2022-08-27, 10:18
Medlem
Filma skiten så blir det inte sexköp, eller vägra betala efteråt.
Citera
2022-08-27, 10:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Ja? Du menar att runka i närheten av någon med förhoppningen att komma på personen inte är av sexuell prägel?
Troligen ja till "sexuell prägel" även om det som mycket annat är en definitionsfråga. Därtill krävs att du specifikt betalar extra för hennes aktiva eller passiva sexuella handling.
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Filma skiten så blir det inte sexköp, eller vägra betala efteråt.
Att lova betalning trots att man sedan struntar i att betala är likväl sexköp. Att filma som amatör och privatperson räcker troligen inte.
Citera
2022-08-27, 10:29
Medlem
Ja, det du beskriver är sexköp. Du betalar för en tjänst med klar sexuell prägel. Finns egentligen inte så mycket att diskutera i den delen.
Citera
2022-08-27, 10:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Ja, det du beskriver är sexköp. Du betalar för en tjänst med klar sexuell prägel. Finns egentligen inte så mycket att diskutera i den delen.
Enbart sexuell prägel enligt praxis eller förarbeten räcker inte. Många situationer har betydlig mer sexuell prägel än masturbationsexemplet i tråden.
Det krävs även att rekvisitet sexuell handling enligt praxis eller förarbeten är uppfyllt.

Onani är inte = sexuell handling, på samma sätt som att du inte skulle bli dömd för sexköp för att ha onanerat på en striptease-show.
Citera
2022-08-27, 10:43
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteobefure
"To be dealing with intercourse and blowjobs is not even worth the effort".
Till frågan: Om en tjej mot betalning runkar av en efter exempelvis massage så är det happy ending, dvs sexköp, men är det sexköp även om man runkar själv och betalar för att komma på henne eller i hennes närhet? Är det juridisk skillnad om hon är naken eller har kläder på sig när detta händer?

Om du sprutar på horan mot betalning skulle jag säga ja, sexköp. Om du sprutar i en horas närhet mot betalning skulle jag säga....kompenserat förargelseväckande beteende.
Citera
2022-08-27, 10:46
Medlem
Citat:
Enbart sexuell prägel enligt praxis eller förarbeten räcker inte. Många situationer har betydlig mer sexuell prägel än masturbationsexemplet i tråden.
Det krävs även att rekvisitet sexuell handling enligt praxis eller förarbeten är uppfyllt.

Onani är inte = sexuell handling, på samma sätt som att du inte skulle bli dömd för sexköp för att ha onanerat på en striptease-show.

Vilken praxis är det du avser? Samt vilka situationer är det du avser?

På rak arm kan jag gå med på att situationen ”komma i närheten av” ligger i gränslandet. Att däremot betala för att komma på någon går ju inte riktigt att diskutera.
Citera
2022-08-27, 10:48
Medlem
Citat:
"To be dealing with intercourse and blowjobs is not even worth the effort".
Till frågan: Om en tjej mot betalning runkar av en efter exempelvis massage så är det happy ending, dvs sexköp, men är det sexköp även om man runkar själv och betalar för att komma på henne eller i hennes närhet? Är det juridisk skillnad om hon är naken eller har kläder på sig när detta händer?
Ja, det är sexköp, så runka på du
Citera
2022-08-27, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Om du sprutar på horan mot betalning skulle jag säga ja, sexköp. Om du sprutar i en horas närhet mot betalning skulle jag säga....kompenserat förargelseväckande beteende.
Mostly agreed.
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Vilken praxis är det du avser? Samt vilka situationer är det du avser?

På rak arm kan jag gå med på att situationen ”komma i närheten av” ligger i gränslandet. Att däremot betala för att komma på någon går ju inte riktigt att diskutera.
Att komma på någon kan betyda att tex hälla eller droppa sperma på en tjej från något annat än en penis. Det låter som hårklyveri men att komma på någon måste inte betyda att ejakulera.

Jag är övertygad att domstol skulle fälla om man i vanlig bemärkelse betalat för att komma på någon men lika övertygad att onani utan hennes inblandning skulle frikänna.
Citera
2022-08-27, 11:19
Medlem
Citat:
Mostly agreed.
Att komma på någon kan betyda att tex hälla eller droppa sperma på en tjej från något annat än en penis. Det låter som hårklyveri men att komma på någon måste inte betyda att ejakulera.

Jag är övertygad att domstol skulle fälla om man i vanlig bemärkelse betalat för att komma på någon men lika övertygad att onani utan hennes inblandning skulle frikänna.

Ja det klart, ändrar du premissen för frågan så kan det ju bli ett annat svar. Men utifrån hur frågan är ställd är svaret ja, det är sexköp.
Citera
2022-08-27, 11:40
Medlem
hakro807s avatar
Kan detta inte mer ses som en förlängning av exempelvis striptease, något som är fullt lagligt i Sverige?
Citera
2022-08-27, 12:36
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Mostly agreed.

Hmm fast då kommer man ju på något annat först. Typ kommer i en skål, och häller den över horan. Kommer man på horan känns det som det kommer sperma ur penis, på horan. Kuk-klyveri, men tänkte att så är det horkarln till TS menar.
Citera
2022-08-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Kan detta inte mer ses som en förlängning av exempelvis striptease, något som är fullt lagligt i Sverige?

Nej. Det är en avgörande skillnad mellan att betala för att titta på en person och att betala för att göra något med en person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in