Citat:
Ursprungligen postat av
Snickartasken
Denna vedervärdiga människa intervjuas på tv4 nu. Hon verkar tycka synd om alla gangsters och mördare.
Satt och letade tråd i att skriva om hennes senaste boksläpp och att hon slutar helt som advokat.
Ska ärligt säga att jag inte följt hennes historia men läst några få saker som resan till Irak för ca 10 år sedan men Hultkvast & co i Borlänge på den tiden köpte hennes förklaring och fick fortsatt förtroende i S. Sen blev hon "framgångsrik ?" advokat men nu har hon fått nog efter sina grundliga intervjuer med unga kriminella till sin bok.
Hon babblade på väldigt och låter mycket trovärdig i sin analys och har rätt i en del som att politiker aldrig (eller nästan aldrig min åsikt) nämner huvudproblemet narkotikan (och pengar & prylar) som är drivkraften bakom varför unga blir indragna i det här.
Men det jag reagerade på var blicken och minen när intervjun var slut, vet inte riktigt hur jag ska förklara men ungefär som face off eller nåt som att masken åkte av helt enkelt.
Som en annan kort tråd där TS ser hennes som en jävligt falsk "skådespelare" som många politiker är, "vackra" kloka ord som de babblar och rabblar men i själva verket skiter de helt i alla andra vanliga de är sig själv närmast. Vi får väl hoppas att hon kommit till någon slags insikt och att hon uppriktigt är bedrövad över sin tid i såseriets ledband och vad politiken drivit samhället till.
Hon fick frågan om hon ville börja med politik igen men där svarade hon något nekande, hon kommer säkert åka runt som konsult & föreläsare under hösten och promota boken.
Som alltid är det lätt att luras av en kvinnas skönhet, hon är smart och vacker men kan också vara de farligaste indi
vider.