2022-08-27, 07:50
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag lägger upp den här videon igen, hemsk men jag kan inte glömma den. Ryssarna har blivit söndersprängda på sin viktiga bro.
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1563210859039854593
Hemsk vet jag inte? Sånt får man nog räkna med om man invaderar ett annat land!

Dessutom var den ju blurrad och det var svårt att se att det var kroppsdelar som låg utspridda…
Citera
2022-08-27, 07:52
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
https://kintex.bg/product-4-303

Jag tror det är sådan där granater som gör det ljust på natten kommer inte på vad det heter enligt svensk nomenklatur.
Nej det där var vanliga granater!
Citera
2022-08-27, 07:56
Bannlyst
Får Scott Ritter rätt? Kommer Zelensky antingen att få en kula i nacken eller drar han från Ukraina inom kort till sin villa i Florida? Ja, han börjar bli mer och mer desperat och hans uttalanden absurdare. Jag tror att det kommer att skrivas böcker i framtiden på temat lättlurade världsledare. Det är en gåta att ingen ser igenom allt. Men kanske har man alldeles för mycket investerat inte bara i personlig prestige utan också politiskt kapital för att nu kunna backa från tidigare support av Ukraina (video):

The Uncomfortable Truth About Zelensky | ft. Scott Ritter

https://youtu.be/qmpnVbbqqOE via @YouTube
Citera
2022-08-27, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av more4you
Om det är en gåta för er så kanske det är fel på er, ta hjälp att bli av med ditt hjärnspöke.
Glömde att säga att att det gäller för många i tråden också.

Så här i slutet av augusti, hur mycket territorium har ukrainska armén återtagit under de sista 30 dagarna?
Citera
2022-08-27, 08:13
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Ja förhoppningsvis blir det fri jakt och skottpengar på såna landsförrädare!

Hoppas att FRA, FBI mf läcker ut vilka dessa as är så allmänheten kan ta tag i det….

Du menar 75-80% av världens befolkning och länder som inte har några som helst planer på några sanktioner mot Ryssland?
Citera
2022-08-27, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Glömde att säga att att det gäller för många i tråden också.

Så här i slutet av augusti, hur mycket territorium har ukrainska armén återtagit under de sista 30 dagarna?
Det är ryssen som invaderat. Hur mycket mark har ryssen tagit under de sista 30 dagarna?
Citera
2022-08-27, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Du menar 75-80% av världens befolkning och länder som inte har några som helst planer på några sanktioner mot Ryssland?

De är väl inte landsförrädare om deras land säger handla med Ryssland. Svenskar som stödjer Ryssland kan ju ses som landsförrädare om vi anser att det råder krig mellan Sverige och Ryssland Råder det krig mellan Sverige och Ryssland? Lyssnar på Ryska propagandister på TV så råder det ett krigstillstånd. I mina ögon råder det mer ett proxikrig mellan väst och Ryssland. Om det blir ett riktigt krig beror på om deltagarna tycker att det ska bli krig. Just nu verkar ingen vilja det förutom tokarna i rysk TV.

Ska vi straffa folk som stödjer Ryssland under en proxikrigssituation? Jag vet inte. Men man bör ha koll på dem och kanske stoppa dem att skada Sverige.
Citera
2022-08-27, 08:23
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Så väst är pålitliga som med ett pennstreck beslagtar alla tillgångar ett land har utomlands?

Ja, väst är pålitliga när det gäller att sanktionera skurkstater. Så länder som inte anfaller sina grannar o mördar civila kan lita på väst.
Citera
2022-08-27, 08:24
Medlem
Citat:
Får Scott Ritter rätt? Kommer Zelensky antingen att få en kula i nacken eller drar han från Ukraina inom kort till sin villa i Florida? Ja, han börjar bli mer och mer desperat och hans uttalanden absurdare. Jag tror att det kommer att skrivas böcker i framtiden på temat lättlurade världsledare. Det är en gåta att ingen ser igenom allt. Men kanske har man alldeles för mycket investerat inte bara i personlig prestige utan också politiskt kapital för att nu kunna backa från tidigare support av Ukraina (video):

Jag har genomskådat Zelensky sedan dag ett - dvs sedan i början av februari då han blev en ständigt återkommande figur i nyheterna. Och att Ukraina var det fattigaste och mest korrupta landet i Europa hade jag klart för mig långt tidigare.

Det här kriget är ett paradexempel på när media jobbar med medvetet förfalskade bilder av personer och grupper, som ska passa in i dramaturgin. Ett gammalt klassiskt svenskt exempel i genren är hur Gustav V vid tiden för Bondetåget 1914 utmålade som en tänkbar krigarkung, hård och tuff som stål, djärv och ivrig till konfrontation med sossar och liberaler. Det var en medvetet skapad bild. V-Gurra ogillade förvisso liberaler men han var allt annat än en hård, stöddig och naturligt kaxig kung (och definitvt ingen krigarkung!) - tvärtom var detta en bild som högern målade upp och knuffade framför sig för att mobilisera folk i kampen mot demokratin,

Nu är det Zelensky som framställs som The Second Coming of Churchill, och Ukraina som Slaget om Storbritannien 2.0. Inget av detta har något speciellt med verkligheten att göra, tvärtom är det Zelensky och hans regering som sliter ner landet och dessutom säljer ut dess framtid - medan hela Europa ska stå och betala, flera gånger om.
Citera
2022-08-27, 08:27
Medlem
donald12s avatar
Citat:

Kommer du dragandes med den där Scott Ritter igen. Han här ju en Kreml propaganda megafon.... Pedofil dessutom

Twitter bannade honom av en anledning
Citera
2022-08-27, 08:43
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Sverige är väl allierade med USA och stödjer Ukraina. Är sverige i proxikrig med Ryssland? Eller krig med ryssland? Det måste ryssland eller Sverige bestämma

Förstår inte varför du blandar in Sverige i denna konflikt? Det vi har gjort vid ett par tillfällen är att ha skickat materiel till Ukraina. Officiellt är vi väl inte allierad med USA? Vi är heller inte medlemmar av NATO. Sen att det har åkt några svenska nazzar till Ukraina och slagits med dem är att betrakta som beslut på individnivå.
Nej jag tror du överskattar sveriges insatser och betydelse överhuvud taget, ganska vanlig svensk mentalitet.
Citera
2022-08-27, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
De är väl inte landsförrädare om deras land säger handla med Ryssland. Svenskar som stödjer Ryssland kan ju ses som landsförrädare om vi anser att det råder krig mellan Sverige och Ryssland Råder det krig mellan Sverige och Ryssland? Lyssnar på Ryska propagandister på TV så råder det ett krigstillstånd. I mina ögon råder det mer ett proxikrig mellan väst och Ryssland. Om det blir ett riktigt krig beror på om deltagarna tycker att det ska bli krig. Just nu verkar ingen vilja det förutom tokarna i rysk TV.

Ska vi straffa folk som stödjer Ryssland under en proxikrigssituation? Jag vet inte. Men man bör ha koll på dem och kanske stoppa dem att skada Sverige.

Väst är utan tvekan i krig med Ryssland och blir det mycket varmare hoppas jag det finns planer för att ta hand om de som inte förstått vem som föder dem. Tyvärr har vi långt kvar med lagstiftningen i Sverige. Tack ib-affären.

Nu tror jag inte det blir varmare eftersom Ryssland är maktlöst att göra annat än att hota. Det har vi nu sett under 6 månader.

Jag hade hoppats att väst eller Rysslands andra fiender skulle öppna nya fronter men förutom att visa Wagner i Syrien hur lite de har att sätta emot har jag inte sett något.
Nu har väl inte Syrien skickar en enda soldat annat än i fantasin men om de gör det bör vi bomba skiten. Krim kan vi inte bomba men Damaskus går utmärkt.

Möjligen satsar man på sabotage i Ryssland istället men gissar att det mesta är inhemska problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in