2022-08-26, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
När ser vi effekten av lekplatsskjutningen? Måndag höstar nog SD in ännu mer i opinionen.

Tittar man på Aktuellt idag så gjorde de en notis om det. Förstanyhet men notis ändå. Sedan hamrade de på om Lööf, Almedalen, SD, nazister. Expo var inbjudna. De satsar allt på detta kort nu. De vet att svenskarna är lättskrämda och lättledda.

Måtte jag ha fel, men jag har inte mycket hopp om svenskarnas mod. De höga siffrorna för SD kan komma att börja falla med denna taktik.
Citera
2022-08-26, 22:15
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Tittar man på Aktuellt idag så gjorde de en notis om det. Förstanyhet men notis ändå. Sedan hamrade de på om Lööf, Almedalen, SD, nazister. Expo var inbjudna. De satsar allt på detta kort nu. De vet att svenskarna är lättskrämda och lättledda.

Måtte jag ha fel, men jag har inte mycket hopp om svenskarnas mod. De höga siffrorna för SD kan komma att börja falla med denna taktik.

Sa du inte att nationalism är för förlorare?

Jag tror inte skjutningen kommer påverkar opinionen. Påverkades den när oskyldiga Karolin Hakim eller Ndella Jack eller lilla Adriana sköts ihjäl?
Citera
2022-08-26, 22:16
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Spelat ut sin roll?
Ja? Vad har du för svårigheter med att begripa det?

Folkölspartisterna är på väg ur riksdagen. De har inget att komma med i svensk politik och det syns i stödet de haft senaste året. De fick in en ölkagge till karl som lyckades styra skutan tillfälligt men isberget ligger bakom horisonten för dem. Tänker du sitta på däcket när skeppet sjunker?

Citat:
Det är ju C och L alla seriösa partier vill rekrytera till sin sida.

Centerpartiet, möjligen. De har åtminstone en profil som de kan utnyttja.
Citera
2022-08-26, 22:18
Medlem
Citat:

Fan vad sjukt att de bjuder in den där stasiorganisationen expo startat av afa.. och så gnäller de om att sd är startat av nazzar, skillnad på folk och folk när få vi se gamla nmr-are kommentera vänsterns pkk-viftande?
Citera
2022-08-26, 22:19
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:

Vi har redan passerat Rubicon.

Om Expo står i TV och säger att SD är rasister så kommer allmoge och gemene man att uppfatta det som om det är Expo som är konstiga.

Om SVT påstår att SD är nazister så kommer allmoge och gemene man att tänka ”Jaha, det var ju dumt att vi behöver nazister för att få ordning på landet”.

Ingen propaganda biter längre. Verkligheten biter så otroligt mycket djupare och hårdare.

Folk är inte så dumma i huvudet som du tror.

En mamma och hennes barn sköts idag på en lekplats vs En mentalsjuk man ville knivhugga en politiker och misslyckades.
Citera
2022-08-26, 22:23
Medlem
Citat:

SD faller två dagar men sedan stiger dom igen. Dessa skjutningar påminner folket om övriga skjutningar, det hålls levande och tränger på. Det är min bedömning.
Citera
2022-08-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson

Jag tror inte skjutningen kommer påverkar opinionen. Påverkades den när oskyldiga Karolin Hakim eller Ndella Jack eller lilla Adriana sköts ihjäl?

Men de där skjutningarna fick väl verkligen effekt på opinionen? Vill minnas att allt bara handlade om SD:s frågor innan Coronan ändrade spelplanen och särskilt Hakim var en jättegrej.
Citera
2022-08-26, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Spelat ut sin roll? Det är ju C och L alla seriösa partier vill rekrytera till sin sida. Det är klart att extremisterna i V och SD som vill dra politiken åt ytterkanterna hatar dem, men faktum är att C och L sitter på nycklarna till regeringsmakten… igen.
Haha, visst du. Pedofilerna, nekrofilerna och extremliberalerna i cp är ju antagligen det mest extrema partiet i riksdagen, och l är inte långt efter med incestförslag och annat "liberalt". Inte konstigt de rekryterat så spridda stollar som Yüksel och Federley..
Citera
2022-08-26, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitchelibitchen
De kan vara det, men kommer det hända? Populister och högermänniskor är inte direkt kända för sin robusta ryggrad.
Ja, sossarna är ju verkligen kända för sin ryggrad.. kasta inte sten i glashus idiot.
Citera
2022-08-26, 22:40
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
Det här måste vara det konstigaste påståendet jag läst på länge. Det är ingen nyhet att olika opinionsinstitut överskattar/underskattar olika partier, hur fan kan det på något sett vara korruption? Vad har det med saken att göra över huvud taget? Opinionsmätningar är bara MÄTNINGAR, det är omöjligt att få en 100% representativ bild av hela befolkningen.

Men hur i helvete kan Sifo hela tiden ha så jävla låga siffror för SD?

"Bara MÄTNINGAR" ...ja, och tidningsartiklar är "Bara ARTIKLAR" ...lik förbannat är det människor bakom och på något magiskt sätt så råkar det alltid vinklas så att SD är negativt och annat är mer positivt om vi nu tar Aftonbladet som exempel, för att nämna ett skitmedieföretag.

På samma sätt är det människor bakom Sifo också och något gör de så det alltid ser ut att vara till SD's nackdel. Hur fan de nu lyckas med detta.

Korruption är en bra gissning. Och så länge inte det finns andra rimliga skäl så är det ändå högst troligt.
Citera
2022-08-26, 22:46
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Men hur i helvete kan Sifo hela tiden ha så jävla låga siffror för SD?

"Bara MÄTNINGAR" ...ja, och tidningsartiklar är "Bara ARTIKLAR" ...lik förbannat är det människor bakom och på något magiskt sätt så råkar det alltid vinklas så att SD är negativt och annat är mer positivt om vi nu tar Aftonbladet som exempel, för att nämna ett skitmedieföretag.

På samma sätt är det människor bakom Sifo också och något gör de så det alltid ser ut att vara till SD's nackdel. Hur fan de nu lyckas med detta.

Korruption är en bra gissning. Och så länge inte det finns andra rimliga skäl så är det ändå högst troligt.

SD fick väl tokhögre siffror i opinionsundersökningar 2018? Vissa mätningar mätte dem till största eller iaf nästa största partiet. De landade på dryga 17% tillslut. Så förstår inte din logik?
Citera
2022-08-26, 22:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson

Det beror helt på hur media spinner det, men det har du inte fattat än (och kommer aldrig att förstå).

Men jag hoppas att du har rätt.

(Nonsens om nationalism är inte relevant för tråden.)

Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Fan vad sjukt att de bjuder in den där stasiorganisationen expo startat av afa.. och så gnäller de om att sd är startat av nazzar, skillnad på folk och folk när få vi se gamla nmr-are kommentera vänsterns pkk-viftande?

Men Sverige är demokratiskt och valet är rättvist.

Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Vi har redan passerat Rubicon.

Om Expo står i TV och säger att SD är rasister så kommer allmoge och gemene man att uppfatta det som om det är Expo som är konstiga.

Om SVT påstår att SD är nazister så kommer allmoge och gemene man att tänka ”Jaha, det var ju dumt att vi behöver nazister för att få ordning på landet”.

Ingen propaganda biter längre. Verkligheten biter så otroligt mycket djupare och hårdare.

Folk är inte så dumma i huvudet som du tror.

En mamma och hennes barn sköts idag på en lekplats vs En mentalsjuk man ville knivhugga en politiker och misslyckades.

Svenskarna har röstat för massinvandring i decennium efter decennium. Folk är otroligt mycket mer lättledda än du tror. Jag hoppas som sagt att jag får fel, men jag minns magplasket 2018.

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
SD faller två dagar men sedan stiger dom igen. Dessa skjutningar påminner folket om övriga skjutningar, det hålls levande och tränger på. Det är min bedömning.

Fortsätter skjutningarna så kan (S) nog inte stoppa SD från att bli rejält stora. Men tar de en paus så kommer de att älta Almedalen och nazister tills svenne knyter näven i byxfickan och väljer en annan valsedel än SDs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in