Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Jag tror att det kan skrämma eventuella arbetarkvinnor som funderar på att komma över, men det är nödvändigt för att behålla de kristna väljarna från mö.
Jag uppfattar inte att svenskar i allmänhet oroas av specifikt islam. Det var skillnad när is rönte framgångar i Syrien/ Irak.
Ja svårt, jag tror ju att SD tjänar på att synas och att vara uppmärksammat, när folk påminns om att de finns röstar de SD. Så allt beror på hur andra partier och media (D.v.s. det ökända etablissemanget) reagerar på utspelet; kommer de tysta ned det? (Ingen skillnad i OU) Kommer de uppvigla muslimer att attackera Jomshof? (+ 5 % i OU för SD). Kommer det vara ilskna kulturskribenter på DN som ser 30-talet? (Ingen skillnad i OU)
I förra valrörelsen vann etablissemanget på slutet genom att ljuga om marknadshyror och skrämmas om borgare och kapitalism, inte genom rasist-nazist-grejor. Så det är ett vågspel för media hur de skall hantera detta, nazistskandaler fungerar sämre än borgar-kapitalism när det gäller kvinnor i offentlig sektor. De ser ju hur Islam är i sitt vanliga arbete.