-08-28, 19:42
  #206192
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Militärexperterna börjar i MSN försöka förbereda fåren på att Ukraina förlorar och bör förhandla samt säga till folk att sluta lyssna på Ukriana-troll på flashback som sitter och onanerar i nån psykos och förespråkar kollektivt självmord.

https://www.svd.se/a/Po6aXR/kaihko-och-honig-ukraina-kan-behova-godta-en-kompromiss

"Att hålla igång kriget över tid bygger inte längre enbart på militär makt, utan också på demografisk och industriell makt. Dessutom blir folkligt stöd avgörande för fortsatt krigföring.
På dessa punkter har Ryssland en klar fördel i jämförelse med Ukraina."

"Detta i sin tur väcker frågan om vilken typ av fred som framgång på slagfältet kan resultera i. Att ta tillbaka full fysisk kontroll över Ukrainas territorium med 1991 års gränser kan tyckas vara det uppenbara militära målet. Att uppnå en så omfattande seger är dock orealistiskt."

"önsketänkande är ingen ersättning för en genomtänkt strategi:.....
Likaledes bör vi akta oss för politiker som säger till oss att ”Ukraina måste vinna” samt analytiker som hävdar att vi helt enkelt måste stå ut och låta rättvisa och folkrätt rätta till allt."

Ilmari Käihkö
docent och lektor i krigsvetenskap vid Försvarshögskolan
Jan Willem Honig
professor vid den nederländska försvarsakademin

(Dom förklarar även för fåren att sanktionerna mot ryssland kommer försvinna vid en fred)

Kan vi få en kommentar från Ukraina-fansen? Mycket välskriven artikel och genomtänkt. Det är bättre att optimera för en bra kompromiss än att optimera för en seger som inte blir till något, enligt mig.

Ett konkret exempel är ju att skicka hjälp som säkrar Ukrainas överlevnad och omöjliggör fullständig seger för ryssarna. Dvs mängder med Stingers, Javelins, evt fortifikationsbyggande (varför hör man aldrig om det sistnämnda? Skicka en satans massa armeringsjärn, cement, grävmaskiner eller vad de nu behöver)

(ska tillägga att jag inte är någon större fan av ovillkorad hjälp till Ukraina övht, men om man nu ska skicka som en politisk kompromiss mellan krigsentusiaster och de som är för fred mot territorium, så är detta the way to go).
Citera
2022-08-28, 19:43
  #206193
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Mmm. Påminner om när någon sågade Aftonbladets travskribent Micke Nybrink med ordem "Sluta lyssna på lallare som sitter och säljer sina "stalltips" och system på V75 i tidningarna, och sedan sitter och kommenterar samma tävlingar på TV4 och blir rasande när hästarna de pushade för inte vinner sina lopp!".

Kiev har inte kommit många tum närmare att vända kriget under sommaren.

Ok, vi leker med tanken att du har rätt. Så berätta för oss hur specialoperationen tar slut och de kommande 5 åren i Ukraina, ryssland och Europa kommer se ut.
Citera
2022-08-28, 19:44
  #206194
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Kan vi få en kommentar från Ukraina-fansen? Mycket välskriven artikel och genomtänkt. Det är bättre att optimera för en bra kompromiss än att optimera för en seger som inte blir till något, enligt mig.

Ett konkret exempel är ju att skicka hjälp som säkrar Ukrainas överlevnad och omöjliggör fullständig seger för ryssarna. Dvs mängder med Stingers, Javelins, evt fortifikationsbyggande (varför hör man aldrig om det sistnämnda? Skicka en satans massa armeringsjärn, cement, grävmaskiner eller vad de nu behöver)

(ska tillägga att jag inte är någon större fan av ovillkorad hjälp till Ukraina övht, men om man nu ska skicka som en politisk kompromiss mellan krigsentusiaster och de som är för fred mot territorium, så är detta the way to go).

Nyfiken på dina tankar också.

Ok, vi leker med tanken att du har rätt. ryssen vinner. Så berätta för oss hur specialoperationen tar slut och de kommande 5 åren i Ukraina, ryssland och Europa kommer se ut.
Citera
2022-08-28, 19:47
  #206195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Militärexperterna börjar i MSN försöka förbereda fåren på att Ukraina förlorar och bör förhandla samt säga till folk att sluta lyssna på Ukriana-troll på flashback som sitter och onanerar i nån psykos och förespråkar kollektivt självmord.

https://www.svd.se/a/Po6aXR/kaihko-och-honig-ukraina-kan-behova-godta-en-kompromiss

"Att hålla igång kriget över tid bygger inte längre enbart på militär makt, utan också på demografisk och industriell makt. Dessutom blir folkligt stöd avgörande för fortsatt krigföring.
På dessa punkter har Ryssland en klar fördel i jämförelse med Ukraina."

"Detta i sin tur väcker frågan om vilken typ av fred som framgång på slagfältet kan resultera i. Att ta tillbaka full fysisk kontroll över Ukrainas territorium med 1991 års gränser kan tyckas vara det uppenbara militära målet. Att uppnå en så omfattande seger är dock orealistiskt."

"önsketänkande är ingen ersättning för en genomtänkt strategi:.....
Likaledes bör vi akta oss för politiker som säger till oss att ”Ukraina måste vinna” samt analytiker som hävdar att vi helt enkelt måste stå ut och låta rättvisa och folkrätt rätta till allt."

Ilmari Käihkö
docent och lektor i krigsvetenskap vid Försvarshögskolan
Jan Willem Honig
professor vid den nederländska försvarsakademin

(Dom förklarar även för fåren att sanktionerna mot ryssland kommer försvinna vid en fred)

Fast riktigt så blir det inte. Alla kommer fortf tänka att Ryssland är ett opålitligt pruttland och ekonomin fortsätter nedåt. Putin har gjort århundradets tabbe som hade hela EU på gaskranen men tappade bollen. En generation av uppblossande gränskonflikter, gerillakrig, terrorattentat och politiska mord har han försäkrat sig om också.
__________________
Senast redigerad av YBB641 2022-08-28 kl. 19:49.
Citera
2022-08-28, 19:48
  #206196
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Kan vi få en kommentar från Ukraina-fansen? Mycket välskriven artikel och genomtänkt. Det är bättre att optimera för en bra kompromiss än att optimera för en seger som inte blir till något, enligt mig.

Ett konkret exempel är ju att skicka hjälp som säkrar Ukrainas överlevnad och omöjliggör fullständig seger för ryssarna. Dvs mängder med Stingers, Javelins, evt fortifikationsbyggande (varför hör man aldrig om det sistnämnda? Skicka en satans massa armeringsjärn, cement, grävmaskiner eller vad de nu behöver)

(ska tillägga att jag inte är någon större fan av ovillkorad hjälp till Ukraina övht, men om man nu ska skicka som en politisk kompromiss mellan krigsentusiaster och de som är för fred mot territorium, så är detta the way to go).
Ett kärnvapen lär räcka. Enda som ryssarna respekterar. Tyvärr.

Ukraina behöver vapen för att få stopp på ryssarnas artilleri. Utan vapen mot detta kommer Ryssland tugga i sig hela Ukraina med tiden. Manpads, Stingers och gevär är helt bortkastat med hur kriget ser ut idag.
__________________
Senast redigerad av BonerBatman 2022-08-28 kl. 20:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in