2022-08-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du får helt enkelt lära dig att alla inte är lika fixerade på att "här ska det hatas ryssar, det handlar för fan bara om ryssar!" som du.

Nu handlar ju den här tråden om Rysslands olagliga och folkrättsstridiga anfallskrig mot Ukraina, den handlar inte om USA. Eftersom du verkar vara en stor USA/ Väst-hatare skulle du nog få ut mer av någon annan tråd. I denna tråd är alla utom rysstroll och Putin-lovers givetvis helt på det anfallna landet Ukrainas sida. Om man ställer sig på mobbarens sida är man i princip psykopat.
Citera
2022-08-27, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Hur rimmar din motvilja mot nazister med din blinda tillbedja av den psykotiske dvärgen i kreml?

Om någon "drömmer" om "det storslagna (ryssland) så är det väl den psykotiske dvärgen i kreml m.a.a. hens "vision" om att "återupprätta" det ondskans imperium hen är en produkt av, och "för att bli riktigs storslagen måste man [tydligen] kriga och skriva ny historia"... Tror du att Ukraina hade anfallit ryssland för det fall den psykotiske dvärgen i kreml INTE hade inlett sitt anfallskrig mot landet?

Personligen avskyr jag totalitära läror och dess despoter, och där är ju putain en "lysande stjärna". putain är själv inte uttalad "nazist", men hens regim kan dessvärre betecknas som fascistisk.

Does this ring a bell? "The Italian Fascists imposed totalitarian rule and crushed political and intellectual opposition, while promoting economic modernization, traditional social values and a rapprochement with the Roman Catholic Church."
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fascist_movements

Eller det här: "A fascist state is led by a strong leader (such as a dictator) and a martial law government composed of the members of the governing fascist party to forge national unity and maintain a stable and orderly society."
https://en.wikipedia.org/wiki/Fascism

Vad "kallar" du putains anfallskrig mot Ukraina och medföljande slakt av dess befolkning? Är det en "defensiv fredsbevarande försvarsinvasion"?
Jag tror du menar den psykotiske dvärgen i Kiev som sniffar lite för mycket pulver. Det är ju han som leker krigsherre istället för att ta hand om sitt land innan vintern. Putin har fullt upp med annat i Moskva som det verkar, det är väl mycket jobb med med ekonomin och att skapa bra handelsförbindelser med vänner, sådant där Zelenskyj inte gör utan han kräver och tigger.

Zelenskyjs Ukraina har förlorat sin lilla demokrati dom hade och är nu en auktoritär stat, senare kanske en militärjunta då folk tröttat på tiggaren. Putin håller fortfarande möten med parlamentet och sitt säkerhetsråd. Ryssland har sin typ av demokrati och Ukraina likaså.

Jag får väl kalla det för en "speciell militär operation" och Ryssland gjorde vad dom sa att dom skulle göra då inte NATO backade och Minskavtalet följdes, svårare än så var det inte men väst ville ha krig och ukrainas ultranationalister likaså. Folket frågade man inte utan gick bakom ryggen på, du vet Zelenskyj hade som vallöfte att avsluta kiget i Donbas och skapa fred men det blev så här istället.

Hade Ryssland krigat som USA gör så hade el, vatten, internet, gas och övrig civil infrastruktur rykt de första veckorna men man krigar inte mot det ukrainska folket utan mot Keiv-regimen. Det går långsamt naturligtvis men man sparar liv.
Citera
2022-08-27, 21:45
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Hoppas du är ironisk. Om inte så dö ditt rysstroll!
Jag är inget rysstroll, Men må denna onaturligt skapade stat ledd av stornästa oligarker gå under.
Citera
2022-08-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Nu handlar ju den här tråden om Rysslands olagliga och folkrättsstridiga anfallskrig mot Ukraina, den handlar inte om USA. Eftersom du verkar vara en stor USA/ Väst-hatare skulle du nog få ut mer av någon annan tråd. I denna tråd är alla utom rysstroll och Putin-lovers givetvis helt på det anfallna landet Ukrainas sida. Om man ställer sig på mobbarens sida är man i princip psykopat.
Haha, jag trodde att FB var ett öppet debattforum?

Det här kriget är f ö varken Top Gun eller Fänrik Ståls Sägner.
Citera
2022-08-27, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Går det lika långt som i Ryssland så blir dom dekorerade med medaljer, har du sett Zelensky dekorera soldater för krigsbrott. Putin tycker att det är bra med krigsbrott.
Först ska man kanske bevisa krigsbrott med hjälp av oberoende utredare. Zelenskyj delar nog ut medaljer till Kraken, Azov, Aidar, C14, Högra sektorn och allt vad råskinnen kallar sig i Ukraina. Jag undra hur dom medaljerna ser ut ...
Citera
2022-08-27, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du får helt enkelt lära dig att alla inte är lika fixerade på att "här ska det hatas ryssar, det handlar för fan bara om ryssar!" som du.
Men varför tar du upp USA i varje inlägg.

Då du anser USA har startat ett anfallskrig mot Ryssland är det väl bättre att du istället tar upp det i någon tråd om konspirationer istället för att spamma tråden som handlar om Rysslands anfallskrig mot Ukraina?
Citera
2022-08-27, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Du är verkligt helknäpp i din analys om de olika typerna av Nazister,,du ska inte lyssna på Putins dravel om Nazister, han är sjuk i skann, de satte upp afficher där de antydde astrid lindgren o ikea kamprad är nazister,det säger en del om hur tongångarna går i Moskva, det lär väl finnas extremister både i Ukrina o i Ryssland, men analysen att Ryssland har blivit ett mycket farligt aggresivt fascistiskt rike är uppenbart sann,
Du verkar inte kunna mycket om denna konflikt utan din information verkar komma ifrån aftonbladet så jag lämnar det så med en uppmaning, lär mer.
Citera
2022-08-27, 21:48
Medlem
Det finns nu bilder på "Belgorod on twitter" som visar att någon typ av ammunitionsförråd står i brand i Belgorod, Ryssland.

Det är lite oklart om det är en eller två olika bränder.

Den speciella militära operationen blev lite besvärligare än vad Ryssland kalkylerat med.
Citera
2022-08-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
En fråga: skulle du vara beredd att stå för den åsikten om du inte vore anonym? Skulle du våga säga den i ansiktet på mig, eller till en person från Ukraina?

Min känsla är att du inte skulle våga det utan att du måste vara anonym och få gömma dig bakom ärkeäcklet Putin.
Skulle du våga åka till Ryssland och provocera dom med känsliga frågor? Vågar du stå på torget här hemma och skrika neger eller offentligt hata judar? Om jag vill ställa till med oreda hos okunniga svenskar så kan man ju spotta ut dessa åsikter om konflikten i Ukraina. Nu är det som du förstår onödigt att bråka tycker jag då detta inte är vårt krig. Bland mina vänner får jag ha mina åsikter och en del blir sura, vissa håller och andra tänker efter (vilket är bra). Jag rör mig inte bland råskinn som dig men stöter jag på något liknade så får jag väl ha lite roligt med honom.
Citera
2022-08-27, 21:59
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nej, NATO har inte "hotat" ryssland. Jag förstår dock att den psykotiske dvärgen i kreml känner sig "hotad" om andra länder tillerkänns självbestämmande, t.ex. vad gäller vilka försvarsorganisationer de vill gå med i för att skydda sig mot rysslands (i.e. den psykotiske dvärgen i kremls aggressioner).

Diktatorer, såsom den barnamördande putain och lukashenko, känner sig "hotade" och saknar förmåga att tolerera någons rätt till självbestämmande, ty om deras "egna" folk fick sådana idéer så skulle dom sitta löst till (eller hänga från lyktstolpar). Om du befinner dig i ryssland och överhuvudtaget nämner "krig" i Ukraina så riskerar du 15 år fängelse...

Som tidigare nämnt vet vi att MH17 skjöts ned med ryska vapen, transporterade till och från ryssland. Tror du på dina egna lögner?

Klart den psykotiske dvärgen i kreml känner sig hotad om nassarna i Kiev får sina egna raketer att leka med riktade mot Moskva. Det är inte det självbestämmande den psykotiske dvärgen i kreml uppskattar. Med all rätt.

Det finns ju 10 miljoner ryssar boende i Ukraina. Det är dessa 10 miljoner den psykotiske dvärgen i kreml vill skona. Dom krigar han inte mot. Hade inte dom funnits där då hade han jämnat allt med marken. Då hade det varit krig enligt den psykotiske dvärgen i kreml. En viss skillnad.

Ja, att MH17 sköts ned med ryska vapen, transporterade till och från ryssland det tror jag på. Vilka lögner är det du tänker på? Jag vet inte hur det gick till. Men det finns ju teorier om hur det gick till.
Ihor Kolomoisky visste tydligen hur det gått till och han är ju oligarken som sponsrade Volodymyr Zelensky så han kan man väl lita på kanske. Jag tycker hans teori verkar trolig. Men vad vet jag.
Citera
2022-08-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag tror du menar den psykotiske dvärgen i Kiev som sniffar lite för mycket pulver. Det är ju han som leker krigsherre istället för att ta hand om sitt land innan vintern.

Zelenskys knarklangare greps häromdan i Kiev, och det var inte första gången heller. Han riskerar nu tio års fängelse. Frågan är vad han tänker berätta om sina affärer...

Mannen är en erfaren storlangare och han är tidigare känd för att ha sålt koks till ledande personer i Verkhovna Rada, det ukrainska parlamentet.

https://southfront.org/zelenskys-drug-dealer-detained-reports/

Och nej, det handlar inte om någon "Russian story" - här är i princip samma nyhet och samma bilder från en tidning i Kiev (översatt till engelska):

https://focus-ua.translate.goog/uk/ukraine/526877-bogachey-lishili-postavshchika-v-kieve-arestovali-torgovca-kokainom-foto?_x_tr_sl=uk&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=sv&_x_tr_pto =sc

Citat:
Putin har fullt upp med annat i Moskva som det verkar, det är väl mycket jobb med med ekonomin och att skapa bra handelsförbindelser med vänner, sådant där Zelenskyj inte gör utan han kräver och tigger.

Till och med DN medger nu att ett halvårs sanktioner inte haft någon djupare inverkan på den ryska medelklassens vardagsliv.

https://www.dn.se/varlden/rysk-medelklass-om-sanktionerna-vi-marker-inte-av-alla-forandringar-an/

Citat:
Hade Ryssland krigat som USA gör så hade el, vatten, internet, gas och övrig civil infrastruktur rykt de första veckorna men man krigar inte mot det ukrainska folket utan mot Keiv-regimen. Det går långsamt naturligtvis men man sparar liv.

Självklart är det så. Folk som står och hojtar om att "det här är ju som Blitzen!" eller om medveten utslagning av civil infrastruktur och massmord på tusentals civila i månaden vet inte vad de talar om.
Citera
2022-08-27, 22:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det stämmer nog, att initiativet glider till Ukraina. Bevis för det finns det ju också. Ryssarna reagerar på att Ukraina trycker på vid Kherson. Med att skicka förstärkningar..

Men det är på mindre sidan än : https://www.youtube.com/watch?v=QT9BeGNnCqw

Ukrainas general (kom inte håg namnet)har nu ändrat strategi i Donbass. Istället för att som tidigare invänta fienden bakom förstärkningar och bunkrar har man nu valt att gå till sk aktiv defenslinje. Möta upp fienden inte de kommer fram till fortifikationen.
Det är ett högt spel och tyvärr har ukrotrupperna gjort stora förluster redan.
Antagligen är det ett utslag av desperation mer än om en regelrätt offensiv.
Ja Kiev behöver absolut mer vapen (och mer trupp)!
Problemet är att USAs senaste stödpaket på 30 miljarder kr inte går till Ukraina direkt utan går till beställningar till vapenindustrin som sedan måste börja producera. Detta tar tid. Inga fler vapen från US kommer att hinna komma fram till Ukraina innan årsskiftet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in