Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
Sa du inte att nationalism är för förlorare?
Jag tror inte skjutningen kommer påverkar opinionen. Påverkades den när oskyldiga Karolin Hakim eller Ndella Jack eller lilla Adriana sköts ihjäl?
Det beror helt på hur media spinner det, men det har du inte fattat än (och kommer aldrig att förstå).
Men jag hoppas att du har rätt.
(Nonsens om nationalism är inte relevant för tråden.)
Citat:
Ursprungligen postat av
sweintoo
Fan vad sjukt att de bjuder in den där stasiorganisationen expo startat av afa.. och så gnäller de om att sd är startat av nazzar, skillnad på folk och folk

när få vi se gamla nmr-are kommentera vänsterns pkk-viftande?

Men Sverige är demokratiskt och valet är rättvist.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eponumos
Vi har redan passerat Rubicon.
Om Expo står i TV och säger att SD är rasister så kommer allmoge och gemene man att uppfatta det som om det är Expo som är konstiga.
Om SVT påstår att SD är nazister så kommer allmoge och gemene man att tänka ”Jaha, det var ju dumt att vi behöver nazister för att få ordning på landet”.
Ingen propaganda biter längre. Verkligheten biter så otroligt mycket djupare och hårdare.
Folk är inte så dumma i huvudet som du tror.
En mamma och hennes barn sköts idag på en lekplats vs En mentalsjuk man ville knivhugga en politiker och misslyckades.
Svenskarna har röstat för massinvandring i decennium efter decennium. Folk är otroligt mycket mer lättledda än du tror. Jag hoppas som sagt att jag får fel, men jag minns magplasket 2018.
Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
SD faller två dagar men sedan stiger dom igen. Dessa skjutningar påminner folket om övriga skjutningar, det hålls levande och tränger på. Det är min bedömning.
Fortsätter skjutningarna så kan (S) nog inte stoppa SD från att bli rejält stora. Men tar de en paus så kommer de att älta Almedalen och nazister tills svenne knyter näven i byxfickan och väljer en annan valsedel än SDs.