Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Ja säkert, RJ har säkert fått den uppgiften. Bad cop-good cop. Som alla nationalister måste alla göra sitt och vissa även ta de sämre uppgifterna. Kent Ekeroth vet det även när han degraderats, han kämpar på sitt sätt, i sin roll, för Sverige och SD. Andra är mer dåliga förlorare och bryr sig inte om laget Sverige.
Ja jag är väl för negativ, jag skall formulera om mig; Jomshof, Islam etc. påverkar inte dessa kvinnor. Går de över till SD så gör de. Men lögner om marknadshyror eller minska offentlig sektor kan få dessa kvinnor att ändra sig. Men jag tror M förstår detta; de vill också ha dessa väljare även om det är via SD. Så M kommer inte strunta i dem menar jag. Är jag obegriplig nu?

Ja, att Ulf skrämmer dessa kvinnor mer än Jomshof kan jag hålla med om, men även Jomshof kan nog verka skrämmande. Samtidigt kanske det inte gör någon skillnad när RJ är "ensam" om sitt "hat mot all religion"
Edit;
Vad M gör för att behålla sin plats som oppositionsledande får vi se. Jag tror inte att SD tillåts bli större än Ulfs regering utan att M agerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Men jag känner inga LO-kvinnor. Jag umgås mycket med arbetarmän för min kille är byggare men t.ex. sjuksköterskor (Är de LO?) träffar jag aldrig.
Rock-klassiker där det är SD som är uppenbart pk går på varenda bygge, så din kille räknas inte i den här diskussionen
Jag bor på landet, och i mindre bygder håller man ihop oavsett klass och det blir frekvent och naturligt umgänge över klassgränserna. Det blir förstås ändå ett begränsat urval då det finns ett jordnära sätt, mer sunt förnuft och mindre hjärntvisteri. Ett tydligt uppvaknande ur djupsömnen märks dock tydligt, också när vi pratar om bekanta, släktingar osv.
Jag märker även stor skillnad när jag är runt och pratar med folk på andra orter i den här valrörelsen jämfört med den förra. Har du märkt av detsamma?