2022-08-26, 23:37
Medlem
HejaFinlands avatar
SD smyglyfter islamfrågan nu med Riks och Jomshof som skall åka runt och diskutera det på allmänna platser. Hur kan detta utvecklas? Pauludan-kravaller? Jag tror inte det för det är mer intellektuellt än vad stenkastarmuslimerna kan förstå. Är detta en plan från SD`?

Hur kan det påverka OU?
Citera
2022-08-27, 00:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
SD smyglyfter islamfrågan nu med Riks och Jomshof som skall åka runt och diskutera det på allmänna platser. Hur kan detta utvecklas? Pauludan-kravaller? Jag tror inte det för det är mer intellektuellt än vad stenkastarmuslimerna kan förstå. Är detta en plan från SD`?

Hur kan det påverka OU?
Jag tror att det kan skrämma eventuella arbetarkvinnor som funderar på att komma över, men det är nödvändigt för att behålla de kristna väljarna från mö.

Jag uppfattar inte att svenskar i allmänhet oroas av specifikt islam. Det var skillnad när is rönte framgångar i Syrien/ Irak.
Citera
2022-08-27, 00:28
Avslutad
Citat:

Hur kan det påverka OU?

Dumdristigt när SD nu går så bra som det gör. Sitt still i båten istället för att börja med experiment.
Citera
2022-08-27, 00:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag tror att det kan skrämma eventuella arbetarkvinnor som funderar på att komma över, men det är nödvändigt för att behålla de kristna väljarna från mö.

Jag uppfattar inte att svenskar i allmänhet oroas av specifikt islam. Det var skillnad när is rönte framgångar i Syrien/ Irak.

Ja svårt, jag tror ju att SD tjänar på att synas och att vara uppmärksammat, när folk påminns om att de finns röstar de SD. Så allt beror på hur andra partier och media (D.v.s. det ökända etablissemanget) reagerar på utspelet; kommer de tysta ned det? (Ingen skillnad i OU) Kommer de uppvigla muslimer att attackera Jomshof? (+ 5 % i OU för SD). Kommer det vara ilskna kulturskribenter på DN som ser 30-talet? (Ingen skillnad i OU)

I förra valrörelsen vann etablissemanget på slutet genom att ljuga om marknadshyror och skrämmas om borgare och kapitalism, inte genom rasist-nazist-grejor. Så det är ett vågspel för media hur de skall hantera detta, nazistskandaler fungerar sämre än borgar-kapitalism när det gäller kvinnor i offentlig sektor. De ser ju hur Islam är i sitt vanliga arbete.
Citera
2022-08-27, 00:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Dumdristigt när SD nu går så bra som det gör. Sitt still i båten istället för att börja med experiment.

Ja kanske, det är ju helt medvetet, Riks och Jomshof kör ju inte sitt eget race utan det är ju planerat Men SD är lite riskbenägna, lite hasardspelare.
Citera
2022-08-27, 00:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ja svårt, jag tror ju att SD tjänar på att synas och att vara uppmärksammat, när folk påminns om att de finns röstar de SD. Så allt beror på hur andra partier och media (D.v.s. det ökända etablissemanget) reagerar på utspelet; kommer de tysta ned det? (Ingen skillnad i OU) Kommer de uppvigla muslimer att attackera Jomshof? (+ 5 % i OU för SD). Kommer det vara ilskna kulturskribenter på DN som ser 30-talet? (Ingen skillnad i OU)

I förra valrörelsen vann etablissemanget på slutet genom att ljuga om marknadshyror och skrämmas om borgare och kapitalism, inte genom rasist-nazist-grejor. Så det är ett vågspel för media hur de skall hantera detta, nazistskandaler fungerar sämre än borgar-kapitalism när det gäller kvinnor i offentlig sektor. De ser ju hur Islam är i sitt vanliga arbete.
Många arbetarkvinnor känner muslimer (mer sekulariserade sådana) inte minst vårdpersonal. Det är inte alls säkert att dessa gör kopplingen islam- islamism.
Citera
2022-08-27, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
SD fick väl tokhögre siffror i opinionsundersökningar 2018? Vissa mätningar mätte dem till största eller iaf nästa största partiet. De landade på dryga 17% tillslut. Så förstår inte din logik?

Nu har ju det här lyfts tidigare i tråden nyligen, sista mätningarna inför valet 2018 låg sd på mellan 17-19%. Det var bara Sentio som låg på runt 23%, men den mätningen släpptes dryga 2 veckor innan valet.

Vad jag kommer ihåg så var det bara Sentio som var uppe på nivåer som du nämner, men flera månader innan valet.
Citera
2022-08-27, 00:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
Har både kineser och indier på jobbet, det betalas in skatt och arbetsgivaravgift på deras löner också, och de har i många fall varit här och arbetat i rätt många år innan de skaffar barn.
Deras barn brukar aldrig vara något problem heller.
Däremot tycker jag ofta att L är ett kappvändarparti som i slutändan kommer rösta för sådant som DN säger är bra...

Lite berusad så här på fredagskvällen men; Självfallet och det är min kritik. Vänsterliberal småborgerlig medelklass kommer alltid se sina rika grannar och arbetskamrater som en orsak att fortsätta massinvandringen. Även bortsett från asylinvandringen så är de (ni?) p.g.a. deras selektiva rasism blinda för alla indier och kineser som jobbar svart som diskare på den lokala sushi, kines etc. restaurangen, eller bangladeshiern som laverar hämtmat. Nej det kommer alltid vara den promille invandrare som är bra för Sverige som skall vara argumentet för massiv bidragsinvandring under olika namn. Jag tror inte du förstår någonting jag skriver och SD tycker för dina svar är alltid för mig en total bekräftelse på det jag menade. Vi kan nog aldrig nå er. Ni kommer fly utomlands och därifrån hata SD och hylla mångkulturen i landet ni inte längre vågar bo i. Vi kommer bo kvar och kämpa för att återta vårt land. Lyckas vi kommer ni flytta hem och fortsätta att hata oss och hylla det ni flydde ifrån.
Citera
2022-08-27, 00:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Många arbetarkvinnor känner muslimer (mer sekulariserade sådana) inte minst vårdpersonal. Det är inte alls säkert att dessa gör kopplingen islam- islamism.

De som inte gör det kommer aldrig rösta SD. Men de som är invandringskritiska gör den kopplingen. Hycklesomalier kommer lasta över allt jobb på dessa arbetarkvinnor och alltid skylla på haram etc. för att de inte skall göra något. Sedan har de talat förtroligt med den duktiga muslimska kvinnan som berättar om hedersförtryck, kvinnoförtryck etc.

Va? var jag positiv? Nej glöm vad jag skrev de kommer rösta S oavsett Jomshof eller vad som helst.
Citera
2022-08-27, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biomass
Ja? Vad har du för svårigheter med att begripa det?

Folkölspartisterna är på väg ur riksdagen. De har inget att komma med i svensk politik och det syns i stödet de haft senaste året. De fick in en ölkagge till karl som lyckades styra skutan tillfälligt men isberget ligger bakom horisonten för dem. Tänker du sitta på däcket när skeppet sjunker?

Centerpartiet, möjligen. De har åtminstone en profil som de kan utnyttja.

Som sagt, L och C blir kvar i riksdagen och kommer bli kungamakare. Det är inget sjunkande skepp: alla andra partier har ju anammat L:s grundideologi så om något har de ju varit för framgångsrika för sitt eget valstrategiskt bästa. När t.o.m. Åkesson står i SVT och sätter L inom den möjliga ramen för regeringssamarbete som SD kan stödja kan du ju inte påstå att de är irrelevanta. M och S har gått ut och aktivt deklarerat att man vill ha L:s stöd. C kunde ha ett ännu bättre läge men där är det partiledarens personliga agenda som ställer till det.
Citera
2022-08-27, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Tittar man på Aktuellt idag så gjorde de en notis om det. Förstanyhet men notis ändå. Sedan hamrade de på om Lööf, Almedalen, SD, nazister. Expo var inbjudna. De satsar allt på detta kort nu. De vet att svenskarna är lättskrämda och lättledda.

Måtte jag ha fel, men jag har inte mycket hopp om svenskarnas mod. De höga siffrorna för SD kan komma att börja falla med denna taktik.
Jag säjer inte att du har fel men skulle det inte kunna bli tvärtom om det uppfattas som om SD vågar markera mot M på riktigt. Att SD tar en diskussion med M om varför dom ökade på arbetskraftsinvandringen och sänkte beloppet som krävdes för att få stanna i Sverige. SD har ju inte vågat innan men kanske kan SD ta ytterligare några procentenheter av M.
Citera
2022-08-27, 01:16
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
De som inte gör det kommer aldrig rösta SD. Men de som är invandringskritiska gör den kopplingen. Hycklesomalier kommer lasta över allt jobb på dessa arbetarkvinnor och alltid skylla på haram etc. för att de inte skall göra något. Sedan har de talat förtroligt med den duktiga muslimska kvinnan som berättar om hedersförtryck, kvinnoförtryck etc.

Va? var jag positiv? Nej glöm vad jag skrev de kommer rösta S oavsett Jomshof eller vad som helst.
Du kanske har rätt. Vem vet?

Men;
Efter att ha sett partiledarutfrågningen med Jimpan och hur han bemötte frågan om Jomshof anar jag dock att RJ fått äran att hålla kvar de kristna invandrarna medan JÅ flirtar med arbetarkvinnorna.

Jag skulle inte heller säga att tveksamma kvinnor som är rädda för SD (pga medias yrande om rasism och nazism) aldrig kommer att rösta SD. Det har hänt någonting stort hos opinionen bland kvinnor. Sedan både MA och UK tvingats erkänna att brottsligheten är invandringsrelaterad har även tidigare pk- marinerade kvinnor börjat vakna en hel del. Bland arbetare och bönder är det absolut ingenting konstigt att säga att "SD har helt rätt" idag. Det är inte heller några som helst problem att prata om återvandring, problemen med Pride och RFSL, Agenda 2030 mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in