2022-08-27, 09:51
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Salo kan nog göra ett godkänt jobb, svårare att lösa Yakob om man inte vill rubba balansen för mycket, det finns några alternativ, men vi hade behövt Thern frisk nu.

Sebban, Abundance, van Assema eller... Markovic. Jag hade nog velat testa Markovic, så får Norlin starta igen, svårt att förstå varför Stahre började kasta om i startelvan när vi hade 3 vinster. Jag gissar på att Sebban kommer starta mot Sirius dock, vilket blir lite annorlunda för det är ju inte samma typ av spelare.

När Thern är tillbaka blir det förmodligen Thern-Gurra-Carneil, och Thern och Yakob är ju mer lika varandra än Sebban och Yakob, Thern kanske kan vara tillbaka i slutet av September, har för mig att det var 3-6 veckor och det var ju precis i början av Augusti.

Fick Jallow endast ett 2 års-kontrakt med Brescia?
2022-08-27, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Fick Jallow endast ett 2 års-kontrakt med Brescia?

Ingen aning, inte läst något om det, men Yakob skrev 5-års kontrakt med Århus. Det är visst Rössler som tränar dom nu.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det är han, jag trodde Ayari skulle säljas först dock.
Trodde också han låg näst på tur, fast kanske även han borde spela i AIK hela 2022. Förstår dock om AIK säljer för dom pengarna! Bisarrt! 🤣

Om klubbar nu är så jävla kåta på att lägga pengar på någon så fort denne glr 1 bra aktion då hoppas jag att bollen åker ut i publiken någon gång så att jag kan göra en snygg klack in på planen igen. Räknar med att Real hör av sig då.
Senast redigerad av trazke 2022-08-27 kl. 09:59.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Många AIKare verkar ha gått in i en riktig psykos att alla deras unga spelare kommer säljas för 50 miljoner om ”något år”.
De verkar ha glömt vem de har vid förhandlingsbordet.
Även om spelarna skulle slå och bli värda mycket, så skulle han få ut Kahl-pengar max.
Trippel A som inte är ordinarie för 50 mkr till Troyes.

Att få ca 15 mkr för en bänkad Kahl var väl inte så dåligt?

Även om jag håller med om Jurelius är väldigt orutinerad och i början av sin karriär jämfört med Djurgårdens, Bajens och Malmös dito. Så förväntningarna är låga.
Senast redigerad av MrOrdonnee 2022-08-27 kl. 09:59.
2022-08-27, 10:03
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Många AIKare verkar ha gått in i en riktig psykos att alla deras unga spelare kommer säljas för 50 miljoner om ”något år”.
De verkar ha glömt vem de har vid förhandlingsbordet.
Även om spelarna skulle slå och bli värda mycket, så skulle han få ut Kahl-pengar max.
Det inlägget åldrades bra.

AAA är en exceptionell talang med jävligt hög potential.

Blir spännande att se vad det blir av honom.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2022-08-27, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Hahaha nej jävlar du.

Otroligt.
2022-08-27, 10:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
🤣

Visst. Men om han har så hög potential borde ni inte sälja redan? 50 miljoner för någon som bara gjort 1 dribbling i allsvenskan är såklart helt störda pengar som ni aldrig kommer tacka nej till.
2022-08-27, 10:43
Medlem
Går den här försäljningen igenom så kan vi i alla fall skippa den trötta diskussionen om vidare AIK har råd med Guidetti eller inte.
2022-08-27, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Trodde också han låg näst på tur, fast kanske även han borde spela i AIK hela 2022. Förstår dock om AIK säljer för dom pengarna! Bisarrt! 🤣

Om klubbar nu är så jävla kåta på att lägga pengar på någon så fort denne glr 1 bra aktion då hoppas jag att bollen åker ut i publiken någon gång så att jag kan göra en snygg klack in på planen igen. Räknar med att Real hör av sig då.

Ayari kan dom nog få en rätt hyfsad slant för.

Han har väl varit en av få ljusglimtar i AIK sedans sommaren så lite mer än så har han ju visat, dom köper potentialen.
2022-08-27, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Går den här försäljningen igenom så kan vi i alla fall skippa den trötta diskussionen om vidare AIK har råd med Guidetti eller inte.

Det är ju dock fortfarande alldeles för mycket pengar, det är inte omöjligt att Guidetti kommer göra det bra sportsligt för er, det återstår väl att se, men jag tror nog att ni hade kunnat få ett slagkraftigare lag om ni använt dom pengarna på ett annat sätt.
2022-08-27, 11:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Glöm det! Jag kommer iallafall påminna er om Såsvetti så länge som jag följer allsvenskan.
2022-08-27, 11:17
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
🤣

Visst. Men om han har så hög potential borde ni inte sälja redan? 50 miljoner för någon som bara gjort 1 dribbling i allsvenskan är såklart helt störda pengar som ni aldrig kommer tacka nej till.
Han har haft en del skadeproblem så ung som han är och är inhoppare och ingen bärande spelare för oss så bra pris.

Nu borde Taha Ayari flyttas upp i A-laget.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in