[quote=Shobrorrrrr|81564979]
Citat:
Ursprungligen postat av
Donner123
Banken skvallrar.
Konsekvensen blir väl att du åker på skatten på 30% + 30% i skattetillägg, alltså 42% på dina vinster. Om det inte är så stora summor så du blir åtalad för skattebrott.[/QUOT
Skvallrar banken oavsett? Jag tänker mer om man spelar på casino med licens från Malta eller Estonia alltså skattefritt, för banken kan väll inte veta om just den casinon är skattefri? Någon som har erfarenhet av detta? Syns det i nästa års deklaration och att man typ själv behöver berätta för Skatteverket att dessa casino har licens från Malta eller Estonia?
Oftast kan de tydligen se varifrån pengarna kommer. Och bankerna är ju inte dumma i huvet, det är inte raketforskning att se om pengarna kommer från inom EU eller inte.
Kan de inte se varifrån de kommer gissar jag på att de i första hand frågar dig, du får förklara insättningen.
Sen finns det ju vissa brytpunkter, är summan över 200k eller nåt rapporterar de automatisk. Likaså om flera mindre kommer upp i den summan eller om de upptäcker regelbundna insättningar.